Foto's nieuwe onderdeeltjes :)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik heb een paar foto,s gemaakt van mijn auto en mijn nieuwe onderdelen.

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/1.jpg[/img]
Dit is dan mijn nieuwe intercooler. Hopen dat het wat opleverd :)

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/2.jpg[/img]
Foto van mijn Racimex oliekoeler om de temp. toch wat in bedwang te houden.

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/3.jpg[/img]
Boze 5.

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/4.jpg[/img]
Foto van de achterkant. Mooie velgen voor he :lol:

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/5.jpg[/img]
Zoals je kan zien moet er nog aardig wat gebeuren binnenin. Rolkooi is inmiddels al wit.

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/6.jpg[/img]
Dan eigenlijk het mooiste van de auto. De turbo. Zie het verschil met het origineel. Links is toch een stukkie groter :):)


En Robert dB harstikke bedankt voor het plaatsen van de fotoos!!
Laatst gewijzigd door Job-turbo op do 14 nov 2002 21:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

[img]Http://Het%20internet%20adres[/img]
zo simpel als wat 8) :D
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Dat weet ik maar daarvoor moeten de plaatjes eerst on line staan :wink:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Meel ze maar aan mij.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ow dacht als je niet wist hoe het moest :)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Robert dB. schreef:Meel ze maar aan mij.
Je hebt bijna meel :)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Plaatjes zijn wel groot volgens mij....
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Job-turbo schreef:Plaatjes zijn wel groot volgens mij....
zijn verkleind - zie eerste post.

Zie er verder wel goed uit!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Leg die turbo eens uit... Ik zie wel welke oud is en welke nieuw, maar ik zie ook een niet onaanzienlijke formaat verschil..
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Volgens mij is de linkse wel een stuk groter dan de rechtse...
Het zijn in ieder geval mooie stukken!
Staan ergens op m'n verlanglijstje dacht ik :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Volgens mij is die linker een garret :-D
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

de linker 2 toch :D :D
oke dat is me laatste biertje :wink:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

FF wat er bij gezet :D
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Hij is zo geil hè.. als ik ooit zo'n plan had gehad was ik ook GTT blijven rijden :) maja... jij hebt betere baas :)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

geil he zo en rolkooi :p ongeloofelijk.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

wow!
wat voor een turbo is dat? Welke specs geeft men daar voor op?
Kan je eens opmeten wat de diameters van de inlaten zijn, daar bij de diepste vernauwing?
Is die grote een t3 huis, en die kleine de t2?

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/Job/6.jpg[/img]
Anonymous

mooie foto's, ziet er netjes uit. zal idd wel aardig wat schelen in temp. met die oliecooler
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Die turbo is een Garret stage 3. Die kleine is idd een normale t2.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

okdan, uit mijn documentatie:


********************
Garrett Turbochargers – Part No. Various – Renault Part No. Various - 1986->

Stage1 Stage2 Stage3 Stage4 Stage5 Stage6
MD14 MD14R MD28 MD28R MD84 MD84R


MD28 High flow T25 compressor wheel, C.N.C. re-profiled compressor housing, 360 degree ramped thrust bearing, modified large hole bearing housing, cut back turbine wheel blades, 14 P.S.I. single port actuator standard, recommended max boost level is 22 P.S.I.
“Must have modified intercooler or chargecooler, group A head gasket and group A carb. large bore exhaust, large bore modified oil feed pipe”
*************

Tis dus waarschijnlijk een md28.
kan je voor de database eens de doorgangen meten?
ik denk dat de t2 een doorgang heeft van 37mm, en de
md28 een doorgang van 46 mm.??? klopt dat?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Interessante documentatie Robert, kan je dat een keer in mijn mailbox achterlaten?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

U hebt mail.

ik heb nog wat gevonden:
http://www.turbotechnics.com/turbo/hybridrange.htm

de stage3 wordt gespect als: 225+ hp :D:D "is u iets van plan"
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

robert schreef:U hebt mail.
Dank
robert schreef:"is u iets van plan"
Hoezo, valt het op? >-) :lol: :lol: :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik ben zeker iets van plan :):)


Zit alleen nog te wachten op mijn motorsteunen. Voor de rest is alles al compleet.(op kleine dingen na)
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Ey dat spul komt me wel bekent voor :)
Michel Meganefreak
Berichten: 1185
Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
Locatie: Meganefreak-city
Contacteer:

ziet er allemaal indrukwekkend uit!

ga je optisch hem ook veranderen?? (stond destijds toch iets van op een website??)
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

robert schreef:okdan, uit mijn documentatie:


********************
Garrett Turbochargers – Part No. Various – Renault Part No. Various - 1986->

Stage1 Stage2 Stage3 Stage4 Stage5 Stage6
MD14 MD14R MD28 MD28R MD84 MD84R


MD28 High flow T25 compressor wheel, C.N.C. re-profiled compressor housing, 360 degree ramped thrust bearing, modified large hole bearing housing, cut back turbine wheel blades, 14 P.S.I. single port actuator standard, recommended max boost level is 22 P.S.I.
“Must have modified intercooler or chargecooler, group A head gasket and group A carb. large bore exhaust, large bore modified oil feed pipe”
*************

Tis dus waarschijnlijk een md28.
kan je voor de database eens de doorgangen meten?
ik denk dat de t2 een doorgang heeft van 37mm, en de
md28 een doorgang van 46 mm.??? klopt dat?
Welke doorgang bedoel je Robert?
De compressor inlaat is iig 52 mm en de uitlaat 36 mm.
grtZ!
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

robert schreef: Kan je eens opmeten wat de diameters van de inlaten zijn, daar bij de diepste vernauwing?
dazz duzz het in gaatje wat je op de foto zo goed ziet. je ziet em van binnen wat nauwer worden. Het gaat om de nauwste doorlaat, vlak voor het compressor wieltje. Tis wel wat lastig meten, en het moet ongeveer op 0.5 mm nauwkeurig.

Je kan een beetje passen met een dikke dop van een doppenset, en daarna de best passende dop opmeten, + natuurlijk de speling die die dop had.
Ik verwacht dat de nauwste doorlaat 46 mm is. klopt dat?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Sh*t ja zeg, ik zit nog es ff naar die foto te staren, maar die inlaat is bij die nieuwe echt vet veel groter dan bij die T2! En ook het compressorhuis natuurlijk. Ziet er errug goed uit, maar ook wel prijzig (€ 850? = GT Tuning Stage 3).
En 22 PSI is ongeveer 1,5 bar he? Dat lijkt me ook wel weer even genoeg :) Maar een groter compressorwiel betekent wel dat hij iets later opspint. Ach ja, je kan niet alles hebben :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Matijs schreef:Sh*t ja zeg, ik zit nog es ff naar die foto te staren, maar die inlaat is bij die nieuwe echt vet veel groter dan bij die T2! En ook het compressorhuis natuurlijk. Ziet er errug goed uit, maar ook wel prijzig (€ 850? = GT Tuning Stage 3).
En 22 PSI is ongeveer 1,5 bar he? Dat lijkt me ook wel weer even genoeg :) Maar een groter compressorwiel betekent wel dat hij iets later opspint. Ach ja, je kan niet alles hebben :p
Voor dat later opspinnen hebben ze gelukkig de hybride turbo uitgevonden ;)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nouja, ze kunnen roepen wat ze willen, maar groter (= zwaarder) compressorwiel -> later op toeren. Dat noemen ze natuurkunde. Maar puik spul hoor! 225+ pk, dat is ook mijn einddoel, maar dat gaat nog wel een par jaar duren...
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Tuurlijk je hebt gelijk maar dat hybride vangt natuurlijk heel wat op. Door de grotere intercooler zal het turbogat ook groter worden. Maarja we zien het wel. Er is voor bijna alles een oplossing :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Zit dit moois er nu op of ligt het op een plankje in je slaapkamer?
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er hard aan gewerkt wordt. Het smeer zit nog in de groeven van mijn handen. :wink:

Begin 2003 moet de klus geklaard zijn.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ben er inderdaad druk mee bezig :):)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Goed bezig Job-turbo.

Hoeveel Pk turbo is dat dan ongeveer??

180? want hij lijk heel veel op die van mij :)
of hij is toch iets groter dan is/kan het 200/210 zijn?
Plaats reactie