Sticker verwijderen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jasper16v

Ik heb zo'n lelijke witte NL sticker op me achterbumper en die moet eraf !
Hoe doe ik dit zonder de bumper/lak te beschadigen ?

Ik hoorde met een fohn, is dit correct ? Of zijn er ook meerdere/andere oplossingen......
Rick

gewoon fohnen, met een normale fohn dan, en daarna de plak resten verwijderen met thinner.
Roy
Moderator

Met een fohn warm maken en dan eraf trekken. Ff met stickerverwijder de oude lijmresten weghalen :)
5 GT Turbo '88 GT5
Serge1916V

Met een fohn inderdaad.
Er is ook stickerverwijderaar.
Maar ik zou gewoon eerst goed warm maken met een fohn en als ie warmgenoeg is dan moet je die zo eraf kunnen trekken.

Gr
Serge
Roy
Moderator

Met thinner moet je best wel uitkijken. Dat bijt uit als je pecht hebt. Kan je beter terpetine nemen.
5 GT Turbo '88 GT5
Jasper16v

stickerverwijderaar ? te koop bij de 1e de beste autozaak ?

en thinner is aggresief tegen bepaalde soorten plastic, niet tegen kunstof dus ?
Anonymous

Jasper clio 16v schreef:stickerverwijderaar ? te koop bij de 1e de beste autozaak ?

en thinner is aggresief tegen bepaalde soorten plastic, niet tegen kunstof dus ?
wat ook goed werkt is commandant cleaner.

(nadat je de sticker eraf hebt gehaald)

bij mij is er nu helemaal 0,0 van te zien.
jeroen.k

en waar koop ik commandant cleaner???
Anonymous

jeroen.k schreef:en waar koop ik commandant cleaner???
bij de pomp (groen verfblik Nr4 staat erop).

Is een poetsmiddel om je lak schoon te maken. gebruik zo weinig mogelijk ! Zet je auto daarna goed in de was want die waslaag heb je eraf gepoetst.

Alleen bij slechte lak !!! Bij goeie lak heb je andere commandant nodig.

Tis een paar uur werk maar daarna ziet je auto er super de luxe glimmend uit. Toen ik mijn halve dak had gedaan zag ik dattie eigenlijk grijs was ipv wit.

Het spul haalt echt alles van je lak af behalve je lak zelf zeg maar.
ed_pret

ola

pas op met commandant dinge

het kan je lak echt wel eraf halen :) vriend had leuke eclips gekocht, paar vlekke op dak en spoiler, kom ik met comma aanlopen ...resultaat dag witte dak en spoiler!!!

Groene is inderdaad voor oude en slechte lakken, je hebt ook nog een rooie 3, die is voor als je je auto wilt schuren, en er is een 5 dacht geel maar nog nooit gezien(voor nieuwe lak) Ma pas echt op net die groene!! hehehe genoeg waarschuwingen denk ik

waarom gebruiken jullie geen wasbenzine om stickerresten te verwijderen?? Niet bijtend spul :) Of ff heel precies met een scheermesje en dan gekleurde lak?
roderick

wasbenzine werkt ook en is niet zo schadelijk voor de lak als thinner
ook uitkijken dat je fohn niet te hard staat dus niet te warm anders trek je niet alleen de sticker mee maar ook wat lak (ik spreek uit ervaring :( :( )
een dag niet geademt is een dag niet geleefd!
martijn.p
Contacteer:

Ik heb laatst stickerverwijderaar gekocht bij de Gamma. Van het eigen merk zelfs nog wat goedkoper ook (dan bijvoorbeeld ALabastine) en werkt ook prima.
Anonymous

Wat na t fohnen ool heel goed werkt
(gebruik t zelf nl. altijd) is
carroseriereiniger cq. ontvetter!

-- Werk bij een reclamebedrijf, vandaar!

n renault-0-fiel 8)
martin rs

ja inderdaad. stickerverwijderaar is perfekt en niet duur
Steven
Car: M536

Mensen, wat mij opvalt is dat er 30x hetzelfde gezegd wordt.

Let es wat meer op wat er al gepost is ipv alles klakkeloos te herhalen alsof je iets nieuws zegt.

Voel je niet persoonlijk aangevallen door deze opmerking, dit geld voor iedereen.
Dirk (CRX)

Steven(ventieldopje) schreef:Mensen, wat mij opvalt is dat er 30x hetzelfde gezegd wordt.

Let es wat meer op wat er al gepost is ipv alles klakkeloos te herhalen alsof je iets nieuws zegt.

Voel je niet persoonlijk aangevallen door deze opmerking, dit geld voor iedereen.

Mensen, wat mij opvalt is dat er 30x hetzelfde gezegd wordt.

Voel je niet persoonlijk aangevallen door deze opmerking, dit geld voor iedereen. :lol:
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
martin rs

mensen, wat mij opvaltis dat er 30x hetzelfde gezegd wordt.

let es wat meer op wat er al gepost is ipv alles klakkeloos te herhalen alsof je iets nieuws zegt.

voel je niet persoonlijk aangevallen door deze opmerking, dit geld voor iedereen.

:lol: :lol: :lol: inderdaad mensen
Plaats reactie