competitie uitlaat systeem?????

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Foeke

heeft er iemand ook enige ervaringen met het competitie uitlaat-systeem wat improve levert?????????
of met simons uitlaten????

Mzzls 8)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Stefijn

Je bedoelt de OMP groep N uitlaten? Die zijn vet :D

Heel beschaafd geluid bij constante snelheden (nauwelijks meer dan standaarddemper), maar bij vol optrekken een geweldig geluid als een 300pk-rallyauto, en bij gas los lekker pruttelen :)
Serge1916V

Ik heb er 1 maand geleden een OMP groep N uitlaat onder gelegd(19 16V)
En die heeft inderdaad een wel wat zwaarder geluid als origineel, en als je hoger in de toeren komt dan word het wel een agressiever geluid.
Perfect uitlaatje :D
Foeke

sounds interresting

improve kan een competitie uitlaat-systeem leveren van voor naar achteren incl. kat vervangende pijp voor de prijs van 339,--.
heb alweer een mailtje gestuurd of het een OMP of wat dan ook is..
Foeke

wat kost zo'n OMP groep N systeem?????
Serge1916V

OMP group N voor de 19 16V kost &#8364; 345,- euro
Van voor naar achteren, met kat vervanger en montage was het &#8364; 375,-
dus dat valt nog wel mee he!! :D

Alleen ik vond de eindpijp, dus dat chrome ding waar de rook uit komt te klein. 7 cm doorsnede.
Dus heb ik een los pijpje besteld van 10 cm doosnede, en word deze er dus afgezaagd en die andere erop gelast, netjus erop gelast :D

Gr
Serge
Foeke

prijs valt wel mee een paar pleuro'tjes minder heb je alleen een devil einddemper.
martin rs

das wel leuk dat moet je hebben. als je gast veel herrie en voor een stuk snelweg alles oke das beter maar eh wat is er speciaal aan een groep n uitlaat in vergelijking met een normale sportdemper?
Foeke

martin rs schreef:das wel leuk dat moet je hebben. als je gast veel herrie en voor een stuk snelweg alles oke das beter maar eh wat is er speciaal aan een groep n uitlaat in vergelijking met een normale sportdemper?
dat is een katvervangende pijp een tussenpijp en een einddemper alleen het materiaal is wat steviger geloof ik, wacht op antwoord van de experts hier!!!!!! :wink:
jeroen.k

Die groepen, dat komt toch van de Rally-wereld af? Groep N is dan toch de klasse waarin de auto nog vrij standaard moet zijn? Groep A mag je alles aanpassen?

Zo zit dat volgens mij! (globaal dan)
Serge1916V

Ik geloof dat een group N uitlaat 100 decibel mag hebben en een originele 96 decibel.
En een group N uitlaat heeft meer uitstoot.
Mijn auto moet APK gekeurt worden en daar had ik dus het probleem dat ik te veel uitstoot had.
Maar nou bleek dat als je een vacuümslangetje eraf trekt dat het Co2 daalt en dan wel door de keuring komt.
Dus maandag heb ik geregeld dat iemand dat doet hehehe
:)

Gr
Serge
Nick (germanstyle)

Groep N is veel opener dan een normale uitlaat, dus de gassen gaan er sneller uit. Dit heeft ook al gevolg dat het geluid ook stukken meer is.

Ik heb er ook 1 onder mijn twingo vanaf katalysator en de middenpijp is helemaal leeg en hol.

Brengt een heel erg mooi geluid.
Foeke

Nick schreef:Groep N is veel opener dan een normale uitlaat, dus de gassen gaan er sneller uit. Dit heeft ook al gevolg dat het geluid ook stukken meer is.

Ik heb er ook 1 onder mijn twingo vanaf katalysator en de middenpijp is helemaal leeg en hol.

Brengt een heel erg mooi geluid.
Nick jij hebt toch het groep N systeem van PECO of niet??? ik ben er nog niet achter van welk merk het groep N systeem is wat improve levert krijg ik als het goed is vanavond te horen?
Tom
Moderator
Car: MB

groep N devil voor een GTT is echt super. Bij constante snelheid hoor je hem bijna niet maar bij stevig doortrekken krijg je een geweldige "rally sound". Dan laat je het gas los en dan breekt helemaal de hel los :D GEWELDIG MOOI
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martin rs

klinkt leuk allemaal. dus als ik het goed begrijp dan mag je zo een uitlaat niet hebben want hij komt ook niet door de apk keuring heen. en hij maakt herrie als je optrekt en als je lange afstanden rijd hoef je op de snelweg niet tegen elkaar te schreeuwen omdat je uitlaat zoveel herrie maakt. maar mijn vraag is dus wat is het verschil met een groep n uitlaat en een normale sportuitlaat?????
martin rs

klinkt leuk allemaal. dus als ik het goed begrijp dan mag je zo een uitlaat niet hebben want hij komt ook niet door de apk keuring heen. en hij maakt herrie als je optrekt. en als je lange afstanden rijd hoef je op de snelweg niet tegen elkaar te schreeuwen omdat je uitlaat zoveel herrie maakt. maar mijn vraag is dus wat is het verschil met een groep n uitlaat en een normale sportuitlaat?????
MyZ

Zit ook verschil in diameter in, volgens mij. groep A 63 mm, Groep N rond de 54.
Nick (germanstyle)

Keb nog nooit gehoord dat je met een Groep N niet door de keuring komt... bij mij is het iig geval geen probleem, terwijl hij toch een bult herrie maakt.

Groep A kan wel eens problemen geven. Ik weet dat ze met een Groep A in Duitsland vaak problemen hebben met de TUV. Maar het ligt er wel aan of je alleen een einddemper hebt of ook nog een middendemper.... met middendemper heb je een stuk meer kabaal.
Nick (germanstyle)

MyZ schreef:Zit ook verschil in diameter in, volgens mij. groep A 63 mm, Groep N rond de 54.
Als het zo lees in de duitse VW bladen (ja ik moet ff wat Arosa ideeen opdoen :wink: ) dan kun je ook wel Groep N met 60mm krijgen. En ook groep A in 60mm
catrinus

bij de keuring kunnen ze je auto niet afkeuren op lawaai. Alleen op gasdichtheid d.w.z. dat een lekke uitlaat taboe is op een keuring.
There will be plenty of time to rest when your dead
Foeke

Een uitlaat-systeem moet ten eerste sowieso geluidsdicht zijn, ten tweede mag deze niet boven en bepaalde db's uitkomen, aangezien dit een competitie-systeem is moet deze hieraan ook voldoen. Het systeem heeft dan ook gewoon dempers er in zitten. Bij aanduiding van U9 op het kenteken moet je wel een kat. hebben, anders is de kans ook zeer gering dat je door de milieu eisen komt.
hmmmmm
limburgio

wel voor de kering moet je enkel zorgen dat er een potje ergens tussen zit, bv als je middendemper en einddemper hebt mag je gerust die middendemper weglaten, ik heb een mongoose uitlaat besteld uit engeland, is 63mm VANAF TURBO, tot einddempertje, volgens de troc beste uitlaat voor pk's omdat de turbo pijp erbij zit!!! kost een kleine 500 euro maar als het pk's levert maakt dat nie uit >-) >-) >-)
Plaats reactie