Wie kan mij vertellen of de kilometer teller van bovengenoemde auto's dezelfde aansluiting hebben als de R5 GTT? De 5GTT heeft een 5 polige stekker achterop de teller, waarvan 1 aansluiting een draad met een loze stekker heeft. Is dat ook zo met de clio/r19? (vooral die loze stekker gaat het om)
Zoja, wie wil er dan als proefpersoon dienen voor een leuke acceleratie/sprint meter?
Gemeten wordt 0-80/0-100/.25 mijl(onder voorbehoud van wielspin)
Kilometer teller Clio16V en 19 16V <-> GTT
Dan kun je met kleine velgjes wel makkelijk valsspelen he
Het eerste wat je moet doen is calibreren. Als je het belangrijk vind om onzin resultaten te zien kan je daar dus mee valsspelen, alleen schiet je daar niet veel mee op.
Iemand hier heeft al een acceleratie meter in gebruik (Michel?). Als je dus ook zo'n 'realistische' tijd van 7.5 sec op de 100 met 2 man erin en dat alles met een vrijwel standaard GTT, op een schermpje wilt zien zorg je gewoon voor een slechte calibratie
(btw: ik beschuldig hier niemand, alleen stel ik wat vraagtekens bij de behaalde resultaten)
Iemand hier heeft al een acceleratie meter in gebruik (Michel?). Als je dus ook zo'n 'realistische' tijd van 7.5 sec op de 100 met 2 man erin en dat alles met een vrijwel standaard GTT, op een schermpje wilt zien zorg je gewoon voor een slechte calibratie

(btw: ik beschuldig hier niemand, alleen stel ik wat vraagtekens bij de behaalde resultaten)
+12V,Massa en signaaltje uit de teller (loze stekker op de 5GT)
Bij de GTT kan je hem zo aan de teller aansluiten (kabel met de juiste stekkertjes zit erbij) maar ik heb nog nooit een teller+aansluiting van een 16V gezien
Bij de GTT kan je hem zo aan de teller aansluiten (kabel met de juiste stekkertjes zit erbij) maar ik heb nog nooit een teller+aansluiting van een 16V gezien
Het is dus altijd wel aan te sluiten, alleen is het dan dus makkelijker bij een 16V om de 3-polige stekker onder de stuurkolom te pakken, daar zit alles in.
Dan heb je een +12V, een massa en een pulsdraad.
In principe past het dus.
Dan heb je een +12V, een massa en een pulsdraad.
In principe past het dus.
Hmm, zo eenvoudig is het niet. De 5 heeft een UITGANG op de teller met een loze draad/stekker eraan. Op deze aansluiting staat het versterkte/digitale signaal van de opnemer in de versnellings bak.
Oorspronkelijk zal deze aansluiting bedoeld zijn voor een renault tripcomputer die voor zover ik weet nooit is uitgebracht.
In mijn acceleratie meter zit (nog) geen versterker voor het opnemer-signaal en moet dan ook het versterkte signaal van de teller hebben.
De vraag is dus (nog steeds): heeft een 16V ook deze aansluiting???
Oorspronkelijk zal deze aansluiting bedoeld zijn voor een renault tripcomputer die voor zover ik weet nooit is uitgebracht.
In mijn acceleratie meter zit (nog) geen versterker voor het opnemer-signaal en moet dan ook het versterkte signaal van de teller hebben.
De vraag is dus (nog steeds): heeft een 16V ook deze aansluiting???