Klein probleempje..................HOOP IK!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Laatst (EINDELIJK!!)mn licht lekkende benzine tank vervangen.
Ging allemaal prima trouwens.
Beetje gekloot om de benzine eruit te krijgen, maar met een hoop knoei en pruts werk hebben we t prima voor elkaar gekregen.
Andere tank eronder (BIG THANX TO PATRICK B. AGAIN!), aansluiten en KLAAR!.
oke so far so good.
Starten.....................................













PRIMA! (je dacht zeker al dat het toen mis ging hè!?! :lol: )
Niets lekken of wat dan ook.
finished!

dus toen maar effies mn veerpootbrug(stabi-stang) eraf halen (moest voor APK. Konden chass.nr. nie lezen... :evil: ).
Zit met 4 bouten vast aan de veerpoot.
allemaal los.
stang weg.
allemaal vast.
Eitje dacht ik!
lekker weer naar huis met mn bakkie!! :)
NIET dus....
laatste boutje....{KNAK!!}
KUT!!!! :( :evil: :(
Boutje gebroken. :p :evil:


ok...beetje lang verhaal.
maar dit is de situatie.

Schroefdraad-deel van moer zit dus vast in de schotel die weer vast komt te zitten aan het chassis.
Dus:
Complete veerpoot eronder vandaan gehaald.
En ik dacht:
Effe uitboren, nieuwe schroefdraad tappen en andere bout erin, klaar!

Maar dit wil ik toch voor alle zekerheid effies vragen voordat ik het (nog) verder verneuik.

Want ze gebruiken daar geen normale bouten voor.(uiteraard niet... :evil: )
Ze lopen een beetje "conisch".
HEt zijn M8, maar een gewone M8 bout gaat er niet in!
Dus ik dacht ik tap het zodat er WEL een gewone M8 in gaat.
IS dit ok?
Of kan ik dit beter op een andere manier gaan oplossen??


let me know mensen.


thanx.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou, lekker dan...
Hoezo met een GT Turbo heb je altijd wat? :lol:
Ik kan je niet helpen, sorry
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

jij kunt dat vast wel maken met een gewone m8 :) heb ik alle vertrouwen in haha.
zolang het delegijk bevestigd is kan je daar gewoon een m8 in tappen. conische gedeelte is tegen lostrillen(denk ik) dus zorg er gewoon voor dat het 'vast' zit
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tja...

Ik baalde er gewoon echt heel erg van.
Ik was zo goed als klaar....krijg je dit weer! :evil:


Maar weet niemand of ik simpelweg het restant bout eruit kan boren, dan tappen en nieuwe (gewone M8 ) moer er weer in doen?!?!?!?

Come on people!
Dan kan ik zometeen aan de slag...

Ah ...Hitman!
Maar eeeehhhmm....
Vanwaar de :) en de haha......???

dardoor krijg ik weer minder vertrouwen in jouw!
What is that all about?!?!?!?
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

hitman schreef:jij kunt dat vast wel maken met een gewone m8 :) heb ik alle vertrouwen in haha.
zolang het delegijk bevestigd is kan je daar gewoon een m8 in tappen. conische gedeelte is tegen lostrillen(denk ik) dus zorg er gewoon voor dat het 'vast' zit
Met een beetje lock-tite zit dat wel vast :wink:
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

ben in een smiley bui :).
nee bedoelde er nix mee en geloof me als er bij ons zoiets op het werk gebeurt maken we het ook met gewoon draad.

veel succes en het houd het echt wel hoor.dat 1e boutje maar(zit al met 3 andere vast)
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Gewoon uitboren. Ik heb langere bouten genomen omdat er ook nog een veerpootbrug tussen moest. Wist eigenlijk geeneens dat ze conisch zijn.

Als je bang bent dat ze los gaan kan je er altijd nog een veerring tussen doen :)
5 GT Turbo '88 GT5
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je kan er altijd nog een gewone M8 bout indraaien als je de draad getapt hebt en die konische M8 bout niet past om 1 of andere reden (wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt)

Succes
Anonymous

Ik zal je vertellen dat dit me echt verbaasd? Ik had werkelijk nog nooit van een conische bout gehoord.
Ik ken wel de bouten die met een bepaald moment moeten worden vastgedraaid om een bepaalde dwarskracht op te vangen. :D

8) Leuk 8)
Anonymous

Hoe ver is dat boutje afgebroken?
Steekt er nog wat uit,zit ie gelijk of ligt ie wat dieper?
Anders een grote moer erop leggen en vol lassen.
En dan weer proberen los te draaien.



Greetz Erik.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

YO spiraal,wel eens van een linkse tap gehoord?
Kun je eerst ook proberen.
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

mee eens met heino.
ook maar ff warm stoken dan zodat ie wat makkelijker los gaat
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik kan eigenlijk mijn lach niet helemaal onderdrukken op het moment, maar kan iemand hier even een duidelijk antwoord op geven.

BESTAAN ER CONISCHE BOUTEN ???? (lijkt mij niet persoonlijk, want die kun je er volgens mij niet in draaien).





<< ik heb op mijn GTT ph2 ook een veerpootbrug zitten en heb daar gewoon M8 in zitten. Wel met een ringetje maar het zit prima en muur vast>>
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

ik heb geen zin om te gaan lezen of mijn reactie er al tussen zit dus : ik heb zelfde meegemaakt, boutje brak af, ed gaat boren met 7mm en denkt fijn met een tap 8m erin te gaan ma toen brak die konjo tapboortje...

ik heb overigens gele koni's voor, ma hele veerpoot eruit gehaald, onder schotel zat dus een gewone moertje die losgeslagen en nieuwe erin gelast.

als je de gereedsschap hebt is ut zo gedaan..(lasapparaat en luchttol+compres)

tres succes!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

linkse tap er in en de schotel(van de veer poot) ff goed heet maken met een brander.. niet de bout zelf.. en daan los draaien. de linkse tap darrit zich vast als de de schroef er mee lost probeert te draaien. dus erug handig.

En anders de tip van ed doen.. klinkt simpel...
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

He thanx jongens.


eerst effe dit.

OF je doe dingen nou "conische bouten" noemt of niet, dat weet ik ook niet.
Maar het uiteinde van die bouten loopt een beetje "conisch" toe.
Anders kan ik t ook niet uitleggen.
En een "gewone" M8 ging er dus gewoon NIET in!
HEt is vreemd...
Want er staat toch echt gewoon "8.8" op de bout...
En dat staat ook op de M8 die ik nu gebruik....???
Maar goed.


Het is al gedaan.

Eerst uitgeboord. (koste me een klein boortje...maar goed.)
Daarna op een gegeven moment gewoon een M8 tap er doorheen gedraaid.
et voila!
Krijg er waarschijnlijk niet echt een schoonheidsprijs voor :p :lol: , maar de M8 gaat er doorheen. :)
Ik heb voor de zekerheid ook nog maar een moertje aan de andere kant gedraaid.
dan weet ik tenminste zeker dat t vast zit.
hup vastzetten, klaaar!

trouwens ook (WEER) allemaal van die 'spinnen-nesten' weggehaalt van onder de schotel op de veerpoot etc.
Echt, ik kom die vaak tegen de laatste tijd. Vooral in en rond mn wielkasten!
HEt zijn van die dikke "klontjes/balletjes" spinnenweb met allemaal eitjes!! :( :evil:
Ik moet er niet aan denken dat die dingen allemaal uitkomen en lekker in mn autootje gaan wonen!! :-*


ok, that's that.

Ik weer naar huis (EINDELIJK!)
Alles doet het.
Geen gekke schokken of dergelijke dingen.
Draai over de rotonde......{kloink!} :(

shit hoor ik jullie denken...WAT NOOOUUUU WEEEEERRR!?!?!?!!?

Nou, ik weet het dus ook niet.
Als ik nu mn stuur een paar slagen (links of rechts, maakt niet uit) draai dan hoor ik van voor een {kloink!}. :evil:
Ik kan het niet anders omschrijven.

rara wat is DIT NU WEER?!?!?!

GDVRDMME! kan ik weer de brug op..... :(


mazzl.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

spir@l schreef:He thanx jongens.


eerst effe dit.

OF je doe dingen nou "conische bouten" noemt of niet, dat weet ik ook niet.
Maar het uiteinde van die bouten loopt een beetje "conisch" toe.
Anders kan ik t ook niet uitleggen.
En een "gewone" M8 ging er dus gewoon NIET in!
HEt is vreemd...
Want er staat toch echt gewoon "8.8" op de bout...
En dat staat ook op de M8 die ik nu gebruik....???
Maar goed.


Het is al gedaan.

Eerst uitgeboord. (koste me een klein boortje...maar goed.)
Daarna op een gegeven moment gewoon een M8 tap er doorheen gedraaid.
et voila!
Krijg er waarschijnlijk niet echt een schoonheidsprijs voor :p :lol: , maar de M8 gaat er doorheen. :)
Ik heb voor de zekerheid ook nog maar een moertje aan de andere kant gedraaid.
dan weet ik tenminste zeker dat t vast zit.
hup vastzetten, klaaar!

trouwens ook (WEER) allemaal van die 'spinnen-nesten' weggehaalt van onder de schotel op de veerpoot etc.
Echt, ik kom die vaak tegen de laatste tijd. Vooral in en rond mn wielkasten!
HEt zijn van die dikke "klontjes/balletjes" spinnenweb met allemaal eitjes!! :( :evil:
Ik moet er niet aan denken dat die dingen allemaal uitkomen en lekker in mn autootje gaan wonen!! :-*


ok, that's that.

Ik weer naar huis (EINDELIJK!)
Alles doet het.
Geen gekke schokken of dergelijke dingen.
Draai over de rotonde......{kloink!} :(

shit hoor ik jullie denken...WAT NOOOUUUU WEEEEERRR!?!?!?!!?

Nou, ik weet het dus ook niet.
Als ik nu mn stuur een paar slagen (links of rechts, maakt niet uit) draai dan hoor ik van voor een {kloink!}. :evil:
Ik kan het niet anders omschrijven.

rara wat is DIT NU WEER?!?!?!

GDVRDMME! kan ik weer de brug op..... :(


mazzl.
Zit alle plastic zooi wel goed. Dus loopt het wiel nou niet ineens aan?
Verder aandrijf as die beweegt en ergens tegen aankomt?
Zitten je bouten bij de ophanging nog helemaal vast?
Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

8.8 is de hardheid van de staal waar de bout is van gemaakt. 8.8 is erug hard en zal niet snel breken.

maarja oud en metaalmoeheid eisen hun tol wel...

de kloink zou dat iets met de draai schotel te maken hebben.. is die niet goed vlak gemonteerd, of smeer er eens wat vet tussen..

suc6 gozar :wink:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Yep.

Mijn eerste gedachtes gingen ook in de richting van zo'n schotel...
HEt moet namenlijk iets zijn dat draaid als ik aan mn stuur trek.
Dus het MOET iets aan mn veerpoot zijn.
OF mn stuurhuis..... :(
Maar dat denk ik niet.


HEt kan niet zo zijn dat de nieuwe bout die ik door die schotel heb gedraaid ergens tegenaan komt??
Lijkt mij eigenlijk niet hoor, maar je kan het niet zien omdat-ie op een brug toch helemaal uitgerekt is.


Ik ga wel weer lekker klooien...

Zo blijf je van de straat zullen we maar zeggen he! :lol:


mazzl.


ps: Oh! 8,8 is de Hardheid! Ik dacht dat dat met de diameter te maken had ofzo...of misschien iets met de schroefdraad..... Ach ja, zo leer ik dagelijks weer nieuwe dingen! :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

RickGT TURBO schreef: Zit alle plastic zooi wel goed. Dus loopt het wiel nou niet ineens aan?
Verder aandrijf as die beweegt en ergens tegen aankomt?
Zitten je bouten bij de ophanging nog helemaal vast?
Lekker, als je nou ff een deel van z'n Quote wegknipt.. dan houden we nog een beetje overzicht.

De spatborden die in je wielkast zitten die zitten op hele andere plaatsen vast en kunnen dus geen *KLOINK* geluid veroorzaken.

Evenals een aandrijfas, wanneer die een *KLOINK* geluid zou maken, moet ie in zo'n rare vorm knakken dat je hele motor eruit wil en dan rijd ie echt niet meer.

Als laatste zeg je misschien wel iets zinnigs, misschien zit de schotel niet goed vast en verschuift/verdraaid een beetje in je wialkast om ergens tegen aan te *kloink*-en

Trek het spatbord weg en kijk eens goed hoe die veerpoot erin ligt, demonteer em desnoods helemaal.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Yep, dat ge-*kloink*( :lol: ) moet volgens mij ook van mn veerpoot komen, want dat is het enige dat ik daar heb losgehaald.

Ik heel hem er gewoon weer effies onderuit en kijk even hoe dat allemaal beweegt en wat er eventueel kan *kloinken*.

To *kloink* or not to *kloink*, that is the question.
:lol:


mazzl.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hmmmmmm.....net effies een stukkie gescheurd over industrie-terrein...

Na een paar lichte *kloinken* leek t over te zijn! :)

Effe de rotonde gepakt: PRIMA!


En nu maar weer wachten op het volgende dat mis gaat... :( :lol:


mazzl.
Plaats reactie