Foto's heb ik online gezet.
http://212.120.120.12/lancia/hannut/
Hier een klein verslag:
Dinsdag 6 augustus(weekje geleden) zijn de slangen binnen gekomen van de oliekoeler die het de vorige keer begeven hadden. Deze woensdag gemonteerd, nieuwe olie erop, nieuwe filters en proberen. Duurde zeker een 20 sec voordat er oliedruk was. ignition aan en nog maals starten. Hij liep, maar kwam behoorlijk wat meuk uit de uitlaat. Vorige keer hebben ze hem abrupt af moeten zetten. Heeft de turbo vast niet goed gedaan en zal daarom een beetje zijn gaan zweten ofzo. Ik weet het niet precies, maar hij liep. Nog een beugeletje moeten maken voor de oliekoeler goed te monteren. Slangen waren namelijk iets te lang en enorm stijf, dus de oliekoeler stond een stukje naar voren waardoor de bumper niet erop kon. Dat gefixxed en alles nog eens nagekeken. Alles in orde. Auto gepoetst, laatste veranderingen aangebracht en dat was het dan.
Donderdag: gebeld voor het startnummer. Nummer 5.
Vrijdag: Nog wat extra olie en bougies gehaald en alles een beetje klaar gezet. Ook de bus uitgeladen(ik persoonlijk niet, maar Jean en zijn zoon dan).
Zaterdag:
6:30 opgestaan en naar huis gereden(was bij vriendin). Potje koffie gemaakt en spullen gepakt. Toen begon het al. Mijn tent was niet meer zo fris. Iemand had die geleend en nat in die zak gedaan. Lekker fris. Gevolg. i.p.v. klein iglo tentje voor 2/3 personen een grote 7 persoons tent mee moeten nemen.
voor 54 Euro BBW vlees in de koelbox gedaan. kleren en overals ingepakt. Slaapspullen. en voor het geval dat het regent en we flink moeten servicen de Party tent. Lekker makkelijk.
Materiaal nog erbij gepakt en ik was klaar. Om 7:45 kwam luc aan en heeft een kopje koffie gedronken. 8:15 naar Jean en de bus inladen. Bus ingeladen en naar huis gegaan. Meteen langs de bakken en de supermarkt. stokbrood, broodjes, batterijen voor de cam en 24 blikjes DR. Pepper.
Auto ingeladen, lijst nog eens gechecked en klaar. Op naar Jean in de V40 TD. Bij jean stond de bus gereed en peter had de Lancia al op de ambulance geladen. Ding zat goed vastgesnoerd, dus we konden vertrekken. WIj in de V40, jean in de Hi-ace Bus met ambulance en peter in de Evo VI.
We rijden het dorp uit met Jean voorop. 30 Km/h de berg op was niet echt prettig, en omdat we nog bij mijn vriendin de cam moesten pakken reden wij al door.
Na 5 minuten bij mijn vriendin te staan wachten(6 km verder dus) komt peter met de lancer aan.
Problemen met de bus. Handrem bleef er dus op staan. Vandaar de top snelheid van 30 km/h. Bij de garage in margraten de ambulance achteruit de werkplaats in willen rijden en dan de bus fixxen. Iets te krap qua plaats met gevolg dat er een lampje van de ambulance gesneuveld is. Dan maar loskoppelen en bus fixxen. 30 minuten later zaten we inmiddels op de snelweg richting luik.
20 km voor de bestemming gestopt om de evo te vullen met peut.
Op naar Hannut. Poucet om precies te zijn. Poucet aangehouden, maar niks van rally te bekennen. Aan een meneer de weg gevraagd en deze zou ons die wijzen. Volg mij maar zegt die. Hij pakt zijn oude antieke brommer en wijst ons de weg. Die vent ging best hard door de bochten met dat gekke ding.
Daar aangekomen eens gebeld naar een andere Jean om te kijken waar zij stonden. ongeveer 2 km van de technische keuring af en 1 km van park verme(of hoe schrijf je dat).
Auto afgeladen en eens wat gedronken.
Jean en Koen(navigator) gingen zich maar eens inschrijven. Wij hebben de auto nogmaals compleet nagelopen en alles klopte.
Jean en Koen kwamen terug en gingen verkennen met de Lancer. André was nog niet aangekomen(die reed mee met een 205 GTI) en maar eens gaan bellen. Ze kwamen eraan maar gingen nog effe langs de testbank om het ding nog effe optimaal af te stellen.
Jena en Koen komen terug van het eerste rondje verkenning. Toen kregen we te horen dat het mis was gegaan op de testbank. Drukgroep eruit. Werdt nog effe vervangen en zouden dus later komen. Jean en Koen weer verder met verkennen. Wij hebben de bus beetje ergonomisch ingedeeld en effe wat rondgekeken. Luc en peter hebben toen de lancia gepakt en zijn naar de keuring gereden.
Hoop papieren en documenten bij zich en de keuring duurde welgeteld 2 minuten. Motorkap open, jaaaa is goed doe maar dicht.
Keken niet naar de restrictor of niks. Keuring van niks dus.
Luc en peter kwamen terug en jean kwam toen terug van 2de keer verkennen. Toen ging de telefoon. Nieuwe drukgroep was gemonteerd en weer op de testbank gezet. Weer eruit gevlogen. Wat bleek nou. Wat die jongens deden. Volle gas met die auto en dan bam testbank aan waardoor de drukgroep en koppeling een optater van jawelste kregen.
André ging naar huis en de drukgroep en koppeling wederom vervangen. Jo(navigator van andré kwam wel naar ons toe om alvast notes te maken). Koen en Jean gingen nog effe met de lancia testen. Binnen 15 minuten kwamen ze terug. Turbodruk kwam niet boven de 1 bar uit. Zelfs niet als piek-boost. Slangen nagekeken en de klemmen nog iets strakker gezet. Luc ging dit keer mee met jean aangezien Luc iets meer technisch inzicht had en met zijn werkervaring iets meer zou afweten van de Tripmaster waar jo niet mee over weg kwam.
Na een paar minuten kwamen de beide heren terug met een grote smile op hun gezicht. Trubodruk was nu goed. Piek boost van 1.5 bar en hoe hoger de toeren hoe minder druk. Bij 4000 rpm nog maar 0.7 bar over. Maar hij liep echt beter dan eerst. Weer de vloeistoffen gecontroleerd en de temp bekeken. Alles in orde.
Jo was inmiddels gearriveerd en Jean, Koen en Jo gingen nog 1 rondje verkennen.
Luc, Peter en ik hebben toen de tent opgezet.
Bij het terug keren van Jean, koen en Jo kregen we telefoon van André. Drukgroep zat erop en hij ging niet meer naar de bank. Hij ging zelf testen.
Alles maar eens klaar gezet voor de BBQ en de wegwerp bbq's maar eens aangestoken. Wat een ruk dingen. Deden het voor geen meter. Enigste wat we konden maken waren drumsticks en wat spies. Carbonade zou nooit en te nimmer gaar worden.
Dus toen besloot het weer om ons te voorzien van regen. Jean heeft toen maar wat frieten gehaald terwijl wij de BBQ gingen motiveren om drumsticks te bakken. Bij de terugkeer van jean hebben we de partytent opgezet en we konden lekker buiten blijven zitten. Frieten waren op en de BBQ's deden het al wat beter. Maar echt veel honger hadden we niet meer. Nog wat geluld en de telefoon ging. André had de auto getest en ding liep perfect. Jo was inmiddels naar huis met de notes en was andre in aan het lichten over het parcour.
De rest van de avond geluld en toen gaan slapen.
zondag 6:30 opgestaan en eens opgefrisd. Jean ging nog voor de laatste keer verkennen met de lancer en er waren nog 2 plaatsen vrij achter. Ik en luc wilden het ritje wel meemaken. Mooi parcour en wat ging die vent lekker hard door de bochten met die lancer. heerlijk.
Op de verbindingsroute reed de andere Jean met de 205 van André. Hij ging naar de technische keuring.
Samen terug gekomen en nog wat gebabbeld. Iedereen is toen maar eens in pak gaan zitten. Wij in de overals en de andere in racepakkie.
Jean & koen en André & jo gingen naar park vermee en toen was het wachten. Toen begon het feest. Nummer 1 reed naar de start. Wij gewacht op jean. Hij kwam langs en alles was in orde. Toen zijn wij naar het plaatsje van de technische keuring gelopen. Daar waren immers leuke bochten.
Enorme vette bakken deden mee. Cossworths,EVO's, Subjes, een 911(nr. 6) en nog veel meer speelgoed.
Jean ging vrij mooi door de bochten, maar je zag duidelijk dat die nog was aan het wennen aan de auto. Toen terug gegaan om service te gaan geven. Duurde nog een half uur voordat ze aankwamen. Ze hebben 20 minuten moeten wachten bij een controlle post net zoals iedereen. Service gegeven en de auto deed het goed. Op naar park vermee en wachten op André. Auto van hem deed het ook goed. Tussen tijdse uitslag. 14 minuut 53 erover gedaan. plek 20.
Bert met de BMW M3 had plaats 12. En gekke andré zat op plaat 8 tussen de dikke evo's en de subaru's.
KP2. Wij weer gaan kijken en jean ging nu wat harder. iets te hard soms, want hij kwam niet goed uit voor sommige bochten strak te nemen. Peter was bij het service punt en ik kon blijven staan met luc om André te bekijken. Niet te geloven. Die vent doet echt laag vliegen. Helaas bij de service bleek dat de carterpakking eruit lag en het dus einde oefening was.
Uitslag. Jean was 10 seconde sneller dan voorheen wat 5 plaatsen scheelde. Ging goed. Echter werdt de auto nu wel erg warm. Water temp liep in pakr vermee op naar 130 graden. Bij het langskomen zouden wij even ernaar kunnen kijken. zekering van de Fan was door en ergens een waterlek(wat kon komen door hoge druk bij 130 graden). zekering vervangen en temp werdt weer stabiel.
KP3 was begonnen. Jean kwam de eerste keer langs. Ging vrij goed. Hij zou 3 keer langskomen. Opeens kwam de porsche voor de 2de keer langs. Zou die jean hebben ingehaald dan. Zo vroeg al? Porschae kwam voor de 3de keer langs en toen wisten we het zeker. De lancia had de KP niet uit kunnen rijden. Water temp wederom 130 graden kregen we door. Zekering onderweg nog vervangen maar was meteen weer door.
Dus daar moeten we nu naar gaan kijken. Helaas pindakaas. Maar Jean was wel blij dat die flink had kunnen oefenen. De spullen gepakt. auto's opgeladen nog effe gekletst en weer naar huis.
Dat was het zo ongeveer.
Ik ga nu aan mijn (rally)auto werken

mzzl