regelbare zuigerdumpvalve
-
- Contacteer:
Wie van jullie weet precies hoe je een regelbare zuigerdumpvalve het beste kan afstellen voor een R5GTT?
volgens mij ligt dat ook aan de druk waarmee je gaat rijden...
-
Met constante snelheid bedoel ik: een constante ergens tussen 120 tot 140, dat is nl. de snelheid waarbij mijn dumpvalve bij constante snelheid tóch al opengaat. Niet goed dus.
Bij lagere snelheden is het niet interessant, daar heb je toch vrijwel geen turbodruk, bij hogere snelheden is de druk zo hoog dat je DV wel dicht blijft.
Bij lagere snelheden is het niet interessant, daar heb je toch vrijwel geen turbodruk, bij hogere snelheden is de druk zo hoog dat je DV wel dicht blijft.
huh?
Het is normaal hoor dat je dump-valve bij constante snelheid open blijft staan. Mijn dubbel zuiger dump-valve deed dat ook. Mijn bosh dump-valve die ik nu heb doet dat ook.Stefijn schreef:Met constante snelheid bedoel ik: een constante ergens tussen 120 tot 140, dat is nl. de snelheid waarbij mijn dumpvalve bij constante snelheid tóch al opengaat. Niet goed dus.
There will be plenty of time to rest when your dead
Lijkt mij toch niet de bedoeling als je constante snelheid rijdt met turbo. Dan moet dat ding toch gewoon dicht zijn en druk opbouwen!? Anders is de turbo de hele tijd druk aan het opbouwen die je via de dumpvalve meteen weer naar buiten gooit. Beetje nutteloos, lijkt mij. Mijn Bailey doet dat dus ook niet.
-
Mijn Bailey doet dat dus wel, bij snelheden van 120-140.
Heb m gisteren uit elkaar gehaald en een ringetje achter het veertje gezet (2 zelfs) om het veertje wat strakker te maken, maar het maakt niet echt iets uit volgens mij.
Hmm...kan het zijn dat de dumpvalve aan de achterzijde niet goed aangesloten zit? M.a.w. je kunt m op bepaalde plaatsen op de carburateur aansluiten, maar niet elke plek geeft dezelfde druk.
Het probleem is natuurlijk dat de druk die de DV aan de achterkant dichtdruk samen met de veerspanning groter moet zijn als de druk die op de grote buis staat.
zoiets: 0,7 DV + veer > 0,7 intercooler
als nu mijn DV op een verkeerde aansluiting zit, voor of achter de gasklep, dan is die druk misschien lager:
0,5 DV + veer < 0,7 intercooler.
Dit zijn even hypothetische getallen, maar zou DAT het probleem kunnen zijn, niet de sterkte van de veer?
Heb m gisteren uit elkaar gehaald en een ringetje achter het veertje gezet (2 zelfs) om het veertje wat strakker te maken, maar het maakt niet echt iets uit volgens mij.
Hmm...kan het zijn dat de dumpvalve aan de achterzijde niet goed aangesloten zit? M.a.w. je kunt m op bepaalde plaatsen op de carburateur aansluiten, maar niet elke plek geeft dezelfde druk.
Het probleem is natuurlijk dat de druk die de DV aan de achterkant dichtdruk samen met de veerspanning groter moet zijn als de druk die op de grote buis staat.
als nu mijn DV op een verkeerde aansluiting zit, voor of achter de gasklep, dan is die druk misschien lager:
Dit zijn even hypothetische getallen, maar zou DAT het probleem kunnen zijn, niet de sterkte van de veer?
Voor mijn gevoel zou dat kunnen ja ...
Ik heb ook een Bailey en die doet het ook. Maar dat is goed te verklaren want als je 120-140 rijdt heb je boven de gasklep een paar tiende bar druk, en onder de gasklep een paar tiende onderdruk. Dat weet ik omdat ik twee druk meters heb, onder en boven de gasklep. Dus trekt hij hem een beetje open. Dit kan geen kwaad!Stefijn schreef:Mijn Bailey doet dat dus wel, bij snelheden van 120-140.
S

en volgens mij is dit ook een beetje de bedoeling.Sander schreef: Ik heb ook een Bailey en die doet het ook. Maar dat is goed te verklaren want als je 120-140 rijdt heb je boven de gasklep een paar tiende bar druk, en onder de gasklep een paar tiende onderdruk. Dat weet ik omdat ik twee druk meters heb, onder en boven de gasklep. Dus trekt hij hem een beetje open. Dit kan geen kwaad!
Snder
De druk voor de smoorklep zal iets zakken, en het turbo toerental zal hierdoor iets stijgen. Door het hogere turbotoerental wordt het turbogat wat kleiner bij plots gasgeven.
verders houdt mijn vriendin ook van Bailey's, maar dan anders

-
Als ik op een constante snelheid rijd met turbodruk, blijft mijn dumpvalve ook een beetje openstaan.
Hoor dan een licht sis geluid.
Heb btw een group N membraaam dumpvalve
some people are alive only because it's illegal to kill them
Daarom heb ik nu een close-loop genomen.Chrisv schreef:Als ik op een constante snelheid rijd met turbodruk, blijft mijn dumpvalve ook een beetje openstaan.
S