[5GTTph.1] Ratel: Wat is het?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ergens onder mijn motorkap ratelt er iets. Ik heb al aan veel dingen gedacht, maar weet nog steeds niet wat het is.

Zou het de aandrijfketting kunnen zijn die geluid maakt? Bij welke km-stand moet die vervangen worden?

We hebben het er tijdens een F.N.ZN al een keer over gehad en toen dacht men dat het de koppeling zou kunnen zijn, maar dat is bijna uitgesloten, want het geluid verdwijnt niet volledig als ik de koppeling intrap. En in neutraal doet 'ie het dus ook bij koude start stationair.

Effe een uitleg: Het ratelt dus. Bij koude start met choke geen geluid, maar als ik de choke naar beneden dus en hij loopt terug in toeren ga ik het horen. Als ik dan gas bijgeef is het weg. Dan, wanneer ik 'm in z'n versnelling zet ik de koppeling op laat komen hoor ik het niet zo erg. Wanneer ik dan gas bij geef en dus accelereer begint het weer stevig te ratelen. In, voor zover ik kan merken, elke versnelling.

De ratel gaat niet mee met de rijsnelheid, maar met de toeren.

Dus, wat kan het zijn?

- kleppen
- aandrijfketting
- toch de koppeling?
- of toch iets anders?
Daaf (Davy)

Ik had ook zo'm ratel erin zitten. Geen idee wat het was. Kijk eens naar het ophangpunt van je downpipe van je turbo. Bij mij was die compleet doorgeroest. Kan ook je htteschild zijn. Zeker bij OPhase 1, want deze zijn van ijzer en willen nogal eens gaan roesten bij de beveestigingspunten.
gille
Contacteer:

koppeling man druklager kaduk
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Toch wel? Waaraan zie jij dat!?
Plaats reactie