Is dit fatsoenlijk te maken?
Ik kan een clio 16V kopen uit '91 voor een redelijke prijs. Enige probleem....bekende roest op het achterscherm. Schrik niet van de foto, want het is naar mijn idee en flinke roestplek. Nu is mijn vraag....is dit nog enigszins fatsoenlijk te lassen en te spuiten en zo ja, wat kost zoiets dan ongeveer. Ik heb de auto verder nog niet in het "echt" gezien, want ik heb geen zin om mijn tank leeg te rijden als het toch niet te maken is!
Ummmmm....kan iemand trouwens dat plaatje effe on-line zetten?[/img]
Ummmmm....kan iemand trouwens dat plaatje effe on-line zetten?[/img]
[img]http://members.home.nl/annelies/kiitos/clio.jpg[/img]
Flinke plek, moet helemaal nieuw.
Op http://www.intercarparts.nl kost een nieuw achterscherm 90 euro. Valt weer mee he!
Flinke plek, moet helemaal nieuw.
Op http://www.intercarparts.nl kost een nieuw achterscherm 90 euro. Valt weer mee he!
Leuke kale fotograaf 

700 euro is bij een gewon bedrijf.
nadeel is is dat het scherm vast zit een het binnenscherm, en dat deze dus allebei vervangen moeten worden.
Dit is mij op de FNB verteld door iemand, ben ff ze naam kwijt, die dit voor ze werk doet.
nadeel is is dat het scherm vast zit een het binnenscherm, en dat deze dus allebei vervangen moeten worden.
Dit is mij op de FNB verteld door iemand, ben ff ze naam kwijt, die dit voor ze werk doet.
wat vast zit kan los gemaakt worden he, anders zullen ze die schermen ook niet los verkopen lijkt me ??
Ik zou dan voor een binnenscherm op de sloop kijken, past van elke clio, toch? Het erin lassen zal niet te duur zijn. Een beunhaas is wel makkelijk als je die kent.
Het kan natuurlijk goedkoper, zeker bij b. de haas.
Nog goedkoper is alles op de sloop halen en zelf lassen/spuiten.
Wat ik zeg is dat ik heb gehoord van mensen die er verstand van hebben, dat het bij een normale garage ong 700 euro kost met nieuw spul.
Nog goedkoper is alles op de sloop halen en zelf lassen/spuiten.
Wat ik zeg is dat ik heb gehoord van mensen die er verstand van hebben, dat het bij een normale garage ong 700 euro kost met nieuw spul.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 11 sep 2002 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus als je 't spul hebt scheelt 't alweer he.
Never say never ...
Nee klopt, maar ik heb geen grote garage thuis en op de straat voor de deur vinden de buren ook niet echt cool. Ik had gehoopt dat dit gewoon voor een beetje redelijk bedrag door een bedrijf of "mannetje" gemaakt zou kunnen worden!
Dat wil niets zeggen. Ik heb ook z'n plek en die van mij is echt 100% in orde.Hans R. schreef:
Maar als deze plek al zo ver is, dan heb ik mijn twijfels over de rest van de auto.
Sommige mensen vinden het belangrijker dat ie goed rijd en dat ie er dan niet helemaal fris uitziet wat minder belangrijk vinden.
Maar wat moet die eigenlijk kosten en welke kilometerstand?
Nou, hij is uit '91 en heeft 155 dkm op de teller staan. En hij moet kosten...minimaal 2000. Hij heeft apk tot 03-2003 en zou verder motorisch in goede staat zijn! Interieur zag er in ieder geval goed uit. Ik verwacht morgen ofzo meer foto's ervan.
Als ie er voor de rest goed uit ziet en motorisch goed is vind ik de prijs wel mee vallen.Ollie schreef:Nou, hij is uit '91 en heeft 155 dkm op de teller staan. En hij moet kosten...minimaal 2000. Hij heeft apk tot 03-2003 en zou verder motorisch in goede staat zijn! Interieur zag er in ieder geval goed uit. Ik verwacht morgen ofzo meer foto's ervan.
Stel je praat er nog 200 af en reken 700 euro bij voor het strak maken kom je op 2500 euro. Dat lijkt me het dan toch wel waard.
Er staat hier trouwens ook een cupclio te koop voor geloof ik 2250 ofzo iets misschien is dit ook wel iets voor jou?
Ik ga daar zaterdag naar toe, als je wil dat ik ff een kijkje neem moet je het maar zeggen. Ik rij zelf al ruim 4 jaar clio 16V.
edit] Hier staat de cup clio: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 41#1153041
Een origineel 16v acterscherm kost bij de dealer 400 euro ex. Die cupclio zal overigens alleen op circuit mogen, geloof nl dattie gen chassisnummer had.
400 euro is groot verschil met die 90 euro bij auto-onderdelen.com! Maar daar zal natuurlijk wel verschil in zitten!
Cup-clio....ja, dat had ik gezien. Maar om die op de weg te laten rijden, dat gaat een vermogen aan keuring kosten! Heb hier eens zoiets gelezen, elk onderdeeltje moet dan zoiets gekeurd worden enzo, dus dat lijkt me niks!
En ja, als ik van dat bedrag nog eens zo'n...laten we zeggen....500 euro weet af te lullen, dan zou het zich eventueel wel lonen. Er vanuit gegaan dat die reparatie op rond de 700 uit zou komen!
Cup-clio....ja, dat had ik gezien. Maar om die op de weg te laten rijden, dat gaat een vermogen aan keuring kosten! Heb hier eens zoiets gelezen, elk onderdeeltje moet dan zoiets gekeurd worden enzo, dus dat lijkt me niks!
En ja, als ik van dat bedrag nog eens zo'n...laten we zeggen....500 euro weet af te lullen, dan zou het zich eventueel wel lonen. Er vanuit gegaan dat die reparatie op rond de 700 uit zou komen!
Bijm ijn Clio is het lang niet zo erg, maar ik heb toevallig maandag bij een spuitbedrijf nagevraagd hoeveel zoiets kost.
- 2 nieuwe schermen erin zetten.
- aantal deukjes uit deur halen.
- spuiten.
De schatting was ongeveer 2750,-!
Dat vond ik dus wel erg overdreven duur, dan moest ik ook nog eens zelf die rolkooi en m'n stereo eruithalen, is voor mij ook al 3 dagen werk.
Het zal vast wel goedkoper kunnen, maar ik heb het toevallig maandag bij maar 1 bedrijf gevraagd, dus...........
- 2 nieuwe schermen erin zetten.
- aantal deukjes uit deur halen.
- spuiten.
De schatting was ongeveer 2750,-!

Dat vond ik dus wel erg overdreven duur, dan moest ik ook nog eens zelf die rolkooi en m'n stereo eruithalen, is voor mij ook al 3 dagen werk.
Het zal vast wel goedkoper kunnen, maar ik heb het toevallig maandag bij maar 1 bedrijf gevraagd, dus...........
Geloof niet dat onderdelen.com 16v plaatwerkdelen levert. Misschien overbodig maar de achterschermen van de 16v zijn breder.Ollie schreef:400 euro is groot verschil met die 90 euro bij auto-onderdelen.com! Maar daar zal natuurlijk wel verschil in zitten!
intercarparts.nl niet onderdelen.com
Trouwens het is al eens gelast geweest of niet?
bij intercarparts staat voor sommige onderdelen (NIET voor 16V) erachter, bij het achterscherm niet. Dit zou er dus wel moeten staan?
achterschermen 16v kosten 400 euro de stuk, en dan nog het eropzetten en strakmaken en spuiten.> Koop er een die roestvrij is.
Als ze bij intercarparts voor ene gewone clio 90 euro kosten, zullen die van de 16v echt geen 4x zo duur zijn. Ergens anders gaan zoeken dus.
achterschermen kosten 400 euro stuk, audatex prijs., die van de 16v zijn anders dan bij de gewone clio, ze lopen verder door, die van de normale stopte bij het raam ( dacht ik ) en die van de 16v lopen door tot aan het dak.
Zou je denken? Ga maar zoeken naar immitatie delen. Vergeet het maar. Waarom zet iedereen hier adv voor bv een motorkap van een 16v? Omdat ze simpelweg niet immitatie geleverd zijn. Dus ja ze zijn wel 4/5 x zo duur, helaas.Riël schreef:Als ze bij intercarparts voor ene gewone clio 90 euro kosten, zullen die van de 16v echt geen 4x zo duur zijn. Ergens anders gaan zoeken dus.
Informeer eens bij patrick L. waar hij die delen vandaan haalde, hij heeft me pas eens een adresje genoemd, daar was het ook niet zo duur .. Geevers in nuth, bij de macro in de buurt. Leveren dacht ik imitatie plaatwerk.
Geevers auto-onderdelen NUTH
geevers-nuth@export.nl
Geevers auto-onderdelen NUTH
geevers-nuth@export.nl