Smoi,
Wanneer mijn 19 stationair loopt hoor je hem zacht "ploffen" uit de einddemper (Magnex).
Is dit normaal bij een sportdemper of zijn het misschien toch de klepjes.........?
Voor de rest loopt de motor perfect en levert ook gewoon zijn vermogen.
p.s.: zeg nou maar dat het normaal is voor een sportdemper !!!!!!!!!!!!!!
Dat is wel normaal! (denk ik)
Hoe meer plof hoe beter.

Mijn uitlaat ploft ook als ik gas los laad en hij zit nog in zijn versnelling, dat is normaal.
Gegroet,

Mijn uitlaat ploft ook als ik gas los laad en hij zit nog in zijn versnelling, dat is normaal.
Gegroet,
Ik zou me geen zorgen maken. Je moet mijn twingo met Laser DTM uitlaat eens horen. Dikke ploffen dat het een lieve lust is bij gas los. Heerlijk! :.)
Controleer je onsteking maar eens helemaal. Daarmee bedoel ik niet de unit, maar wat er allemaal achter hangt. De Bougiekabels/Verdelerkap/rotor/bougies.
BIj mij waren het de kabels.
Groetjes
BIj mij waren het de kabels.
Groetjes
Ik zou me geen zorgen maken.
Het kan ook als die ietsje onregelmatig loopt.
Het harde knallen is bij mij tussen de 5 en 4000 tpm, moet ik een tikkie 0.50cm het gas in trappen. Dan komen er 's avonds mooie vlammen uit.
Mzz...
Het kan ook als die ietsje onregelmatig loopt.
Het harde knallen is bij mij tussen de 5 en 4000 tpm, moet ik een tikkie 0.50cm het gas in trappen. Dan komen er 's avonds mooie vlammen uit.
Mzz...
toen mijn kabels kapot waren was het echt wel een ramp. Afremmen op de motor was echt niet leuk. Hij remde dan af bij 5000 toeren ofzo en hield dan heel lang dat jankende geluid. en na een 5 tot 10 seconde een knal, niet de geloven. Was echt erg. Mensen die zich verschrokken en ik ook. Maar dat deed die dus ook bij 3000 toeren. Maar wat ik naderhand wel kiks vondt was het gas een beetje erop en dan knalde die als een rally bak. heel veel knallen achter elkaar dus. Was echt vet. Gelukkig ben ik er nu wel vanaf, want het is absoluut niet leuk om je te verschrikken als je auto weer eens een keer als een idioot knalt. en ja, vlamen kwamen er ook uit.
groetjes
groetjes
Dat is toch gewoon VET!!!
Maar als het komt door een slechte ontsteking is het natuurlijk minder.
Mzzl...
Maar als het komt door een slechte ontsteking is het natuurlijk minder.
Mzzl...
-
- Contacteer:
Onze 5 knalt ook enorm bij het lossen van de gas.
En het word maar erger en erger. Hij heeft dat nooit gedaan toen we hem kochten.
Ook loopt hij terug slecht in 4e en 5e versnelling.
Het lijkt wel of de ontsteking bij een bepaalde druk onderbroken word.
Echt niet gezond, er valt ook niet mee te rijden zo.
Zou dit alles met 1 probleem te maken hebben?
Slechte afstelling van de carb denk ik persoonlijk, na 600 keer vijzen (millimeters) aan de mengschroef krijg ik het meestal terug wat goed.
En het word maar erger en erger. Hij heeft dat nooit gedaan toen we hem kochten.
Slechte afstelling van de carb denk ik persoonlijk, na 600 keer vijzen (millimeters) aan de mengschroef krijg ik het meestal terug wat goed.
-
- Contacteer:
och, mijn viertje knalt zelfs als ik hem van vol gas ineens af laat remmen op de motor
. Niet erg hard uiteraard, want het hele gevalletje is standaard, maar hij knalt wel. Vind dat eigenlijk wel vet klinken bij zo'n bakkie. 

-
UUhm, dit klinkt als een vacuumvervroeger, loopt hij ook bagger stationair? dan issie lek of ligt ie ernaast..Mark G schreef:Onze 5 knalt ook enorm bij het lossen van de gas.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Contacteer:
Mark,Mark G schreef:Inderdaad..
Stationair loopt die ook een ramp.
Ik draai me te pletter aan die CO schroef, maar blijkbaar is daar niet echt het probleem.
Misschien trekt die valse lucht via die zwarte dump-valve.
Vergeet niet alleereerst het simpelste te controleren.
Je uitlaat is vermoedelijk een beetje lek.
Als stationair hij raar doet dan bijna zeker. Ik heb het bij mij vorige week verholpen door een klem te vervangen en de schroeven bij de veren van de downpipe strakker vast te draaien.
En voila stationair weer perfect en minder ploffen. Want ploffen is omdat er een heet mengelsel in je uitlaat komt waar in eens weer zuurstof bij komt (aangezogen door je lekje).
Dit is vooral als je terug schakeld en het gas los laat. Want dan zuigt hij als een gek.....
Ik hoop dat je niet je te veel weer moet bijstellen met je stelschroef nu je hem hebt verdraaid...
Drive it like you stole it
Me clio heeft er ook af en toe 'last' van. Heerlijk is dat....
PS arjan, wist je nog toen we naar CRS graveld meeting reden ? in die tunnel, dat was echt knallen. :-D
PS arjan, wist je nog toen we naar CRS graveld meeting reden ? in die tunnel, dat was echt knallen. :-D
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
okee...ploffen.
Dat doet die van mij ook.
Maar wel pas als-ie lekker warm is gelopen.
Bij 4-5000 toeren gas los en :
plop....plop....plop...plopplop.....
Ik vind het super.
Het zijn geen (rally)knallen, maar echt doffe ploffies.(REMUS einddemper...)
Maar nu ....
Hoe ontstaan die ploffen en knallen.
Wie kan een technische uitleg geven?
Het lijkt mij onverbrande brandstof die in je uitlaat tot ontbranding komt.(or something...)
HOE KOMT HET??
EN HOE KRIJG JE DAN VAN DIE VLAMMEN???
mazzl.
Dat doet die van mij ook.
Maar wel pas als-ie lekker warm is gelopen.
Bij 4-5000 toeren gas los en :
plop....plop....plop...plopplop.....

Ik vind het super.
Het zijn geen (rally)knallen, maar echt doffe ploffies.(REMUS einddemper...)
Maar nu ....
Hoe ontstaan die ploffen en knallen.
Wie kan een technische uitleg geven?
Het lijkt mij onverbrande brandstof die in je uitlaat tot ontbranding komt.(or something...)
HOE KOMT HET??
EN HOE KRIJG JE DAN VAN DIE VLAMMEN???
mazzl.
-
die vlammen zijn gewoon teveel peut in een gloeiend hete uitlaat.. dit hebben rally auto's vooral omdat die gigantisch rijk staan afgesteld en onderin dus wat teveel peut krijgen (zie topic dubbele intercooler voor de reden dat de benzine erin komt)..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Had ik ook, bij onstekingsmodule waar vacuumslang aangesloten was, was membraam aan gort.Michel S. schreef:toen mijn kabels kapot waren was het echt wel een ramp. Afremmen op de motor was echt niet leuk. Hij remde dan af bij 5000 toeren ofzo en hield dan heel lang dat jankende geluid. en na een 5 tot 10 seconde een knal, niet de geloven. Was echt erg. Mensen die zich verschrokken en ik ook. Maar dat deed die dus ook bij 3000 toeren. groetjes
Niet te repareren, andere Renix en gaan