Fok fok fok, mn zuiger is gaan vreten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, vandaag mn krukas eruit gehaald om de krukas, drijfstanglagers, en hoofdlagers te vervangen. Hij tokkelde namelijk gigantisch na een nachtelijke laagvlucht met nieuwe turbo (alweer een half jaar geleden).

Blijken mn lagers nog redelijk goed uit te zien. Ik denk, wat was dan dat geluid. Ga verder kijken en kom tot de ontdekking dat de 2de zuiger is gaan vreten. Vette groeven in de cilinderbus en vette op de zuiger.
Ring weekend gaat dus niet met de GT lukken ben ik bang. Dan maar met de Fiesta, motor, of Seat GTI van mn moeder.

Raak wel weer aardig geirriteerd nu het weer tegen zit met die auto, maar ja, ik kende de kwaliteit (of gebrek aan) van die autos al wel.


Heb nu het volgende plan:
1 motor echt helemaal toppie maken om te beginnen:

-nieuwe hoofdlagers
-nieuwe drijfstanglagers
-nieuwe zuigers/bussen (misschien gesmede van Mecaparts, moet nog effe naar de prijs kijken :-* )
-WEER een nieuwe koppakking natuurlijk, de derde bij deze auto :-* :-* :-* :-* :-*
-Sachs powerkoppelingetje
-V-bak reviseren met nieuwe lagers, synchro ringen en keerringen

Mn turbo is nog maar 200 km geleden gereviseerd dus die laat ik toch echt zitten!

En dan maar hopen dat ie weer een tijdje heel blijft!

groeten Reinier
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sux man :(

Mja gewoon moed blijven houden ;)
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Steven schreef: Mja gewoon moed blijven houden ;)
Zeker doen! Daarna is het weer extra fun als alles terug goed werkt...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Strax istie weer als nieuw en dan rijd jij weer rond met een vette smile op je bakkes 8)
Sterkte met de financien!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Wat dacht je van een nieuwe oliepomp en een nieuwe Renix 209!! :D Dat van die zuiger heeft natuurlijk een oorzaak of niet genoeg olie druk of je ontsteking heeft gehaperd. Bij GTTuning, BB Performance en Achterberg zeggen altijd na een motor revisie/tuning een nieuwe Renix kopen!!!! :) En bij een revisie hoort ook een nieuwe oliepomp hè!

Sander :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Dat van die oliepomp ben ik helemaal met je eens, maar dat van die Renix eigenlijk niet zo. Is natuurlijk altijd beter, maar die ik heb kan gewoon nog niet zoveel geleden hebben. Altijd in plastic behuizing aan de goede kant gehangen.
Vanwege de prijs van zon nieuwe Renix ben ik dit dan ook niet van plan.........
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En jongens............... bedankt voor de aanmoedigingen!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geen probleem :)

Zo moet ik mezelf ook op de been houden, want die GT's zijn niet de makkelijkste ;)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Damn right 8)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Maar wel de leukste >-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jep, als ze het doen tenminste :)
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

canonballman schreef:Ja, vandaag mn krukas eruit gehaald om de krukas, drijfstanglagers, en hoofdlagers te vervangen. Hij tokkelde namelijk gigantisch na een nachtelijke laagvlucht met nieuwe turbo (alweer een half jaar geleden).

Blijken mn lagers nog redelijk goed uit te zien. Ik denk, wat was dan dat geluid. Ga verder kijken en kom tot de ontdekking dat de 2de zuiger is gaan vreten. Vette groeven in de cilinderbus en vette op de zuiger.
Ring weekend gaat dus niet met de GT lukken ben ik bang. Dan maar met de Fiesta, motor, of Seat GTI van mn moeder.

Raak wel weer aardig geirriteerd nu het weer tegen zit met die auto, maar ja, ik kende de kwaliteit (of gebrek aan) van die autos al wel.


Heb nu het volgende plan:
1 motor echt helemaal toppie maken om te beginnen:

-nieuwe hoofdlagers
-nieuwe drijfstanglagers
-nieuwe zuigers/bussen (misschien gesmede van Mecaparts, moet nog effe naar de prijs kijken :-* )
-WEER een nieuwe koppakking natuurlijk, de derde bij deze auto :-* :-* :-* :-* :-*
-Sachs powerkoppelingetje
-V-bak reviseren met nieuwe lagers, synchro ringen en keerringen

Mn turbo is nog maar 200 km geleden gereviseerd dus die laat ik toch echt zitten!

En dan maar hopen dat ie weer een tijdje heel blijft!

groeten Reinier
een blokje van Vege kost +/- 1100 pleuro (met inruil van oude blokkie).
Maybe een optie :)
En weet je toevallig wat zo'n versnellingsbak revisie +/- kost?
GrtZ!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

canonballman schreef:Dat van die oliepomp ben ik helemaal met je eens, maar dat van die Renix eigenlijk niet zo. Is natuurlijk altijd beter, maar die ik heb kan gewoon nog niet zoveel geleden hebben. Altijd in plastic behuizing aan de goede kant gehangen.
Vanwege de prijs van zon nieuwe Renix ben ik dit dan ook niet van plan.........
Ze zijn niet goed koop die Renix’s, maar elektronica veroudert/slijt ook! Maar een gereviseerde motor ook niet en ze happeren alleen als je hoog in toeren rijd. Maar het kan aan zo veel dingen hebben gelegen!

Suc6 met je motor

Sander

P.s. wat kost dat nou een reviseren van je v-bak, nieuwe lagers, synchro ringen en de keringen vervangen?
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Ik heb vorige week een motor voor een gtt besteld en ze kosten ongeveer 1000 euro exclusief.
De versnellingsbak kost ongeveer hetzelfde.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

[quote="Sander]
maar elektronica veroudert/slijt ook!
[/quote]

wat verandert er dan aan 't gedrag van zo'n ontstekingsunit als ie ouder wordt?
rev it like a rental
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Volgens mij doet zoŽn ding het wel of niet. En nieuw kosten ze ongeveer 450 euro, dus.....
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Menno schreef:[quote="Sander]
maar elektronica veroudert/slijt ook!
wat verandert er dan aan 't gedrag van zo'n ontstekingsunit als ie ouder wordt?[/quote][/quote]

Setpoints verlopen door dat weestand waardes ver anderen.

Sander
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, okee. Ik kan wel een revisie motor van Vege ofzo kopen, maar ik weet al hoe dat gaat. Ik werk zelf bij een revisiebedrijf en daar worden vanwege de concurrentie (en lage prijzen daarvan) ook vaak goedkope, minder goede zuigers (italiaans spul bijv.) gebruikt. ALS er al nieuwe zuigers ingaan........

Doe het daarom ook zelf, liefst met Mahle zuigers/bussen

Ik reviseer voor de kost versnellingsbakken, dus die revisie kost me alleen de onderdelen.
Onderdelen zal in de buurt van 200 euro liggen schat ik.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En ik zag dat iemand een prijs voor een revisie bak op ongeveer 1000 euro raamde??
Waar ik werk begint een revisie bak bij 750 euro ex, tot max.een 1300 euro ex. 1 jaar garantie.
Dan heb je een bak die volledig gestraald is en daardoor toppie uitziet 8)

Ik kan dat natuurlijk voor veel minder voor jullie........... :wink: :wink:
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Reinier je hebt een pm
There will be plenty of time to rest when your dead
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Die prijzen van die versnellingsbak komen van Renault.
Ik heb het zelf gezien op de computer 1000 euro .
Anonymous

mischien een domme vraag hoor maar wat is een "renix"

grtz Thomas
Anonymous

Thomas megane coupe schreef:mischien een domme vraag hoor maar wat is een "renix"

grtz Thomas
Renix of Bendix RE is de ontstekingsmodule (iig van een 5 gt turbo).
Plaats reactie