Ik ben op zoek naar een membraan voor "verrijkingspompje" van een carb van een R5GT of 11 turbo. Deze zit dus niet bij het pakkingsetje die je bij Renault voor de Solex DIS carb kunt krijgen. Daar zit alleen het membraan voor de acceleratiepomp bij.
We hebben vanmiddag zelfs nog op de oude microfiches lopen kijken, maar daar stond ie ook niet op/bij.
Heeft iemand misschien een idee waar die wel te krijgen is ? Want die op de sloop zullen ook wel lek/poeur zijn door het lange stilstaan.
pakkingsetje
Hee misshien heb ik dat nog liggen, heb ik toen besteld voor carb. revisie, maar moest volgens improve apart erbij, want 't zat niet in de set. Nou dus wel dus heb er een over, alleen ff kijken waar ie is. En als het dat membraan is. Is toch zo'n rubber met een metalen rondje erin en een pinnetje erop he?
Aloha, kijk eens naar de datum van mijn eerste post
Ik heb onderhand al een paar maanden andere pakkingen in de carb zitten. Komen bij BCCP vandaan. Als ik het goed begrijp werkt de acceleratiepomp bij het plotseling intrappen van het gas. Met het "verrijkingsmembraan" bedoel ik het membraan dat zorgt voor verrijking van het mengsel die gelijk opgaat met de hoogte van de turbodruk.

Ik heb onderhand al een paar maanden andere pakkingen in de carb zitten. Komen bij BCCP vandaan. Als ik het goed begrijp werkt de acceleratiepomp bij het plotseling intrappen van het gas. Met het "verrijkingsmembraan" bedoel ik het membraan dat zorgt voor verrijking van het mengsel die gelijk opgaat met de hoogte van de turbodruk.
nu heb ik hem het verscil dan he maar spijtig ik ben niet zo thuis in die carbs voor een turbomotor