Ik heb in m'n RS nog de originele radio (met hotemetoot) zitten, maar kan voor een heel zacht prijsje een Pioneer overnemen.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is de satelietbediening aan het stuur, het display en de wisselaar hier op aan te sluiten. Is dit mogelijk en is het makkelijk zelf te doen?
de wisselaar lukt iig niet werd mij vertelt, voor het display en de stuurafstandbediening moet je een interface voor een pioneer erin proppen ( 200 euro??? )
Zou een handige doet-het-zelver de wisselaar niet aan de praat kunnen krijgen? Zo moeilijk lijkt me dat toch niet, maar helaas ben ik niet zo'n handige doet-het-zelver...
Ik zal morgen ook eens gaan informeren wat er wel en niet mogelijk is en hoeveel het 1 en ander kost.
Bij die Pioneer kun je geen interface kopen voor de originele afstandsbediening, de display kun je ook niet aansluiten.
De wisselaar zal erg moeilijk worden, het is een Alpine dus heeft die een heel andere aansturing van de wisselaar met andere spanningen. Als het al lukt is het nog maar de vraag hoe goed hij het dan doet en hoe lang natuurlijk.
Het beste kun je er gewoon een radio inhangen en verder niks eraan doen, is het goedkoopst, anders ben je heel veel geld kwijt om die stuurafstandbediening te kunnen gebruiken. Als je je dat geld bespaart kun je al een nieuwe radio-cd speler kopen!
Toch heeft pioneer een set in de handel waarmee je een aantal functies van de stuurbediening kunt laten werken.
Dit is alleen erg duur, ong 140 euro geloof ik (heb er nog mee in mŽn handen gestaan).
Verder wordt die wisselaar aan de gang krijgen erg moeilijk.
Ik kan je mededelen dat je wisselaar het nooit gaat doen op de Renault radio. en een wisselaarkabel is zo duur dat niemand daar in gaat knippen hoop ik!
Bovendien komt er uit een standaard Renault radio en waardeloos geluid en kan je er moeilijk op uitbreiden(verstekers e.d.)
Renault radio is een grundig trouwens dus Grundig (of Philips wisselaar) past wel!