Hallo,
Ik kan aan hele mooie OZ 15 inch velgen komen, maar ze zitten momenteel onder een honda CRX. Gaat dit kwa steek en naaf passen op mn 19????
Velgen
als de steek van de velgen 4x100 is gaat dat wel passen ja, de naafdikte kan je opvullen met centreerringen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb 4 velgen liggen afkomsig van een alfa 33 die NIET passen bij mij omdat de naaf te klein is, passen dus niet op mijn renault omdat ze niet over de naaf heen passen. Vandaar mijn vraag of het past, aangezien ik ze op een sloop onder een CRX vandaan moet gaan sjorren. Dat K*T werk op de grond, en heb geen zin om het achteraf voor niks gedaan te hebben. Er zit toch iemand op het forum met een crx??Ray (Zonnebril) schreef:als de steek van de velgen 4x100 is gaat dat wel passen ja, de naafdikte kan je opvullen met centreerringen.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bart V schreef:Hallo,
Ik kan aan hele mooie OZ 15 inch velgen komen, maar ze zitten momenteel onder een honda CRX. Gaat dit kwa steek en naaf passen op mn 19????
je moet de naaf niet opvullen. de ring die er nu inzit is voor honda 56MM dus. die moet eruit en je moet dus een ring kopen bij een dealer van dat spul voor renault 60MM.
goed man bas

ik vergeet gewoon me eigen handige topic....

Immer wieder die verdammte Holländer
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ik heb me laten vertellen dat je velg steun krijgt van je naaf, en kan loslopen als hij alleen bevestigd is op je bouten. Dat is niet prettig als je 200 rijd.Armando schreef:Heb er bij mij nu geen pasring in zitten is dit nu fout
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
De juiste ET-waarde van een CRX is : (effe zoeken hoor)45
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Als het niet gaat passen, mail mij c.q. bericht mij hier dan SVP, AUB, zeer graag, ja dank u even over.. OZ velgen lijkt mij nl. wel wat onder de CRX.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Heeft iemand uit ervaring enig idee hoeveel afwijking ik krijg op mijn kilometerteller als ik overstap van mijn standaard maat (175/70/13) naar 195/50/15 ?????
Zijn geloof ik formules voor, maar kan ze even niet zo snel vinden.
Zijn geloof ik formules voor, maar kan ze even niet zo snel vinden.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
170breed 70% v/d breedte is de hoogte x2, 2,54cm (1 inch) x 13
195breed 50% v/d breedte is de hoogte x2, 2,54cm x 15
(17x0,7)x2+(2,54x13)= 56,82
(19,5x0,5)x2+(2,54x15)= 57,60
57,60x100 = 5760 / 56,82 = 101,37
DUS 1,37% tellerafwijking.
195breed 50% v/d breedte is de hoogte x2, 2,54cm x 15
(17x0,7)x2+(2,54x13)= 56,82
(19,5x0,5)x2+(2,54x15)= 57,60
57,60x100 = 5760 / 56,82 = 101,37
DUS 1,37% tellerafwijking.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Is niet helemaal waar.
zo precies zijn die cijfers niet. Sommige banden staan meer (_) terwijl andere meer zo |_| staan. Het is wel een indicatie voor je afwijking maar het is niet precies 1.37 %.
Je zou kunnen zeggen dat je teller vrijwel niet gaat afwijken bij deze maat.
zo precies zijn die cijfers niet. Sommige banden staan meer (_) terwijl andere meer zo |_| staan. Het is wel een indicatie voor je afwijking maar het is niet precies 1.37 %.
Je zou kunnen zeggen dat je teller vrijwel niet gaat afwijken bij deze maat.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Okay, uitgaande van hetzelfde merk banden, en dan nog hebben 70% hoogte wangen een zachter karakter dan de 50%.. dus dat is de berekening, die je in de praktijk niet letterlijk mag volgen, maar zo is de wiskundige berekening van de fabriekopgave afmetingen van de band wel 
hehe.. zo goed paul?

hehe.. zo goed paul?

CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Mei ik jo wat freegje???? 


woow wat een berekening zeg :-D wel weer zeer handig dit. 1.37 % is niet veel, dat maakt zeg maar geen reet uit dus.
Heeft iemand overigens enig idee waar ik die pasringen kan halen voor die velgen. Bij OZ ofzo? En weet iemand ook toevallie of die wat de standaard naaf maat is van die 15 inch OZ velgen? Ze zitten nu onder een CRX, en die heeft een naaf van 56 mm. Renault echter heeft 60.1 dus moet wel ff zeker weten dat er nu een ring in die velgen op die crx zit. Anders gaat het dus niet passen.
Wat een vragen he :-D en dat met 30 graden.
Heeft iemand overigens enig idee waar ik die pasringen kan halen voor die velgen. Bij OZ ofzo? En weet iemand ook toevallie of die wat de standaard naaf maat is van die 15 inch OZ velgen? Ze zitten nu onder een CRX, en die heeft een naaf van 56 mm. Renault echter heeft 60.1 dus moet wel ff zeker weten dat er nu een ring in die velgen op die crx zit. Anders gaat het dus niet passen.
Wat een vragen he :-D en dat met 30 graden.
Ik vraag me af, of het kwaad kan om de naafdiameter van de velg zelf te VERGROTEN, dus uitfrezen ofzo? Bijvoorbeeld 15inch vw velgen zijn easy te krijgen, en zijn nog mooi ook nog vaak, alleen de naaf is 57,1 en renault heeft 60, dus mag je die paar mm'tjes er niet vanaf laten halen? Moet toch niet boeien ofwel?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
leer hier ook maar wat van.Armando schreef:Ok bedankt.. Weer wat geleerd..
als jou naaf 60 mm is en het naafgat ook dan hoef jij je geen zorgen te maken ,
je wiel wordt dan niet gecentreerd op je bouten maar gewoon op de velg zo als het hoord.
special edit 4 ray

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik ben er ff achteraan gegaan omdat ik van mijn oz velgies ook de naaf diameter moet vergroten. Het is absoluut belangrijk dat dat uitdraaien GOED en gelijkmatig gebeurt, dit lukt dus alleen op een draaibank. Ik laat ze uitdraaien bij een velgen specialist naar 60 mm. Weet ik zeker dat het goed is.Riël schreef:Ik vraag me af, of het kwaad kan om de naafdiameter van de velg zelf te VERGROTEN, dus uitfrezen ofzo? Bijvoorbeeld 15inch vw velgen zijn easy te krijgen, en zijn nog mooi ook nog vaak, alleen de naaf is 57,1 en renault heeft 60, dus mag je die paar mm'tjes er niet vanaf laten halen? Moet toch niet boeien ofwel?
Dus zelf gaan vijlen, slijpen, frezen etc NIET DOEN.
Greetz