1700 motor zit erin

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Bart V

De afgelopen 2 dagen was het flink spitten en beunen, maar mijn 1700 motortje zit erin en loopt als een trein :D :D Alles is probleemloos verlopen en alles werkt, ook de CO is goed gelukkig.

MAAR er is wel 1 probleempje. Er zit een tik in de versnellingsbak, hij schakelt en sygroniseert perfect, maar als hij stationair draait klinkt het net alof er een schroefje in ligt. Als je hard optrekt hoor je ook een vreemd geluid alsof de uitlaat lekt tussen de voorpijp en spruitstuk. (is niet zo) Dat geluid word dus ook veroorzaakt door de bak (denk ik) Ik denk zelf dat dit alles veroorzaakt word door de veertjes die in de koppelingsplaat zitten, volgens mij zitten die los of trillen ze ofzo. Kan dit????? Of heeft iemand hier andere ervaringen mee, want ik heb geen zin om weer het hele zootje te gaan uitbouwen.

Greetz
Rob

Een 1.7 turbo blok uit een volvo :wink:
Of een 1.7 blok uit de R5 ?
Want het blok uit de volvo is iets wat ik ook nog wel eens wil omzetten als ik de lotto heb gewonnen)
Jeroen V
Contacteer:

drukgroep misschien, je hoort dan een soort piepend geluid, had mijn clio ook
Steven
Car: M536

Jah druklager dus, klinkt als een tikkend geluid en als je ontkoppeld is het weg. (als je drukgroep uitgedraaid is dus).
Bart V

Rob aka hajong schreef:Een 1.7 turbo blok uit een volvo :wink:
Of een 1.7 blok uit de R5 ?
Want het blok uit de volvo is iets wat ik ook nog wel eens wil omzetten als ik de lotto heb gewonnen)
Het is geen 1.7 turbo, maar dezelfde 1.7 die ook in de R5 GTE, R21 en R19 TXE gebruikt word. Levert standaard 96 PK en ik heb geen kat eronder dus ik denk dat het rond de 100 paarden ligt. Hij trekt lekker inelkgeval.
Marcel dLC

En rijdt het beter dan de 1.4e ??
Bart V

Marcel dLC schreef:En rijdt het beter dan de 1.4e ??
Zo echt wel 8) 8) , je hebt veel meer power tijdens het optrekken, en je schakelt veel makkelijker door de versnellingen heen. Als je bijvoorbeeld wil versnellen van 50 naar 80 in zn 3 is dat zo gepiept, met die 1.4e duurde dat veel langer gewoon.
jeroen.k

En, komt er nog een verhaal met de problemen die je bent tegengekomen, wat je precies allemaal gedaan hebt en hoelag je er mee bezig bent geweest?

Is namelijk wel interessant voor als ik mijn 1.4e mischien ooit een harttransplantatie ga geven!

mzzl
Bart V

Tja het is enorm veel werk geweest, moest extra bedrading enzo aanleggen. Was hoop werk om dat allemaal uit te zoeken. Verder viel het allemaal 100% mee. Ik zal morgen wat foto's posten.

Oja er is trouwens nog een probleem. Als de motor koud is schommelt het stationair toerental en houd hij in. De luchtregelklep is goed dus kan het kloppen dat de koelvloeistof temperatuur sensor niet goed is???? Als de motor warm is zijn er geen problemen en loopt hij prima stationair.
Anonymous

heb je verder nog zaken, als de remmen enzo aangepast of doe je dat nog of laat je het zo?
Bart V

nope remmen niet aangepast, wel meteen schijven en blokken vervangen, want die waren gewoon op, maar heb verders niks aangepast. Origineel horen er geventileerde schijven op de renault 19 met dat motortype, maar hij remt goed. Mischien gooi ik er schijfremmen achter op.
Bart V

voor diegenen die het interesseert.

Dit was de oude 1.4 energy motor met carburateur (250.000 km gelopen)

[img]http://home.wanadoo.nl/voornvos/Renault/Motor.JPG[/img]

En dit is de nieuwe 1700 motor met multipoint injectie. (40.000 km gelopen)

[img]http://home.wanadoo.nl/voornvos/Renault ... or%201.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Bart V op vr 5 jul 2002 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Ziet er goed uit. Heb je nog meer foto's? Close ups en dergelijke?
Bart V

nee, zal ik binnekort wel maken.
Martijnberk
Contacteer:

Pfoe, dat zal een klus zijn geweest, maar wel heel erg mooi eindresultaat. :p
Patrick L.

Mooi schoon blokkie. Ik zou die ton eraf halen en een open luchtfilter er op zetten, kan gewoon op de bestaande rubberen "buis" bevestigd worden en dan een slang van naast de radiateur naar het filter voor koele lucht. De motor pakt dan beter op en leuk zuig geluid :D (heb het ook op mijn GTE).
Bart V

Ja ik wil zeker een open luchtfiltertje, maar ik ben benieuwd hoe jij een slang vanaf de luchtinlaat naast de radiatior op dat open luchtfilter gaat aansluiten, terwijl deze al op die slang zit van je luchtinlaat op het spruitstuk.

Wat kost een k&n filtertje btw voor deze motor???
Patrick L.

Hoeft niet duur te zijn, ik zag op Automaxx een stand van BraspenningMotorsport die openluchtfilters verkochten voor ongeveer 50euro, rond en konisch, katoen.Je hoeft niet een luchtfilter specifiek voor deze auto/motor te zoeken , je kunt ook een universeel gebruiken zoals deze, mischien kun je hun nummer ergens vinden, laat je er 1 opsturen :) .
Bart V

wat voor filter heb jij?? kan er ook een 57i kit op van een 16V??
Patrick L.

Die 57i-kit van een 16v?mischien van een 1916v, lijkt wel dezelfde aansluiting te hebben, maar is te duur vind ik. Ik heb zelf een ook zo`n universeel filter passend gemaakt, diameter opmeten van die rubberen buis waar die ton op zit, dan een stukje buis zoeken met dezelfde diameter en die daarin schuiven , vastzetten, en daar het luchtfilter overheen schuiven en vastzetten(moet je wel zorgen dat het luchtfilter ongeveer dezelfde binnendiameter aanhoudt als die rubber buis). Klinkt lastig, maar is echt heel eenvoudig en goedkoop :wink:
Bart V

Waar heb jij je filter vandaan, en wat kostte die??
Patrick L.

Is hetzelfde als die van Braspenning, maar bij een ander gekocht 2 jaar geleden.In de Autostyle gids staan ongeveer dezelfde, moet je maar eens in kijken. Suc6 ermee :)
Bart V

Oke,

Ik heb mn openluchtfilter erop zitten, zit links achter mn koplamp met een dikke slang koude luchttoevoer. En toch heb ik het idee dat ik op de snelweg trekkracht kwijt ben. Acceleratie van 120 naar 140 lijkt minder snel te gaan (lijkt)

Kan dit klopppen?? kan dit gewoon niet? Juist op de snelweg moet het filter toch juist voor meer trekkracht zorgen??

Greetz
turboman
Contacteer:

Bart V schreef:Oke,

Ik heb mn openluchtfilter erop zitten, zit links achter mn koplamp met een dikke slang koude luchttoevoer. En toch heb ik het idee dat ik op de snelweg trekkracht kwijt ben. Acceleratie van 120 naar 140 lijkt minder snel te gaan (lijkt)

Kan dit klopppen?? kan dit gewoon niet? Juist op de snelweg moet het filter toch juist voor meer trekkracht zorgen??

Greetz
zuigt misschien toch warme lucht aan ?
Plaats reactie