Teveel remvloeistof

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

FF een klein vraagje:

Is het erg als je (veels) te veel remvloeistof in je reservoir hebt zitten ? Ik neem aan van wel, er staat niet voor niets een Max streepje op. Maar waarom ? Ontdekte namelijk net dat er bij mij veels te veel in zat.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

als je nieuwe blokken monteert stroomt je reservoirtje over, en tspul op uitlaat is brandbaar.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

En dat is de enige reden, dat van die nieuwe blokken ? Ik heb toch maar ff wat remvloeistof eruit gehaald, zodat het niveau nu weer goed is. Alleen slaat de ABS pomp nu vaker aan.
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

wees blij dat ie aanslaat :D :D
zolang het remvloeistof niet overloopt met remmen(controleer ff thuis met een paar keer pompen met lopende motor) is er niets aan de hand.

maar kijk uit, dat spul is errug aggresief.
dus uitkijken met je ogen en met de auto lak en eventueel rubbers. als het eropkomt meteen!! verwijderen
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

het is ook logisch want als je schijven op zijn staan ze verder naar buiten en meer ruimte om vloeistof kwijt te kunnen :)
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ja, dat weet ik ook wel !!!! Maar ik heb waarschijnlijk gewoon een keer teveel bijgevuld. Vroeg me af of het kwaad kon. Het is ook zo slecht te zien. Het vaatje zou doorzichtig moeten zijn, maar dat is ie bij mij niet echt meer. Het is alleen goed te zien met veel zonlicht erop.
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

Ben schreef:het is ook logisch want als je schijven op zijn staan ze verder naar buiten en meer ruimte om vloeistof kwijt te kunnen :)
Je bedoelt waarschijnlijk als de remblokken bijna op zijn. Want hoe verder de blokjes afgesleten zijn hoe verder de remzuiger naar buiten gaat staan. En doordat die zuiger verder naar buiten gaat moet er aan de ander kant van de zuiger meer vloeistof in. waardoor het in het potje zakt. :wink:
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Dat is de verfijnde uitleg :D
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik heb gisteren dus de remvloeistof op het juiste niveau gebracht. Rij ik vanavond naar Groningen en toen was er nog niets aan het handje. Na een uur ga ik weer weg en meteen na het starten gaat het lampje van de remvloeistof branden. Ik koekeloeren en staat het niveau inderdaad opeens heel laag. FF wat remolie gehaald bij de pomp en bijgevuld. Dus het lampje is nu weer uit.

En nu de vraag: heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ? Er is namelijk geen sprake van lekkage.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

illuminator schreef:
Ben schreef:het is ook logisch want als je schijven op zijn staan ze verder naar buiten en meer ruimte om vloeistof kwijt te kunnen :)
Je bedoelt waarschijnlijk als de remblokken bijna op zijn. Want hoe verder de blokjes afgesleten zijn hoe verder de remzuiger naar buiten gaat staan. En doordat die zuiger verder naar buiten gaat moet er aan de ander kant van de zuiger meer vloeistof in. waardoor het in het potje zakt. :wink:
Joa maar de schijven worden ook wel dunnen dus jullie hebben allebei gelijk he :)
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Bij het checken van alle vloeistofniveau's viel me dit keer op dat er remvloeistof door de dop van het reservoir naar buiten was gelekt. Dopje eraf en toen bleek hij helemaal tot bovenaan vol te zitten. Toen heb ik de auto op contact gezet, zodat de ABS-pomp aansloeg. Hierdoor daalde het remvloeistofniveau tot aan het Max streepje.

Wat heeft dit te betekenen:

Ik kan maar 2 dingen bedenken (zonder enige kennis van zaken):

- er zit lucht in het systeem. de pomp perst dit samen, niveau daalt. Pomp uit: niveau omhoog.
- er lekt een regelklep en/of afdichting (als die er tenminste in/op/aan zit) die het systeem constant op drukt houdt.


Iemand anders nog een idee?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Niemand een idee ?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Arjen schreef:Niemand een idee ?
ik heb dit ook met mijn 21T heb daar een stukje slangetje van 1.5cm aangekoppeld en gedaan die miserie
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Waar heb je dat slangetje dan aan vastgemaakt ?
Bij je 21 staat de vloeistof dus ook boven het MAX teken totdat je de auto op contact zet?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Arjen schreef:Waar heb je dat slangetje dan aan vastgemaakt ?
Bij je 21 staat de vloeistof dus ook boven het MAX teken totdat je de auto op contact zet?
op dat dekseltje heb je een gatje ik, denk voor, de druk daar maak je een fijn slangetje aan vast en probleem opgelost
Plaats reactie