Hoe een R19 1.4 op te voeren?
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Topicnaam gewijzigd voor iets meer duidelijkheid.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 945
- Lid geworden op: do 2 mei 2002 20:05
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Hans schreef:Topicnaam gewijzigd voor iets meer duidelijkheid.
Hahahahahahahhaha....

Alles bij elkaar optellen kan niet!chris-r19 schreef:daar zit wat inArjanR19 schreef:Nee, is echt de moeite niet waard. Ik zal het zeker niet weer doen. Het heeft naar mijn mening echt alleen nut bij een turbo motor.chris-r19 schreef:zijn het de centen waard om een 19 te chippen,ik ga er harder en harder aan denken om het ook te doen.ArjanR19 schreef:En meestal zijn de testbanken ook niet zo precies.
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...
het is me even ontgaan wat voor motor je had.aangezien ik maar een 1.7 monopointer heb,lijkt me het niet echt de moeite waard,1.7 multipointer weer wel.
maar wat ik me dan nu afvraag is dat chippen alleen mischien niet werkt,maar als je er een sportfilter en een katvervangen mee combineerd is het dan wel de moeite en geld waard?men zegt dat als je de kat vervangt dat je al 5 tot hooguit 10 pk winst heb,tel daarbij je chip bij op,zou het dan niet de moeite zijn?
En ik heb een compleet ander uitlaat systeem en een K&N filter. Het werkt gewoon niet.
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
Op de sloperij waar ik zaterdag weer aan het werk was hadden ze een 19 GTX phase I binnengehad maar met een 1.7 multipoint inj.?? dat gaat hard!!
hij moet weinig kosten....
dan bou je het blok over met kabelboom en de rest breng je naar de sloop...
hij moet weinig kosten....
dan bou je het blok over met kabelboom en de rest breng je naar de sloop...

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
oke dan weet ik dat ik dat niet moet doen,zoals je al heb gemerkt ben ik a-technisch als het op auto's aankomt,ik dacht nee heb je,ja kun je krijgen.ArjanR19 schreef:Alles bij elkaar optellen kan niet!chris-r19 schreef:daar zit wat inArjanR19 schreef:Nee, is echt de moeite niet waard. Ik zal het zeker niet weer doen. Het heeft naar mijn mening echt alleen nut bij een turbo motor.chris-r19 schreef:zijn het de centen waard om een 19 te chippen,ik ga er harder en harder aan denken om het ook te doen.ArjanR19 schreef:En meestal zijn de testbanken ook niet zo precies.
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...
het is me even ontgaan wat voor motor je had.aangezien ik maar een 1.7 monopointer heb,lijkt me het niet echt de moeite waard,1.7 multipointer weer wel.
maar wat ik me dan nu afvraag is dat chippen alleen mischien niet werkt,maar als je er een sportfilter en een katvervangen mee combineerd is het dan wel de moeite en geld waard?men zegt dat als je de kat vervangt dat je al 5 tot hooguit 10 pk winst heb,tel daarbij je chip bij op,zou het dan niet de moeite zijn?
En ik heb een compleet ander uitlaat systeem en een K&N filter. Het werkt gewoon niet.
thx voor het antwoorden..
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Heej dat is vast bij 'de nollen' enzo toch? Daar was ik vorige week ook en bij 1 van hun hebben ze diverse 1.7/1.8 mono en multipoint injecties liggen en zelfs 1x 1.7Turbo in een volvo 440.Martijnberk schreef:Op de sloperij waar ik zaterdag weer aan het werk was hadden ze een 19 GTX phase I binnengehad maar met een 1.7 multipoint inj.?? dat gaat hard!!
hij moet weinig kosten....
dan bou je het blok over met kabelboom en de rest breng je naar de sloop...
GTX heeft toch geen 1.7 mpi? dat is toch de TXE? maaruh, wat moet ie ongeveer kosten dan? En waar is die sloop?Martijnberk schreef:Op de sloperij waar ik zaterdag weer aan het werk was hadden ze een 19 GTX phase I binnengehad maar met een 1.7 multipoint inj.?? dat gaat hard!!
hij moet weinig kosten....
dan bou je het blok over met kabelboom en de rest breng je naar de sloop...
Kut man..... niet door de schouwing geraakt met die turbo....iemand hem kopen??????????
Heeft dus geen zin om een turbo te plaatsen op een wagen die er niet voor voorzien is ( in belgie )
Motor uitnemen en naar andere oplossing zoeken mischien 16v motor maar dat is nog opvallend ... anders 1700 multi of carbu en deftig onder handen nemen...
Laatste verwezelijkingen...(afgelopen 3 weken)
stuur en pook zelf gespoten in carroserie kleur
bumpers herspoten + laguna lip
ruiten getint
muziek inst upgrade
donkere achterlichten + pinkers
nog verwezenlijken
kuipzetels (sparco)
velgen 2 maatjes groter in 17 ipv 15
verlagen 4 vooraan 6 achteraan
bsa spoiler ( allu supra style)
grafics ( oranje gaat toch goed op donkerblauw bleu nuit 544 )
luchthapper en boze blik
en een volgende topic ( die mijn handige vader gaat proberen te verwezelijken)........
servo plaatsen en een speciale versnellingsbak waarbij men gewoon achteruit en vooruit moet duwen en waarbij er geen neutrale stand is.............
o ja en kan er is iemand zeggen hoe ik fotos moet opsturen dan kunnen jullie mijn 19 ff zien
Heeft dus geen zin om een turbo te plaatsen op een wagen die er niet voor voorzien is ( in belgie )
Motor uitnemen en naar andere oplossing zoeken mischien 16v motor maar dat is nog opvallend ... anders 1700 multi of carbu en deftig onder handen nemen...
Laatste verwezelijkingen...(afgelopen 3 weken)
stuur en pook zelf gespoten in carroserie kleur
bumpers herspoten + laguna lip
ruiten getint
muziek inst upgrade
donkere achterlichten + pinkers
nog verwezenlijken
kuipzetels (sparco)
velgen 2 maatjes groter in 17 ipv 15
verlagen 4 vooraan 6 achteraan
bsa spoiler ( allu supra style)
grafics ( oranje gaat toch goed op donkerblauw bleu nuit 544 )
luchthapper en boze blik
en een volgende topic ( die mijn handige vader gaat proberen te verwezelijken)........
servo plaatsen en een speciale versnellingsbak waarbij men gewoon achteruit en vooruit moet duwen en waarbij er geen neutrale stand is.............
o ja en kan er is iemand zeggen hoe ik fotos moet opsturen dan kunnen jullie mijn 19 ff zien
Stuur die foto's maar naar mij toe op joenie@zonnet.nl zet ik ze vanaaf voor je online.Pitjes schreef:k#t man..... niet door de schouwing geraakt met die turbo....iemand hem kopen??????????
Heeft dus geen zin om een turbo te plaatsen op een wagen die er niet voor voorzien is ( in belgie )
Motor uitnemen en naar andere oplossing zoeken mischien 16v motor maar dat is nog opvallend ... anders 1700 multi of carbu en deftig onder handen nemen...
Laatste verwezelijkingen...(afgelopen 3 weken)
stuur en pook zelf gespoten in carroserie kleur
bumpers herspoten + laguna lip
ruiten getint
muziek inst upgrade
donkere achterlichten + pinkers
nog verwezenlijken
kuipzetels (sparco)
velgen 2 maatjes groter in 17 ipv 15
verlagen 4 vooraan 6 achteraan
bsa spoiler ( allu supra style)
grafics ( oranje gaat toch goed op donkerblauw bleu nuit 544 )
luchthapper en boze blik
en een volgende topic ( die mijn handige vader gaat proberen te verwezelijken)........
servo plaatsen en een speciale versnellingsbak waarbij men gewoon achteruit en vooruit moet duwen en waarbij er geen neutrale stand is.............
o ja en kan er is iemand zeggen hoe ik fotos moet opsturen dan kunnen jullie mijn 19 ff zien
Zo te horen stop je aardig wat geld in die auto. Waarom koop je dan niet eerst een 16v? Is natuurlijk veel beter te tunen en de auto is gemaakt voor de hogere vermogens. Maar ja, het is jouw geld natuurlijk hè!

Stuur die foto's maar ff, staan ze vanavond in dit topic!
mzzl!
Foto's komen er binnenkort aan... eerst nog een scanner of dig. toestel zien op de kop te tikken...(kapot)
Hier is nog wat stof om de topic verder te zetten... In techniek vraagt iemand of men een turbo kan plaatsen op een 19 1400. Het is dus goed mogelijk maar ik geraakte er niet mee door de belgische schouwing... Nu trekt mijn wagen zonder die turbo ook heel goed mede door de andere wijzigingen...
Nu ging ik vandaag ff kijken naar een andere motorblok op de afbraak.. staat daat een volledige wagen 1.7 multipoint... ik vraag om er even een sprintje tegen af te leggen en man toch die 1.7 kon mij met mijne onozele 1.4 in eerste nog niet volgen laat staan in 2de en 3de en... dus heb ik hem niet gekocht. En ne kennis van mij heeft een 19 16v en die kan mij ook niet volgen... terwijl ik aan 90 a 100 pk zit. hoe komt da toch... geloven jullie in buitenaardse krachten (haha)...
Hier is nog wat stof om de topic verder te zetten... In techniek vraagt iemand of men een turbo kan plaatsen op een 19 1400. Het is dus goed mogelijk maar ik geraakte er niet mee door de belgische schouwing... Nu trekt mijn wagen zonder die turbo ook heel goed mede door de andere wijzigingen...
Nu ging ik vandaag ff kijken naar een andere motorblok op de afbraak.. staat daat een volledige wagen 1.7 multipoint... ik vraag om er even een sprintje tegen af te leggen en man toch die 1.7 kon mij met mijne onozele 1.4 in eerste nog niet volgen laat staan in 2de en 3de en... dus heb ik hem niet gekocht. En ne kennis van mij heeft een 19 16v en die kan mij ook niet volgen... terwijl ik aan 90 a 100 pk zit. hoe komt da toch... geloven jullie in buitenaardse krachten (haha)...
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
waar ik meteen aan dacht is dat je voledige koppel vroeg in je toeren ter beschikking hebt,heb ik ook.Pitjes schreef:Foto's komen er binnenkort aan... eerst nog een scanner of dig. toestel zien op de kop te tikken...(kapot)
Hier is nog wat stof om de topic verder te zetten... In techniek vraagt iemand of men een turbo kan plaatsen op een 19 1400. Het is dus goed mogelijk maar ik geraakte er niet mee door de belgische schouwing... Nu trekt mijn wagen zonder die turbo ook heel goed mede door de andere wijzigingen...
Nu ging ik vandaag ff kijken naar een andere motorblok op de afbraak.. staat daat een volledige wagen 1.7 multipoint... ik vraag om er even een sprintje tegen af te leggen en man toch die 1.7 kon mij met mijne onozele 1.4 in eerste nog niet volgen laat staan in 2de en 3de en... dus heb ik hem niet gekocht. En ne kennis van mij heeft een 19 16v en die kan mij ook niet volgen... terwijl ik aan 90 a 100 pk zit. hoe komt da toch... geloven jullie in buitenaardse krachten (haha)...
tijdesn het optrekken heeft men soms moeite om bij te houden,maar als men dan op toeren komt kan ik stofhappen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
je hadf het over dubbele webers. waar haal ik die vandaan voor mijn renault 19 1,4 ph1 en kan dat er zo opgezet worden of moeten er meer aanpassingen aan gedaan worden?
alvast bedankt!!
alvast bedankt!!
Gewoon een fatsoenlijke uitvoering kopen... Een 16v bijvoorbeeld. En geen geld investeren waar je niets van terug zietPitjes schreef:Hey.
ff raad vragen.....
Hoe kan ik mijn renault 19 fase 1 1400 c1j motor toch nog wat meer trekkracht geven en nog door de belgische schouwing geraken.... dubbele carb mischien.... of past er een turbo op van een r5...
bedankt......

dacht ik juist ook ze, en zeker met geen turbogedoe,afkomen op de TC.speedline schreef:Gewoon een fatsoenlijke uitvoering kopen... Een 16v bijvoorbeeld. En geen geld investeren waar je niets van terug zietPitjes schreef:Hey.
ff raad vragen.....
Hoe kan ik mijn renault 19 fase 1 1400 c1j motor toch nog wat meer trekkracht geven en nog door de belgische schouwing geraken.... dubbele carb mischien.... of past er een turbo op van een r5...
bedankt......
dan vraag je op trubbels he maat,koop je en lekkere 16V of een clio williams.