[GTTp1] plotselinge problemen *laatste keer*
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hi
broertje wil net weg met de GTT maar komt na 5 minuten al trug met diverse problemen.
1/ De auto draait stationair en rijdend heel erg schutterend, terwijl dat ie dat altijd heel mooi heeft gedaan
2/ het stuur trilt bij het gasgeven? (kan te maken hebben met het schutteren)
3/ vandaag ff de chokekabel "vrij" gemaakt en nu komt er witte rook vanaf onder de plek waar de chocke kabel naar binnen loopt
ik wordt hier niet blij van...
broertje wil net weg met de GTT maar komt na 5 minuten al trug met diverse problemen.
1/ De auto draait stationair en rijdend heel erg schutterend, terwijl dat ie dat altijd heel mooi heeft gedaan
2/ het stuur trilt bij het gasgeven? (kan te maken hebben met het schutteren)
3/ vandaag ff de chokekabel "vrij" gemaakt en nu komt er witte rook vanaf onder de plek waar de chocke kabel naar binnen loopt
ik wordt hier niet blij van...
Laatst gewijzigd door dennisvr op do 25 jul 2002 16:40, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
auto staat hier nu nietFrank schreef:Ik heb hetzelfde gehad.
Bij mij liep hij toen op 3 cilinders.
Misschien ff kijken of de doppen nog goed op de bougies zitten en op de verdelerkap.
maar ik zal broertje ff sms-en strax, dat ie eerst ff moet kijken voor ie um weer start
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
status update:
ws is de slang van de koelvloeistof kapot. tank is iig bijna leeg. Heel vreemd want ik kijk elke 2 dagen en ik peil ook elke 2 dgn olie (wat ben ik voorzichtig he??)
maar goed waarschijnlijk verklaart dat ook de rook.
ws is de slang van de koelvloeistof kapot. tank is iig bijna leeg. Heel vreemd want ik kijk elke 2 dagen en ik peil ook elke 2 dgn olie (wat ben ik voorzichtig he??)
maar goed waarschijnlijk verklaart dat ook de rook.
hmmm lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dat is een slang kapot,waar komt dan het schudden en het trillen vandaan , en het traag reageren op het gas???
dat komt niet door een lekke koelvloeistof slang hoor ,het kan wel zijn dat er toch een kapot is maar dat merk je snel genoeg,bijvullen die hap en de auto laten draaien ,begint die vanzelf wel ergens te lekken dan
,greetz marco
dat komt niet door een lekke koelvloeistof slang hoor ,het kan wel zijn dat er toch een kapot is maar dat merk je snel genoeg,bijvullen die hap en de auto laten draaien ,begint die vanzelf wel ergens te lekken dan

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ds lekker slang is inmiddels getraceerd (en die moet dus vervangen worden). Iemand een adres in Rotterdam (zuid) waar ik zonder auto naartoe kan? Ow hij loopt nog steeds niet lekker. Tino vermoed de ontsteking...marco schreef:hmmm lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dat is een slang kapot,waar komt dan het schudden en het trillen vandaan , en het traag reageren op het gas???
dat komt niet door een lekke koelvloeistof slang hoor ,het kan wel zijn dat er toch een kapot is maar dat merk je snel genoeg,bijvullen die hap en de auto laten draaien ,begint die vanzelf wel ergens te lekken dan,greetz marco
er is wel 1 postitief puntje wat we niet mogen vergeten dennis: toen die warm was, heb ik het temperatuurmetertje nog niet zo laag gezien
ook al is het voor de rest gewoon zwaar kl#te

ook al is het voor de rest gewoon zwaar kl#te

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok nog ff verder hier.
De slang is vervangen maar nu hebben we het volgende
- de auto schuttert
- draait stationair maar ong 600 toeren
- turbo pakt niet lekker aan (dus minder versnellend dan voorheen)
alle suggesties welkom
De slang is vervangen maar nu hebben we het volgende
- de auto schuttert
- draait stationair maar ong 600 toeren
- turbo pakt niet lekker aan (dus minder versnellend dan voorheen)
alle suggesties welkom
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
*schaam*Arjen schreef:Controleer ook ff de stationairsproeier. Zit aan de rechterkant van de carb (vanaf bestuurdersstoel gezien). Deze is koperkleurig en kun je er met een platte schreovendraaier uit halen.
heb je er niet ergens een verdwaald plaatje van?
ik heb nog maar 4 wkn dat ding en ik ben nog niet echt wegwijs

.edit: ik lever het plaatje, als je het aan kan wijzen heeeeeeeeeeel graag
(hier aangewezen de startmotor)
[img]http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/enginetop.jpg[/img]
Deze sproeier zit in de carburateur. Kijk ff waar de benzineslang op je carburateur vast zit. Aan deze kant zit ook de stationaursproeier. deze ziet er vanaf de buitenkant gewoon uit als een schroef (koperkleurig). Ik heb helaas geen plaatje.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok ik ga zo kijkenArjen schreef:Deze sproeier zit in de carburateur. Kijk ff waar de benzineslang op je carburateur vast zit. Aan deze kant zit ook de stationaursproeier. deze ziet er vanaf de buitenkant gewoon uit als een schroef (koperkleurig). Ik heb helaas geen plaatje.
mijn bovenbuurman komt net met het volgende
zou dat kunnen zijn waarom we minder "hard" rijden?Dennis is het stotend geluid weg ?
Zo neen, misschien is er een bougie defect, dan loopt de motor op 3 cylinders in plaats van 4.
Groetjes
hij klinkt op dit moment meer als een harley dan als een tracktor gelukkig...catrinus schreef:Als hij op 3 cilinders loopt dan is het net een tracktor.
zou het ook nog gewoon kunnen zijn dat er nog gewoon teveel lucht in de slangen zit? We hebben wel ontlucht, maar de slangen hebben er toch een tijdje afgelegen en de auto heeft nu 6 dagen stilgestaan.
Is het verstandig om morgen een flink stukje te gaan tuffen om alle lucht er even uit te rijden???
Is het verstandig om morgen een flink stukje te gaan tuffen om alle lucht er even uit te rijden???
net weer even naar de auto geweest, kwam er een jongen uit onze buurt terug van sporten. Deze vrolijke vriend blijkt automonteur te zijn en heeft gewerkt bij renault en toyota.
Hij gaf de tip om eerst even te kijken of er spanning op de bougiekabels staat, vervolgens de bougies te controleren en dan te gaan vrezen voor 1 cilinder... en dan wordt ik niet blij!
Morgen gaan we gewoon de ANWB ff foppen voor hun mening. We zijn al jaren lid en hebben nog nooit problemen gehad, dus nu gaan we maar eens ff ons geld terugverdienen
Hopen dat er een voor ons gunstige conclusie uitkomt...
Iig weer allemaal bedankt voor de reacties... ze morgen blijven komen hoor, is altijd makkelijk...
grtz
Hij gaf de tip om eerst even te kijken of er spanning op de bougiekabels staat, vervolgens de bougies te controleren en dan te gaan vrezen voor 1 cilinder... en dan wordt ik niet blij!

Morgen gaan we gewoon de ANWB ff foppen voor hun mening. We zijn al jaren lid en hebben nog nooit problemen gehad, dus nu gaan we maar eens ff ons geld terugverdienen

Iig weer allemaal bedankt voor de reacties... ze morgen blijven komen hoor, is altijd makkelijk...
grtz
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
goed daar gaan we weer
vandaag 70 Km naar paps en mams op de camping gereden, rustig gereden maar wel trillen tussen 2-3 duizend toeren. ANWB wegenwacht gebeld en laten kijken. hij: "klinkt als een compressie probleem" en toen ging ie alle bougieslangen ed controleren. Hij was van mening dat die waarschijnlijk op zijn. ff vervangen en dan zou het opgelost kunnen zijn.
Maar dan de trugreis
op een bepaald moment een vreemd geluid rechtsvoor. hmmz wat zou dat zijn? wij gestopt, motorkap open en man wat een lucht. maar nix te ontdekken, ff verder gereden naar een benzine station. Hmmz een plas onder de auto.... zou die van ons zijn? nee kan haast niet.
door naar huis, auto stil zetten op een plekje zonder plas (moelijk te vinden hier sinds wij de GTT hebben).
En verdomd gelijk een flinke plas. ruiken en tis benzine. Is dit dan de pakking die eraan is? zo ja wat gaat ons dat kosten ong??
not happy at the moment .......

vandaag 70 Km naar paps en mams op de camping gereden, rustig gereden maar wel trillen tussen 2-3 duizend toeren. ANWB wegenwacht gebeld en laten kijken. hij: "klinkt als een compressie probleem" en toen ging ie alle bougieslangen ed controleren. Hij was van mening dat die waarschijnlijk op zijn. ff vervangen en dan zou het opgelost kunnen zijn.
Maar dan de trugreis

door naar huis, auto stil zetten op een plekje zonder plas (moelijk te vinden hier sinds wij de GTT hebben).
En verdomd gelijk een flinke plas. ruiken en tis benzine. Is dit dan de pakking die eraan is? zo ja wat gaat ons dat kosten ong??

not happy at the moment .......
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zo weer een nachtje slapen verder.
gisteravond nog ff met Tino gesproken en die wist te vertellen dat als het benzine was onder de auto, dat het dan niet de pakking zou zijn. dus strakkies ff de benzine leiding checken..
gisteravond nog ff met Tino gesproken en die wist te vertellen dat als het benzine was onder de auto, dat het dan niet de pakking zou zijn. dus strakkies ff de benzine leiding checken..
Het lopen als een tractor lijkt toch echt op het lopen op 3 cilinders.
Vervangen van de bougies kan vast geen kwaad, als dat het niet is bougiekabels of onstekingsmodule.
Dat van die benzine lekken, is dat spontaan of na het volgooien van de tank?
Als dat na het volgooien is, is het het rubber dat je benzine vlotter zou moeten afsluiten.
Zit onder de achterbank.
Vervangen van de bougies kan vast geen kwaad, als dat het niet is bougiekabels of onstekingsmodule.
Als dat na het volgooien is, is het het rubber dat je benzine vlotter zou moeten afsluiten.
Zit onder de achterbank.
we hadden wel getankt, maar we hadden hem niet volgetankt... was namelijk nog al een stukkie duurder dan waar we normaal tanken, dus hebben we er 15 pleuro ingegooid. Metertje kwam niet boven het midden uit...Goof schreef:Het lopen als een tractor lijkt toch echt op het lopen op 3 cilinders.
Zit onder de achterbank.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
en het lek was ook verder naar voren. zo bij het rechtervoorwiel. waarschijnlijk een losgetrilde kabel ergens. Heb vandaag heel ff de choke vol open gezet en geprobeerd te starten (zonder de motor te laten aanslaan) de enorme benzine walm die ik toen rook bij de carb werd ik niet blij van. Morgen maar ff alles losmaken en dan weer vastzettenedwinvr schreef:we hadden wel getankt, maar we hadden hem niet volgetankt... was namelijk nog al een stukkie duurder dan waar we normaal tanken, dus hebben we er 15 pleuro ingegooid. Metertje kwam niet boven het midden uit...Goof schreef:Het lopen als een tractor lijkt toch echt op het lopen op 3 cilinders.
Zit onder de achterbank.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zo het lek is gevonden
wederom (net zoals bij de lekke verwarmingsslang) een slang die tegen het blok aan is gekomen. Gewoon niet goed aangesloten want er zit een soort "geleider" tegen de wielkast aan waar die slang doorgemoeten had
*zucht*
nu maar weer een nieuwe slang halen....
wederom (net zoals bij de lekke verwarmingsslang) een slang die tegen het blok aan is gekomen. Gewoon niet goed aangesloten want er zit een soort "geleider" tegen de wielkast aan waar die slang doorgemoeten had
*zucht*
nu maar weer een nieuwe slang halen....
wil nou geen party poeper zijn, maar ben je gewoon aan het rijden met een auto die niet 100% is???
Als het zo is dat je bougiekabel of iets dergelijks kapot is en dus op 1 cyll geen verbranding komt,m zou je nu misschien een probleem kunnen hebben.
Doordat er een vonkie mist, verbrand de benzine niet. Oftewel je cyllinderbus gaat beslaan met benzine waardoor de oliefilm weg wast. Dus lekker metaal op metaal. Verder komt er benzine of iedergeval een niet zo goed goedje in je olie. Dit helpt het niet bepaald om de goede smering te behouden die je nodig hebt. DUs ik denk dat als je niet oppast je blok nog wel erger loopt dan alleen op 3 poten.
Als het zo is dat je bougiekabel of iets dergelijks kapot is en dus op 1 cyll geen verbranding komt,m zou je nu misschien een probleem kunnen hebben.
Doordat er een vonkie mist, verbrand de benzine niet. Oftewel je cyllinderbus gaat beslaan met benzine waardoor de oliefilm weg wast. Dus lekker metaal op metaal. Verder komt er benzine of iedergeval een niet zo goed goedje in je olie. Dit helpt het niet bepaald om de goede smering te behouden die je nodig hebt. DUs ik denk dat als je niet oppast je blok nog wel erger loopt dan alleen op 3 poten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
niet meer, maar wel gedaan jaMichel S. schreef:wil nou geen party poeper zijn, maar ben je gewoon aan het rijden met een auto die niet 100% is???
daar was ik dus ook al bang voorAls het zo is dat je bougiekabel of iets dergelijks kapot is en dus op 1 cyll geen verbranding komt,m zou je nu misschien een probleem kunnen hebben.
vandaar dat er nu een nieuwe verdeelkap + bougies + bougiekabels klaarliggen om erop te gaan
voorlopig staatie alweer een paar daagjes stil... Maar als er metaal op metaal komt, dan moet je toch vreemde geluiden gaan horen neem ik aan?? Die hebben we gelukkig nog niet gehoord... maargoed, vanaaf maar weer eens ff sleutelen...Michel S. schreef:wil nou geen party poeper zijn, maar ben je gewoon aan het rijden met een auto die niet 100% is???
het klinkt als metaal op metaal... grrrrrrrrrBen schreef:hoezo?
en hij valt vanzelf uit, na een paar sputteringen...
ik wordt hier heeeeeeeeeeeeeeel erg droevig van