FF een klein vraagje:
Is het erg als je (veels) te veel remvloeistof in je reservoir hebt zitten ? Ik neem aan van wel, er staat niet voor niets een Max streepje op. Maar waarom ? Ontdekte namelijk net dat er bij mij veels te veel in zat.
Teveel remvloeistof
wees blij dat ie aanslaat
zolang het remvloeistof niet overloopt met remmen(controleer ff thuis met een paar keer pompen met lopende motor) is er niets aan de hand.
maar kijk uit, dat spul is errug aggresief.
dus uitkijken met je ogen en met de auto lak en eventueel rubbers. als het eropkomt meteen!! verwijderen

zolang het remvloeistof niet overloopt met remmen(controleer ff thuis met een paar keer pompen met lopende motor) is er niets aan de hand.
maar kijk uit, dat spul is errug aggresief.
dus uitkijken met je ogen en met de auto lak en eventueel rubbers. als het eropkomt meteen!! verwijderen
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Ja, dat weet ik ook wel !!!! Maar ik heb waarschijnlijk gewoon een keer teveel bijgevuld. Vroeg me af of het kwaad kon. Het is ook zo slecht te zien. Het vaatje zou doorzichtig moeten zijn, maar dat is ie bij mij niet echt meer. Het is alleen goed te zien met veel zonlicht erop.
-
Je bedoelt waarschijnlijk als de remblokken bijna op zijn. Want hoe verder de blokjes afgesleten zijn hoe verder de remzuiger naar buiten gaat staan. En doordat die zuiger verder naar buiten gaat moet er aan de ander kant van de zuiger meer vloeistof in. waardoor het in het potje zakt.Ben schreef:het is ook logisch want als je schijven op zijn staan ze verder naar buiten en meer ruimte om vloeistof kwijt te kunnen
Ik heb gisteren dus de remvloeistof op het juiste niveau gebracht. Rij ik vanavond naar Groningen en toen was er nog niets aan het handje. Na een uur ga ik weer weg en meteen na het starten gaat het lampje van de remvloeistof branden. Ik koekeloeren en staat het niveau inderdaad opeens heel laag. FF wat remolie gehaald bij de pomp en bijgevuld. Dus het lampje is nu weer uit.
En nu de vraag: heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ? Er is namelijk geen sprake van lekkage.
En nu de vraag: heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ? Er is namelijk geen sprake van lekkage.
Joa maar de schijven worden ook wel dunnen dus jullie hebben allebei gelijk heilluminator schreef:Je bedoelt waarschijnlijk als de remblokken bijna op zijn. Want hoe verder de blokjes afgesleten zijn hoe verder de remzuiger naar buiten gaat staan. En doordat die zuiger verder naar buiten gaat moet er aan de ander kant van de zuiger meer vloeistof in. waardoor het in het potje zakt.Ben schreef:het is ook logisch want als je schijven op zijn staan ze verder naar buiten en meer ruimte om vloeistof kwijt te kunnen

Bij het checken van alle vloeistofniveau's viel me dit keer op dat er remvloeistof door de dop van het reservoir naar buiten was gelekt. Dopje eraf en toen bleek hij helemaal tot bovenaan vol te zitten. Toen heb ik de auto op contact gezet, zodat de ABS-pomp aansloeg. Hierdoor daalde het remvloeistofniveau tot aan het Max streepje.
Wat heeft dit te betekenen:
Ik kan maar 2 dingen bedenken (zonder enige kennis van zaken):
- er zit lucht in het systeem. de pomp perst dit samen, niveau daalt. Pomp uit: niveau omhoog.
- er lekt een regelklep en/of afdichting (als die er tenminste in/op/aan zit) die het systeem constant op drukt houdt.
Iemand anders nog een idee?
Wat heeft dit te betekenen:
Ik kan maar 2 dingen bedenken (zonder enige kennis van zaken):
- er zit lucht in het systeem. de pomp perst dit samen, niveau daalt. Pomp uit: niveau omhoog.
- er lekt een regelklep en/of afdichting (als die er tenminste in/op/aan zit) die het systeem constant op drukt houdt.
Iemand anders nog een idee?
ik heb dit ook met mijn 21T heb daar een stukje slangetje van 1.5cm aangekoppeld en gedaan die miserieArjen schreef:Niemand een idee ?
op dat dekseltje heb je een gatje ik, denk voor, de druk daar maak je een fijn slangetje aan vast en probleem opgelostArjen schreef:Waar heb je dat slangetje dan aan vastgemaakt ?
Bij je 21 staat de vloeistof dus ook boven het MAX teken totdat je de auto op contact zet?