devil spruitstuk
-
- Contacteer:
Hier een stukje van de website van GT Tuning. Dit verhaaltje staat bij een alternatieve dikkere turbo elleboog :Riël schreef:Nog maar es de vraag: Hoe kan het dat de gtt niet meer fatsoendelijk loopt als de elleboog van de turbo af is?
To compliment the larger Turbo Pipe, we also produce a big-bore turbo outlet elbow. The casting is machined out to perfectly match the diameter of the new turbo pipe. A gentle chamfer is machined at the top and a large radius at the bottom to blend to the original contours. Both products allow rapid expansion of the turbine discharge which will efficiently convert power-robbing 'swirl flow' to desirable 'turbulent flow'. This transition over the first twenty inches or so of pipe is critical for low back pressure and good power. Amazingly, the more turbulent flow created will reduce back pressure within the rest of the exhaust system due to the shorter distance travelled by the gases. Performance gains when using this combination in conjunction with a performance exhaust system are extremely worth while. Our development car gained no less than eight bhp and far wider power band.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Contacteer:
Omdat je als je de elleboog eraf haalt je helemaal een raar stromingsverschijnsel krijgt.
Dan is er van turbulente stroming al helemaal geen sprake meer.
Dan is er van turbulente stroming al helemaal geen sprake meer.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
ik geloof er geen r&&t van.
Het zal wel zoiets zijn van: door veranderde backpressure is de vuldruk bovenin verminderd. (zie uitleg hierboven)
Omdat je natuurlijk netjes moet vergelijken moet de vuldruk hetzelfde zijn. Dus die wordt afgesteld zodaning dat hij boven weer hetzelfde is.
Tsja dan is de vuldruk in het middengebied bij de superuitlaat wat hoger. dat geeft natuurlijk winst.
Presies hetzelfde verhaal (maar niet met 'mijn' uitleg)kreeg ik te horen van de vebans: na montage van een frisse devil uitlaat moet opnieuw de turbodruk worden ingesteld.
Waarom jou gtt heel slecht loopt (dus 120 haalt ipv 180) als je een lekke elleboog hebt weet ik niet.
Heel simpel gezegd geloof ik het nog niet.
Is hij nu goed?, ok haal maar eens los dat elleboogje. Is het nu slecht? Er moet gewoon meer aan de hand geweest zijn.
Ik ben natuurlijk niet een ongelovig figuur, maar ik ga zonder bewijs of goeie meting niet overstag.
Het zal wel zoiets zijn van: door veranderde backpressure is de vuldruk bovenin verminderd. (zie uitleg hierboven)
Omdat je natuurlijk netjes moet vergelijken moet de vuldruk hetzelfde zijn. Dus die wordt afgesteld zodaning dat hij boven weer hetzelfde is.
Tsja dan is de vuldruk in het middengebied bij de superuitlaat wat hoger. dat geeft natuurlijk winst.
Presies hetzelfde verhaal (maar niet met 'mijn' uitleg)kreeg ik te horen van de vebans: na montage van een frisse devil uitlaat moet opnieuw de turbodruk worden ingesteld.
Waarom jou gtt heel slecht loopt (dus 120 haalt ipv 180) als je een lekke elleboog hebt weet ik niet.
Heel simpel gezegd geloof ik het nog niet.
Is hij nu goed?, ok haal maar eens los dat elleboogje. Is het nu slecht? Er moet gewoon meer aan de hand geweest zijn.
Ik ben natuurlijk niet een ongelovig figuur, maar ik ga zonder bewijs of goeie meting niet overstag.
ik heb nog 1 ding eraan toe te voegen.
Dat een persoonlijke meeting/vergelijk niet echt iets is waar je normaal niet van uit kunt gaan, maar bij mij was het wel merkbaar. Zelfs met minder geluid trok die merkbaar beter. Maar ik wilde meer.
Middelste demper vervangen door een buis. Ik zit met Luc in de auto ik trek hem door. Ding begint te trekken en opeens schuift de buis eraf. Veel kabaal, maar het ding verloor merkbaar een stukje vermogen. Toen wist ik het zeker. Dat met alleen de downpipes erop, dat je echt niet sneller was.
Testbank zou natuurlijk perfect resultaat geven, mar dit was voor mij bewijs genoeg.
Even over het probleem van Riël. Allemaal leuk en aardig, maar Riël jou auto zoop 1:4 zover ik heb meegekregen. Met een carburateur revisie liep het terug naar 1:7, en daarna weer omhoog naar 1:5.
Wat ik wil zeggen is dat er toch ergens anders ook iets niet klopte. En dat je pas uitspraken/uitsluitsels kunt geven als je maar 1 ding hebt wat je roet in het eten gooit. Het verbruik bij jou geeft toch wel al aan dat er ergens anders ook iets goeds mis was/is.
Dat een persoonlijke meeting/vergelijk niet echt iets is waar je normaal niet van uit kunt gaan, maar bij mij was het wel merkbaar. Zelfs met minder geluid trok die merkbaar beter. Maar ik wilde meer.
Middelste demper vervangen door een buis. Ik zit met Luc in de auto ik trek hem door. Ding begint te trekken en opeens schuift de buis eraf. Veel kabaal, maar het ding verloor merkbaar een stukje vermogen. Toen wist ik het zeker. Dat met alleen de downpipes erop, dat je echt niet sneller was.
Testbank zou natuurlijk perfect resultaat geven, mar dit was voor mij bewijs genoeg.
Even over het probleem van Riël. Allemaal leuk en aardig, maar Riël jou auto zoop 1:4 zover ik heb meegekregen. Met een carburateur revisie liep het terug naar 1:7, en daarna weer omhoog naar 1:5.
Wat ik wil zeggen is dat er toch ergens anders ook iets niet klopte. En dat je pas uitspraken/uitsluitsels kunt geven als je maar 1 ding hebt wat je roet in het eten gooit. Het verbruik bij jou geeft toch wel al aan dat er ergens anders ook iets goeds mis was/is.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
mmz gemiddeld liep ie laatste keer 1 op 7,5. Maar ik geloof wel dat dit mijn rechtervoet was, grotendeels. Maar haal je elleboog nou maar es een beetje los, loopt ie echt niet meer!! Heel wazig! Want hij liep echt goed daarvoor hoor!
Jahaaaaaaaa maar heb normaal nooit last van dat ie niet liep! Er was niet meer aan de hand, zoop wat veel misschien, maar liep prima. Toen de pakking tussen de elleboog uit was, doordat de schroeven los zaten, hoorde je 'm daaruit blazen en hield de motor in bij 120 km/u. Het is zo. Draai zelf een schroef eruit als je 't niet gelooft ...
-
- Contacteer:
Dat brandstofverbruik zit em puur in de sproeier denk ik. Ik reed 1 op 7 met een grotere sproeier, nu heb ik de originele sproeier weer terug gestoken en haal ik makkelijk 1 op 10robert schreef:idd nou zeg je het zelf, er is meer aan de hand.
je moet toch zeker 1 op 10 kunnen halen. Ook met een beetje doorrijden.