Hoe een R19 1.4 op te voeren?
Hey.
ff raad vragen.....
Hoe kan ik mijn renault 19 fase 1 1400 c1j motor toch nog wat meer trekkracht geven en nog door de belgische schouwing geraken.... dubbele carb mischien.... of past er een turbo op van een r5...
bedankt......
ff raad vragen.....
Hoe kan ik mijn renault 19 fase 1 1400 c1j motor toch nog wat meer trekkracht geven en nog door de belgische schouwing geraken.... dubbele carb mischien.... of past er een turbo op van een r5...
bedankt......
De motor van een GT Turbo is ook een C1J, maar aan zo'n verbouwing wil je denk ik niet beginnen... Wat wel kan: de 1400cc C2J is o.a. geleverd met een Dubbele Weber. Dan zou het dus moeten kunnen een spruitstuk + carburateur + luchtfilter van zo'n blok over te zetten, en dan heb je een lekkere grote carbu, dat zou moeten helpen 

Volgens mij zijn alle 1.4 motoren uit de R19 C3J maar dat kan ik mis hebben.
Je kunt er een hoop dingen aan doen, maar echt zoden zal het niet aan de dijk zetten. Als je echt meer power wil zal ik voor een groter blok gaan.
Je kunt er een hoop dingen aan doen, maar echt zoden zal het niet aan de dijk zetten. Als je echt meer power wil zal ik voor een groter blok gaan.
Daar weet ik verder niks van. Mijn kennis beperkt zich tot de R5. Daar is 1400cc een C1J of een C2J of een C3J (monopoint injectie).jeroen.k schreef:Volgens mij zijn alle 1.4 motoren uit de R19 C3J maar dat kan ik mis hebben.
ja precies, die C3J zit in de 19 phase2 en in de phase1 idd C2j/C1J, maar ja verhaal blijt hetzelfde...veel zul je dr niet uitkrijgen (met normale financiële middelen), kun je het beste GTT blok overhangen denk ik.Matijs schreef:Daar weet ik verder niks van. Mijn kennis beperkt zich tot de R5. Daar is 1400cc een C1J of een C2J of een C3J (monopoint injectie).jeroen.k schreef:Volgens mij zijn alle 1.4 motoren uit de R19 C3J maar dat kan ik mis hebben.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Als je wat tips wil hebben moet je eens op http://english.r19.de/ kijken,daar heb ik een paar leuke tips vandaan gehaalt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
K denk eens te proberen met een dubbele carbu.
Ik kan wel een andere blok (energy e6j) kopen voor weinig geld maar ik ben zo gehecht aan mijn oude blok..de laatste 3 jaar geen enkele kost aan gehad...super he. Maar wat ik raar vindt is dat die auto traag optrekt maar hoge snelheden aankan vb 85km/h in 2de versnelling op 5500 toeren... en topsnelheid op 6000 toeren bedraagt 195-200km/h.Ze hebben me gezegd dat daar al aan gewerkt is.Iemand had het over andere kamwielen in de versnelligsbak of zo. K heb wel een klein scheurtje in mijn collecteur mischien is dat de reden van het trager trekken.Kga proberen een collecteur met de hand te maken...k heb het gedaan met mijn Dubbele dtm uitlaat.Dat was een originele uitlaat van een bmw m3 die ik gevormd heb, pot leeggemaakt en er 2 pijpen opgelast....mooi geluid......
Ik heb vandaag de inlaat van mijn warme lucht verbonden met mijn koude lucht... en het resultaat mag er wel zijn.
Ik kan wel een andere blok (energy e6j) kopen voor weinig geld maar ik ben zo gehecht aan mijn oude blok..de laatste 3 jaar geen enkele kost aan gehad...super he. Maar wat ik raar vindt is dat die auto traag optrekt maar hoge snelheden aankan vb 85km/h in 2de versnelling op 5500 toeren... en topsnelheid op 6000 toeren bedraagt 195-200km/h.Ze hebben me gezegd dat daar al aan gewerkt is.Iemand had het over andere kamwielen in de versnelligsbak of zo. K heb wel een klein scheurtje in mijn collecteur mischien is dat de reden van het trager trekken.Kga proberen een collecteur met de hand te maken...k heb het gedaan met mijn Dubbele dtm uitlaat.Dat was een originele uitlaat van een bmw m3 die ik gevormd heb, pot leeggemaakt en er 2 pijpen opgelast....mooi geluid......
Ik heb vandaag de inlaat van mijn warme lucht verbonden met mijn koude lucht... en het resultaat mag er wel zijn.
Collecteur = uitlaatspruitstuk? Als die lek is zal je dat zeker wel merken ja.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Voor de belgische keuring mag je al niet te veel veranderen. In principe niets
Mijn clio wouden ze afkeuren omdat die te veel verlaagd is, maar ze hebben zich dan toch ingehouden. Een turbo zullen ze zien zitten, en die carburator dat weet ik niet, maar ik zou gaan voor de 1700, die motornrs. kijken ze toch niet na.


Mijn clio wouden ze afkeuren omdat die te veel verlaagd is, maar ze hebben zich dan toch ingehouden. Een turbo zullen ze zien zitten, en die carburator dat weet ik niet, maar ik zou gaan voor de 1700, die motornrs. kijken ze toch niet na.

Of kom ook in Eindhoven wonen, da's Belgie met Nederlandse regels 

K ga de dubbele carb proberen maar eerst andere bougies + kabels + uitlaat en collecteur maken.
K denk dat die 1700 veel geld gaat kosten kwa alles over te zetten....
K denk dat die 1700 veel geld gaat kosten kwa alles over te zetten....
heeft weinig nut. Rij zelf met een energy (e7j-->injectie) heeft wel max. 20 pk meer en 7 Nm meer, maar die is evengoed nog vrij traag! Als je echt een beetje snel wil zijn zul je voor de 1.7 mpi moeten gaan. of de 1.7 gtx (carb) met dubbele webers.Pitjes schreef:K denk eens te proberen met een dubbele carbu.
Ik kan wel een andere blok (energy e6j) kopen voor weinig geld maar ik ben zo gehecht aan mijn oude blok.
en als je gewoon snel wil zijn de 1.8 16v!

K heb vandaag mijn ontsteking to the point laten regelen en de electronica laten wijzigen...
97 pk op testbank en dat voor een 1400 niet slecht.
Nu binnenkort nog de dubbele carb en dan staan we toch al een heel eind verder.
97 pk op testbank en dat voor een 1400 niet slecht.
Nu binnenkort nog de dubbele carb en dan staan we toch al een heel eind verder.
wat voor electronica heb je laten wijzigen dan? met een carb motor?Pitjes schreef:K heb vandaag mijn ontsteking to the point laten regelen en de electronica laten wijzigen...
97 pk op testbank en dat voor een 1400 niet slecht.
Nu binnenkort nog de dubbele carb en dan staan we toch al een heel eind verder.
ennuh 97pk uit een standaard 60pk blok? Door een beetje met de electronica kloten? Wil ik wel eens weten hoe je dat doet! Want dan moet ik toch wel 115 pk uit mijn 1.4 kunnen toveren!

Wat er juist aangedaan is weet ik niet ... k heb namelijk geen bal verstand daarvan. Ik heb hem via een kennis van mij die bij renault sport Borremans werkt daar kunnen binnendoen. 97 echte pk s op de testbank. Borremans is de specialist op het gebied van renault motoren in belgie en ver daarbuiten zie de vele overwinningen in de clio en de megane cup s.
Kostprijs 200euro en een paar uurtjes hump om auto s af te wassen en de garage op te kuisen goed he...
Nu binnen ongeveer 3 maanden de dubbele weber carb en de motor laten uitboren en dan zal ik denk ik zeer tevreden zijn met het resultaat. Maar eerst mijn ophanging -8cm en mijn kuipzetels enz... btw alle occassieonderdelen zowel tuning als origineel zijn steeds welkom bij mij...
Kostprijs 200euro en een paar uurtjes hump om auto s af te wassen en de garage op te kuisen goed he...
Nu binnen ongeveer 3 maanden de dubbele weber carb en de motor laten uitboren en dan zal ik denk ik zeer tevreden zijn met het resultaat. Maar eerst mijn ophanging -8cm en mijn kuipzetels enz... btw alle occassieonderdelen zowel tuning als origineel zijn steeds welkom bij mij...
Kun je dit dan niet navragen wat ze gedaan hebben aan je blok en of ze hetzelfde ook nie bij de 1.4 energy kunnen doen? vindt een stijging van 37!!!! PK voor 200 euro wel een hele hele boel!Pitjes schreef:Wat er juist aangedaan is weet ik niet ... k heb namelijk geen bal verstand daarvan. Ik heb hem via een kennis van mij die bij renault sport Borremans werkt daar kunnen binnendoen. 97 echte pk s op de testbank. Borremans is de specialist op het gebied van renault motoren in belgie en ver daarbuiten zie de vele overwinningen in de clio en de megane cup s.
Kostprijs 200euro en een paar uurtjes hump om auto s af te wassen en de garage op te kuisen goed he...
Nu binnen ongeveer 3 maanden de dubbele weber carb en de motor laten uitboren en dan zal ik denk ik zeer tevreden zijn met het resultaat. Maar eerst mijn ophanging -8cm en mijn kuipzetels enz... btw alle occassieonderdelen zowel tuning als origineel zijn steeds welkom bij mij...
Ennuh 97 echte PK's??? dus aan je krukas? Sorry maar dat geloof ik nie, das zonder een ander blok onmogelijk lijkt me! Maar je zult wel gewoon aan de wielen bedoelen, maar zelfs dan vindt ik 97 PK op een C3J blok errug veel! Lijkt me zeeeeer interessant om te weten wat ze gedaan hebben!

Mischien enig commentaar van de tuningexperts onder ons???
Let wel, hij heeft het over een C1J blok, dit is in principe hetzelfde blok, maar met een primitieve transistor ontsteking en een Zenith carburateur.
Een C3J blok heeft monopoint injectie en de ontsteking wordt door de ECU geregeld.
Chiptuning is hier het toverwoord, je wint er slecht 6 pk mee in het gunstigste geval.
37 PK extra uit een C1J is best mogelijk, zeker als je de carburateur stevig onder handen neemt.
Een C3J blok heeft monopoint injectie en de ontsteking wordt door de ECU geregeld.
Chiptuning is hier het toverwoord, je wint er slecht 6 pk mee in het gunstigste geval.
37 PK extra uit een C1J is best mogelijk, zeker als je de carburateur stevig onder handen neemt.
okee, maar hij heeft het over kloten met de elektronica en de ontsteking! Dat lijkt me wel erg simpel voor zoveel PK extra!Willem S schreef:Let wel, hij heeft het over een C1J blok, dit is in principe hetzelfde blok, maar met een primitieve transistor ontsteking en een Zenith carburateur.
Een C3J blok heeft monopoint injectie en de ontsteking wordt door de ECU geregeld.
Chiptuning is hier het toverwoord, je wint er slecht 6 pk mee in het gunstigste geval.
37 PK extra uit een C1J is best mogelijk, zeker als je de carburateur stevig onder handen neemt.
Er is wel goed aan de carbu gewerkt ...Ook met de nokkenas en de kamwielen of zo.
Wat er juist allemaal aan gedaan is moet ik nog eens vragen. Maar het resultaat is echt SUPER. Schijnt wel dat je met de 19 met injectie minder kunt toveren dan met de carbu versies. Mischien komt er binnenkort een turbo op... K moet toch andere remschijven steken en de leidingen zijn al aangepast...
Wat er juist allemaal aan gedaan is moet ik nog eens vragen. Maar het resultaat is echt SUPER. Schijnt wel dat je met de 19 met injectie minder kunt toveren dan met de carbu versies. Mischien komt er binnenkort een turbo op... K moet toch andere remschijven steken en de leidingen zijn al aangepast...
Turbo drop kun je beter gewoon GTT-blok drin doen, is ook C1J maar gemaakt voor turbo! Wel vet dat je voor zo weinig geld zoveel pk's drbij heb. Met injectie is het idd beetje kut jah!Pitjes schreef:Er is wel goed aan de carbu gewerkt ...Ook met de nokkenas en de kamwielen of zo.
Wat er juist allemaal aan gedaan is moet ik nog eens vragen. Maar het resultaat is echt SUPER. Schijnt wel dat je met de 19 met injectie minder kunt toveren dan met de carbu versies. Mischien komt er binnenkort een turbo op... K moet toch andere remschijven steken en de leidingen zijn al aangepast...
sorry man ik wil geen afbraak politiek beginnen maar 30 pk extra met wat carbu gerommel en wat onstekingvervroeging,dar heb ik moeite mee.voor de rest suc6 let je bak
Andere pistons gestoken...
Dubbele uitgeboorde carb...
Spruitstuk en collecteur...
Turbo...
Vermogen gemeten op testbank
169 PK
No shit...
Remsysteem aangepast, cardans, ophanging, steunbars, enz ..........
Dubbele uitgeboorde carb...
Spruitstuk en collecteur...
Turbo...
Vermogen gemeten op testbank
169 PK
No shit...
Remsysteem aangepast, cardans, ophanging, steunbars, enz ..........
Snap jij wel iets van vermogen???Jeroen K. wrote
Kun je dit dan niet navragen wat ze gedaan hebben aan je blok en of ze hetzelfde ook nie bij de 1.4 energy kunnen doen? vindt een stijging van 37!!!! PK voor 200 euro wel een hele hele boel!
Ennuh 97 echte PK's??? dus aan je krukas? Sorry maar dat geloof ik nie, das zonder een ander blok onmogelijk lijkt me! Maar je zult wel gewoon aan de wielen bedoelen, maar zelfs dan vindt ik 97 PK op een C3J blok errug veel! Lijkt me zeeeeer interessant om te weten wat ze gedaan hebben!
Mischien enig commentaar van de tuningexperts onder ons???
Ik bedoel vooral met het vermogen op de krukas en de wielen.
Vermogen aan de krukas is altijd meer dan op de wielen.
Heb jij het andersom, dan heb je een gat in de markt.
En meestal zijn de testbanken ook niet zo precies.
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
zijn het de centen waard om een 19 te chippen,ik ga er harder en harder aan denken om het ook te doen.ArjanR19 schreef:En meestal zijn de testbanken ook niet zo precies.
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...
het is me even ontgaan wat voor motor je had.aangezien ik maar een 1.7 monopointer heb,lijkt me het niet echt de moeite waard,1.7 multipointer weer wel.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Weet je ook het koppel want dit is belangrijker dan pk's, en heb je er een uitdraai van en foto's van onder de motorkap wil het wel eens zien. Klinkt leuk allemaal.Pitjes schreef:Andere pistons gestoken...
Dubbele uitgeboorde carb...
Spruitstuk en collecteur...
Turbo...
Vermogen gemeten op testbank
169 PK
No shit...
Remsysteem aangepast, cardans, ophanging, steunbars, enz ..........
Nee, is echt de moeite niet waard. Ik zal het zeker niet weer doen. Het heeft naar mijn mening echt alleen nut bij een turbo motor.chris-r19 schreef:zijn het de centen waard om een 19 te chippen,ik ga er harder en harder aan denken om het ook te doen.ArjanR19 schreef:En meestal zijn de testbanken ook niet zo precies.
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...
het is me even ontgaan wat voor motor je had.aangezien ik maar een 1.7 monopointer heb,lijkt me het niet echt de moeite waard,1.7 multipointer weer wel.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
daar zit wat inArjanR19 schreef:Nee, is echt de moeite niet waard. Ik zal het zeker niet weer doen. Het heeft naar mijn mening echt alleen nut bij een turbo motor.chris-r19 schreef:zijn het de centen waard om een 19 te chippen,ik ga er harder en harder aan denken om het ook te doen.ArjanR19 schreef:En meestal zijn de testbanken ook niet zo precies.
Mijn 19 heb ik op 2 banken gehad en de laagste gaf 165 pk aan de krukas.
Maar dat geloof ik ook niet. Heb alleen een ander uitlaat systeem van EPS, andere chip en een K&N vervangings filter. Maar de top is wel redelijk hoog, 235.
Mzzl...
het is me even ontgaan wat voor motor je had.aangezien ik maar een 1.7 monopointer heb,lijkt me het niet echt de moeite waard,1.7 multipointer weer wel.
maar wat ik me dan nu afvraag is dat chippen alleen mischien niet werkt,maar als je er een sportfilter en een katvervangen mee combineerd is het dan wel de moeite en geld waard?men zegt dat als je de kat vervangt dat je al 5 tot hooguit 10 pk winst heb,tel daarbij je chip bij op,zou het dan niet de moeite zijn?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
HAHAHAHAHA, ja kzie het! Precies verkeerd om! hehehe, ut was nog vroeg hè!ArjanR19 schreef:Snap jij wel iets van vermogen???Jeroen K. wrote
Kun je dit dan niet navragen wat ze gedaan hebben aan je blok en of ze hetzelfde ook nie bij de 1.4 energy kunnen doen? vindt een stijging van 37!!!! PK voor 200 euro wel een hele hele boel!
Ennuh 97 echte PK's??? dus aan je krukas? Sorry maar dat geloof ik nie, das zonder een ander blok onmogelijk lijkt me! Maar je zult wel gewoon aan de wielen bedoelen, maar zelfs dan vindt ik 97 PK op een C3J blok errug veel! Lijkt me zeeeeer interessant om te weten wat ze gedaan hebben!
Mischien enig commentaar van de tuningexperts onder ons???
Ik bedoel vooral met het vermogen op de krukas en de wielen.
Vermogen aan de krukas is altijd meer dan op de wielen.
Heb jij het andersom, dan heb je een gat in de markt.

dit geloof ik pas als ik het zie!Pitjes schreef:Andere pistons gestoken...
Dubbele uitgeboorde carb...
Spruitstuk en collecteur...
Turbo...
Vermogen gemeten op testbank
169 PK
No shit...
Remsysteem aangepast, cardans, ophanging, steunbars, enz ..........
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
hier nog 1,maar als,dan is het gaaf man,zit er nou echt een turbo in een 19?jeroen.k schreef:dit geloof ik pas als ik het zie!Pitjes schreef:Andere pistons gestoken...
Dubbele uitgeboorde carb...
Spruitstuk en collecteur...
Turbo...
Vermogen gemeten op testbank
169 PK
No shit...
Remsysteem aangepast, cardans, ophanging, steunbars, enz ..........
Ik heb op een r19 site gezien dat men er een r5gtt blok in heeft gedaan,maar neit zoals jij het heb gedaan.dat zou uniek zijn
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
In Gronau stond een gave oranje/gouden renault 19 met turbo. dat was een vet ding. Het was een phase2. zag er allemaal netjes uit onder de kap en daarbuiten ook.
There will be plenty of time to rest when your dead