Hoi luitjes
Ik heb een subwoofer speaker gehad.
Sony XS-250X 25cm/Subwoofer/400W/91dB
Ik weet niet of het een super speaker is maar dat boeid me niet deze arme student heeft het gehad.
Mijn vraag is hoe groot moet het volume van de kist zijn om er goed geluid uit te krijgen?
er zit nu een kist van 0,5m x 0,5m x 0,5m omheen, maar dat past niet in me kofferbak i.v.m. speakers in de hoedenplank. Kan het ook kleiner?
Ik zat te denken aan een mdf plaat met een kist aan de plank vast is dat een goed idee?
Sub vragen :)
So dan. Dat is wel een hele grote kist voor een 10 inch woofer. 125 liter??
Rond de 40/50 l zou wel voldoende moeten zijn.
Gewoon een iets kleinere maken en die achterin je 5 zetten. Paul (Ploegah) heeft nog een prog voor het berekenen van subs.
En zo'n kist aan je hoedenplank maken lijkt me niet echt ideaal. als je dan iets mee moet nemen moeten elke keer die plank eruit halen.
En een kistje kan je geoon ff omschuiven
Rond de 40/50 l zou wel voldoende moeten zijn.
Gewoon een iets kleinere maken en die achterin je 5 zetten. Paul (Ploegah) heeft nog een prog voor het berekenen van subs.
En zo'n kist aan je hoedenplank maken lijkt me niet echt ideaal. als je dan iets mee moet nemen moeten elke keer die plank eruit halen.
En een kistje kan je geoon ff omschuiven

5 GT Turbo '88 GT5
Ik zou zeggen ga naar de winkel en koop zo een kist. die heben ze hier voor 50 euro klaar met aansluitpunten en voor iedere speaker de juiste maat dan weet je zeker dat je goed zit. en anders kan je die kist uit de winkel nabouwe. dan zeg je dat je de maten wil hebben om te kijken of het past in je auto.
200 gulden dan heb je er een die is gestoffeerd dat zijn deze niet deze zijn gewoon hout zonder stof. en ja dan zou ik zeggen neem de maat op om zogenaamd te eten in de auto en ga thuis met de maten en hout van de bouwmarkt aan de slag
Ik ben een arme student en heb geen geld. Ik sloop deze kast wel en zaag overal een stukkie vanaf en plak hem weer dicht. Het lijkt er wel op alsof hij zo origineel gekocht ik want ik kan nergens hout naden vinden.
Klinkt het eigenlijk een beetje zo'n 400 watt sony meuk ding?
Klinkt het eigenlijk een beetje zo'n 400 watt sony meuk ding?
-
- Contacteer:
JO toevallig heb ik gistere een kistje gemaakt voor zo'n sony :-* geval wat jij moet doen is je kistje door de midden hakken 2X zo klein dus. dit geeft het beste resultaat in een gesloten kist. Je kan ook proberen een bandpas kissie te maken misschien nog beter.
-
Ronald, welkom hier op de site, stel jezelf eventjes aan ons voor in dit topic: Wie is Wie
Wat is een bandpas kist?
Ik heb een kist met een gat erin waar een pvc pijp aan vast zit. Moet die eruit? en gat dicht?
Ik had de subspeaker ff los aan de versterker gehangen en toen vond ik hem een beetje gaan ploppen komt dat omdat de kast er nog niet omheen zit?
Me subkist lag te drogen. Ik had hem metalic silver gespoten.
Ik heb een kist met een gat erin waar een pvc pijp aan vast zit. Moet die eruit? en gat dicht?
Ik had de subspeaker ff los aan de versterker gehangen en toen vond ik hem een beetje gaan ploppen komt dat omdat de kast er nog niet omheen zit?
-
- Contacteer:
Nou ik ben ronald(22). Ik ben twee maanden geleden overgestapt van 5GTT naar Clio16v, beiden zijn rood. Ik woon naast Gorinchem daar maak ik de wegen onveilig en wek wat fustratsie op bij vw gebruikers die uiteraard achterblijven. Veder 3X MTX T7000 Infinity kappa 652.2cs en nog veel meer maar ik verklap niet alles moet wel spannend blijven.Robert dB. schreef:Ronald, welkom hier op de site, stel jezelf eventjes aan ons voor in dit topic: Wie is Wie
-
- Contacteer:
Kijk je maakt de kist of helemaal dicht om druk te kunnen opbouwen (dus niet dat ploppen), of je maakt een kist waar de ene kant van de woofer luchtdicht is en aan de andere kant een reflexpijpje.IK zal ff kijken of ik een tekening kan vinden.Ben schreef:Wat is een bandpas kist?
Ik heb mijn kist nu 40 liter helemaal gesloten en een pvc buis die naar het gat naast me speaker gaat.
Hij klinkt goed maar als ik hem flink open gooi gaat hij overmoduleren... Niet dat ik hard hoef te draaien, maar komt dat door de sony meuk? Ik heb wel een cheap versterkertje, maar is wel 400 watt. Die heb ik ook gehad
Witec is het merk en tja het klinkt al fout 
Hij klinkt goed maar als ik hem flink open gooi gaat hij overmoduleren... Niet dat ik hard hoef te draaien, maar komt dat door de sony meuk? Ik heb wel een cheap versterkertje, maar is wel 400 watt. Die heb ik ook gehad

Heb je gewoon pvc genomen voor je pijp?
Het beste klinkt hij als het uiteinde (het gedeelte wat je ziet) zoveel mogelijk is afgerond.
Als je nu gewoon een rechte hebt hoor je dat lucht blazende geluid constant.
Het beste klinkt hij als het uiteinde (het gedeelte wat je ziet) zoveel mogelijk is afgerond.
Als je nu gewoon een rechte hebt hoor je dat lucht blazende geluid constant.
5 GT Turbo '88 GT5
als je een gepoorte kist wil maken die ook optimaal klinkt,moet je alle technische gegevens hebben van de speaker,want je kan niet zomaar een pijp erin maken.als je dat wel doet gaat de poort niet versterken maar tegenwerken en klinkt de kast niet.
hierbij moet je denken aan de hoeveelheid liters voor de kast,de lengte van de pijp en de diameter van de pijp dus als ik jou was zou ik gewoon de kast helemaal gesloten houden
hierbij moet je denken aan de hoeveelheid liters voor de kast,de lengte van de pijp en de diameter van de pijp dus als ik jou was zou ik gewoon de kast helemaal gesloten houden