Ik las net dmv van de search een topic van Spiral waarin hij dit vroeg, alleen een antwoord hierop was niet echt te vinden.
Daarom nog een keer de vraag: Tot hoeveel toeren kun/mag je je gtt doortrekken.
Tot hoeveel toeren trekken jullie hem door? (GTT)
Euh ... dat 'voel' je. Trek tot 6000 wel af en toe, nog niet met deze nu maar dat komt nog wel.
Ach dat moet je een beetje proberen, als je een beetje vertrouwen in je motor hebt en hijs goed warm dan kun je em wel es proberen over de 6500.
Ik heb mijn oude 1x op 6800 toeren gehad, maarja dan klinkt ie toch wel een beetje rauw. Beste is gewoon bij 5500 overschakelen, waar het rooie dus begint..
6000 kan ook wel bij een sprintje, maar veel verder heeft niet echt veel zin.
Ik heb mijn oude 1x op 6800 toeren gehad, maarja dan klinkt ie toch wel een beetje rauw. Beste is gewoon bij 5500 overschakelen, waar het rooie dus begint..
6000 kan ook wel bij een sprintje, maar veel verder heeft niet echt veel zin.
Ik heb mijn rooie gtt wel een paar keer op 7000 toeren gehad. de motor is er niet kapot van gegaan dus kan hij het wel hebben. Ik meende dat de begrenzer bij 7200 toeren er in klapte. Mijn witte gtt heb ik al op 6500 toeren getrokken maar ik schakel bij een sprint of zo bij 5500 toeren. Als je dan hoger komt kwa toeren dan verneem je dat je gtt niet echt meer trekt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ik dacht altijd dat er geen toerenbegrenzer op een GT Turbo zaten.
kortstondig 6000min-1, continu 5500min-1Chrisv schreef:Ik las net dmv van de search een topic van Spiral waarin hij dit vroeg, alleen een antwoord hierop was niet echt te vinden.
Daarom nog een keer de vraag: Tot hoeveel toeren kun/mag je je gtt doortrekken.
Dit alles onder de voorwaarde dat de vloeistoftemperaturen in het groene bereik blijven

-
- Über-Spammer
probeer het zou ik zeggenTom schreef:heeft een GTT eigenlijk een begrenzer?

ps: volgens mij niet..
Ik heb een periode gehad met mijn niet 100% werkende ontsteking dat hij juist in de hogere toeren juist meer en meer vermogen bleef leveren. Heb hem toen met regelmaat op de 7000 rpm gehad met 1,5 bar turbo druk (nu weer 1,2) en standaardkoppakking. Da's lachen want lijkt net of je mede weggebruikers stil staan als je inhaald.
Tevens op de snelweg als je max snelheid rijd. Nooit problemen...
Uiteraard is het niet de bedoeling want zo ros jeje auto alleen maar af, dus tegen woordig rijd ik weer netjes
Tevens op de snelweg als je max snelheid rijd. Nooit problemen...
Uiteraard is het niet de bedoeling want zo ros jeje auto alleen maar af, dus tegen woordig rijd ik weer netjes

GTT heeft geen begrenzer! Wellicht dat de overboost sensor de ontsteking uitschakelde.
Ik heb mijn snelle R5 regelmatig tot de 7000 tpm doorgetrokken, wellicht nog iets meer aangezien ik toen in de 2e versnelling de (ECHTE!) 100 km/u bereikte. Je loopt op die manier wel aardig wat risico aangezien het type blok (verouderde techniek) niet zo heel erg goed is opgewassen tegen hoge toeren.
Een vereiste is overigens wel dat je de 209 ontsteking hebt. Met de 208 begint het allemaal wat moeilijker te lopen/klinken bij de 5500 tpm.
Ik heb mijn snelle R5 regelmatig tot de 7000 tpm doorgetrokken, wellicht nog iets meer aangezien ik toen in de 2e versnelling de (ECHTE!) 100 km/u bereikte. Je loopt op die manier wel aardig wat risico aangezien het type blok (verouderde techniek) niet zo heel erg goed is opgewassen tegen hoge toeren.
Een vereiste is overigens wel dat je de 209 ontsteking hebt. Met de 208 begint het allemaal wat moeilijker te lopen/klinken bij de 5500 tpm.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Nou ik heb mn antwoord ondertussen wel geloof ik...
Dit is wat ik toendertijd heb gehoord en sindsdien heb oindervonden:
Wanneer ik een snele tijd van 0-100 moet neerzetten dan blaas(blies) ik door tot de 7000 in zn 2.
Dit deed ik echter ALLEEN bij zo'n tijdwaarneming.
T scheeld namenlijk een keer schakelen.
Verder hou ik het normaal gezien bij 6000-6500(MAX) voor gezien.
Dan gaat-ie namenlijk toch niet veel harder meer en is het beter om door te schakelen.
VErder is het idd goed luisteren.
Op een gegeven moment gaat dat ding echt venijnig en schel klinken.
Je hoort op een gegeven moment wel tot hoever je kan gaan.
VErder ligt t natuurlijk ook aan de staat van het blok.
Olie is natuuuurlijk ook belangrijk bij dit soort dingen.
Ik denk dat een redelijke waarde dus tussen de 6000 en 6500Rpm zit.
Daarna geeft t alleen maar meer herrie maar niet echt veel meer snelheid. Bovendien word de kans op schade ook steeds groeter en groter.
Ook zal elk blok weer anders reageren op hoge toeren.
Hou daar rekening mee.
keep it safe!
mazz.
Dit is wat ik toendertijd heb gehoord en sindsdien heb oindervonden:
Wanneer ik een snele tijd van 0-100 moet neerzetten dan blaas(blies) ik door tot de 7000 in zn 2.
Dit deed ik echter ALLEEN bij zo'n tijdwaarneming.
T scheeld namenlijk een keer schakelen.
Verder hou ik het normaal gezien bij 6000-6500(MAX) voor gezien.
Dan gaat-ie namenlijk toch niet veel harder meer en is het beter om door te schakelen.
VErder is het idd goed luisteren.
Op een gegeven moment gaat dat ding echt venijnig en schel klinken.
Je hoort op een gegeven moment wel tot hoever je kan gaan.
VErder ligt t natuurlijk ook aan de staat van het blok.
Olie is natuuuurlijk ook belangrijk bij dit soort dingen.
Ik denk dat een redelijke waarde dus tussen de 6000 en 6500Rpm zit.
Daarna geeft t alleen maar meer herrie maar niet echt veel meer snelheid. Bovendien word de kans op schade ook steeds groeter en groter.
Ook zal elk blok weer anders reageren op hoge toeren.
Hou daar rekening mee.
keep it safe!
mazz.
-
6000-6500 redelijke waarde? als ik de posts hierboven lees is dat wel zon beetje het maximum, en volgens mij is de acceleratie bij die toerentaller al minder dan in een versnelling hoger?
tenzij je ontsteking niet goed is
Die van mij kreeg toen niet genoeg van om meer en meer power te leveren in hogere toeren. Mijn volgende versnelling kon er dan nog niet aan tippen als hij op de 7000 rpm zat. Maf maar waar. Nu met mijn goedeontsteking is het het zelfde verhaal als bij jullie. Bij mij geld 6000 rpm de max.

Ik heb eens geprobeerd de toeren begrenzer te vinden en heb hem 1 keer doorgetrokken tot 7200 Rpm schat ik zo. Ging verder als de 7000 rpm wat op de schaal staan. Jengelen doet die dan, maar niks. Ding ging gewoon door. Vermogen was er niet meer en heb het daarna ook nooit meer gedaan. Wel eens tot 6800 ofzo bij sprinten om tijd. Of als ik kwaad was, dan ging die ook naar de 7000 toe.
Met de witte heb ik ook wel eens tot 7000 doorgetrokken, maar alleen voor tijd meeting. Heeft voor het sprinten alleen maar nut. Voor het lekkere snel rijden hoef je het echt niet te doen.
Bij de 21 heb ik 1 keer tot 6600 doorgetrokken. Wat een langzame kutbak in die hoge toeren. Schakel je dan verder, wordt je letterlijk je stoel ingeknald.
Is geen echt toerenblok, zo een J7R. Tenminste niet als het standard is.
Met de witte heb ik ook wel eens tot 7000 doorgetrokken, maar alleen voor tijd meeting. Heeft voor het sprinten alleen maar nut. Voor het lekkere snel rijden hoef je het echt niet te doen.
Bij de 21 heb ik 1 keer tot 6600 doorgetrokken. Wat een langzame kutbak in die hoge toeren. Schakel je dan verder, wordt je letterlijk je stoel ingeknald.
Is geen echt toerenblok, zo een J7R. Tenminste niet als het standard is.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
Heeft niemand dan met een GTT die je dan zo ver door
jankt een krom klepstoterstangetje gehad?
jankt een krom klepstoterstangetje gehad?
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Van het RTOC forum (onder het mom van 't kan altijd gekker):
>Hello chaps, just come back from power engineering and the car is now un-measurable and it span the crankshaft pulley off But it hit a confirmed/calibrated 174mph at 8256 in fifth gear The video proof will be available on the site next week for all the doubters out there!!! The car in a beast!! Does this make mi motor the proven fastest R5 GTT?? I reckon it does. Off 4 a brewski 2 celibrate.
>Also just wanna add that the car did 8 full power runs at 9000rpm!!! Engine is still sweet as a nut. Also if any1 is up 4 a power run shoot out at Power Engineering I will be there, cos I dont know how people are getting figures of 300+bhp without spinning in the rollers. The gauntlet has now been thrown down.
>Hello chaps, just come back from power engineering and the car is now un-measurable and it span the crankshaft pulley off But it hit a confirmed/calibrated 174mph at 8256 in fifth gear The video proof will be available on the site next week for all the doubters out there!!! The car in a beast!! Does this make mi motor the proven fastest R5 GTT?? I reckon it does. Off 4 a brewski 2 celibrate.
>Also just wanna add that the car did 8 full power runs at 9000rpm!!! Engine is still sweet as a nut. Also if any1 is up 4 a power run shoot out at Power Engineering I will be there, cos I dont know how people are getting figures of 300+bhp without spinning in the rollers. The gauntlet has now been thrown down.
-
Shit!
die C blokjes zijn wel taai!

die C blokjes zijn wel taai!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.