Dashboardlampje met zigzag patroon ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Hapklaar
Contacteer:

Ik heb een Laguna en vandaag is dit gele lampje met zigzag tekening plotseling aangegaan. Aangezien ik geen handboek er bij heb, weet ik niet wat dit betekent. Wie kan me verstellen wat dit is en hoe ik het eventueel kan verhelpen? Ook is ongeveer tegelijkertijd m'n kilometerteller beginnen te haperen, bij snelheden boven de 80km/u valt de meter helemaal uit...
gille
Contacteer:

elektronische storing
Bart V

Hapklaar schreef:Ook is ongeveer tegelijkertijd m'n kilometerteller beginnen te haperen
kijk, dat noem ik nou een goedlopende nederlandse zin :-D :-D

Het lampje is volgens mij alleen een aanduiding van een storing in het motor managment (injectie systeem), en staat (volgens mij) los van de rest van de electronica in de auto. Ik ben geen laguna kenner dus ik weet het niet zeker. Wat ik wel weet is dat er een electronische snelheidsopnemer opzit die inelkgeval naar je computer gaat, en naar je snelheidsmeter als deze niet met een kabel aangedreven word. Mischien is dat het verband tussen de elec storing en je happerende snelheidsmeter. Je kan voor de grap eens de stekkers controleren van je snelheidsopnemer. Het zou namelijk kunnen dat de computer dus een storingssigaal geeft (lampje) als hij een happerend of foutief signaal krijgt van de elec snelheidsopnemer.

Succes
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 15 jul 2002 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans R.

Je bedoeld het controlelampje met het hartbewakingsdingetje (als je hart het tenminste doet :D )?

Bij een Clio is dit voor "een elektronische storing motor of automatische transmissie"

Ik ga ervan uit dat het voor een Laguna hetzelfde is
Jeroen V
Contacteer:

dat lampje brandt bij mij nu ook :(
Anonymous

Rijd even naar de dealer, dan kunnen ze em aan de xr25 testkast hangen en uitlezen wat het probleem is.
Jeroen V
Contacteer:

moet ie eerst lopen :lol:
Marco16V
Contacteer:

Jeroen V schreef:moet ie eerst lopen :lol:
Het lampje is ook van de start onderbreking.
deze knippert als de onderbreking "actief" is.
Clio Grand Prix 16V (404)
Jeroen V
Contacteer:

nee , heb op dit moment geen turbo, darom loopt ie dus niet , lampje blijft branden, er komt binnenkort een nieuwe kabelboom op dus ik hoop dat het een slecht contactje is geweest.
Anonymous

Bij mij gaat het ding uit en aan afhankelijk of ik op benzine rijdt (uit) of gas (aan). Lijkt dus erg op motor management

[/quote]
Plaats reactie