contactjes op slang

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gunther

Kan er mij iemand vertellen wat dat contactje is dat op de slang gemonteerd is dat naar de intercooler gaat van de GTT fase 2? er vertrekken daaruit twee stroomdraadjes? Maar ik zou begot niet weten waarvoor dat contact dient! mischien drukmeting ofzo??
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Mark G
Contacteer:

Inderdaad..
Een overdruk-beveiliging...

Als de druk te hoog is onderbreekt deze de ontsteking.
Je kan deze regelen voor meer of minder druk.
Het ontkoppelen van de draadjes is ook een oplossing, maar niet aan te raden.. :wink:
Gunther

okee, thanks Mark, weeral iets dat ik weet :wink:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Mark G
Contacteer:

Graag gedaan...
Een maand terug wist ik dat ook allemaal niet.
Een paar uurtjes surfen door dit forum, en je kent de GTT vanbinnen tot buiten :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Maakt het veel verschil hoe je ze erop zet? Ik heb ze er een keer afgehaald en toen weer opgezet, maar ik wist niet meer zeker welke waar hoorde...

Het werkt allemaal lekker, maar dat zal er wellicht mee te maken hebben dat ze er gewoon opzitten zoals het hoort.

Wat als ik ze omwissel?
Mark G
Contacteer:

Volgens mij is het gewoon een open/dicht contactje.
Dus ik vermoed niet dat de aansluiting een rol speelt.
Anonymous

Ai,deze aansluiting zit niet op mijn nieuwe silliconen slang>Wat nu zijn deze slangen niet te koop met aansluiting?Ik ga deze niet gebruiken lijkt me (te gevaarlijk).Of toch niet?

GR Jan
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

turboman 100 schreef:Ai,deze aansluiting zit niet op mijn nieuwe silliconen slang>Wat nu zijn deze slangen niet te koop met aansluiting?Ik ga deze niet gebruiken lijkt me (te gevaarlijk).Of toch niet?

GR Jan
Ik rij al jaren zonder die beveiliging gaat allemaal goed. Niet te druk maken daarover.

Welkom op deze site, zou je je zelf even willen voorstellen in het topic Wie is wie (tino heeft geen zin om een link te maken :p )
.:: TurboPowerr ::.
Abel
Über-Spammer

IDD geeft niet veel... Dat ding staat standaard afgeregeld op 1.2 bar. :wink:
Riël
Über-Spammer

Zou een goed afgestelde dumpvalve niet een beveiliging geven? Ik denk dat die van mij wel open gaat staan bij 1,2 bar ..
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen

Abel schreef:IDD geeft niet veel... Dat ding staat standaard afgeregeld op 1.2 bar. :wink:
Staat toch echt lager dan 1.2 bar. Want bij 1.2 bar klapte hij er bij mij toch echt in. Je kunt ze trouwens afstellen. Onder een laklaag zit een schroefje verstopt. Welke kant je op moet draaien weet ik zo niet meer. Maar het is eerder behandeld, dus ff de search-funktie gebruiken.
catrinus

1.1 bar is hij origineel op afgesteld
There will be plenty of time to rest when your dead
Ruud

Was laats wat aan het spelen met z'n ding ff prutsen dus. Een naukeurig druk metertje erop aangesloten en getest waneer die insloeg. Die van mij sloeg pas in bij 1.5 bar issie wat aan de hogekant maaja. Maar hij zit net achter de turbo en voor de intercooler. Dus als hij inslaat zullen er door wat verliezen nooit echt 1.5 bar overdruk de motor bereiken.
Michiel

Arjen schreef:
Abel schreef:IDD geeft niet veel... Dat ding staat standaard afgeregeld op 1.2 bar. :wink:
Staat toch echt lager dan 1.2 bar. Want bij 1.2 bar klapte hij er bij mij toch echt in. Je kunt ze trouwens afstellen. Onder een laklaag zit een schroefje verstopt. Welke kant je op moet draaien weet ik zo niet meer. Maar het is eerder behandeld, dus ff de search-funktie gebruiken.
Rechtsom (vaster) is voor hogere druk; Linksom voor lagere druk (ontsteking klapt er dus eerder uit)!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Plaats reactie