Ja, vandaag mn krukas eruit gehaald om de krukas, drijfstanglagers, en hoofdlagers te vervangen. Hij tokkelde namelijk gigantisch na een nachtelijke laagvlucht met nieuwe turbo (alweer een half jaar geleden).
Blijken mn lagers nog redelijk goed uit te zien. Ik denk, wat was dan dat geluid. Ga verder kijken en kom tot de ontdekking dat de 2de zuiger is gaan vreten. Vette groeven in de cilinderbus en vette op de zuiger.
Ring weekend gaat dus niet met de GT lukken ben ik bang. Dan maar met de Fiesta, motor, of Seat GTI van mn moeder.
Raak wel weer aardig geirriteerd nu het weer tegen zit met die auto, maar ja, ik kende de kwaliteit (of gebrek aan) van die autos al wel.
Heb nu het volgende plan:
1 motor echt helemaal toppie maken om te beginnen:
-nieuwe hoofdlagers
-nieuwe drijfstanglagers
-nieuwe zuigers/bussen (misschien gesmede van Mecaparts, moet nog effe naar de prijs kijken :-* )
-WEER een nieuwe koppakking natuurlijk, de derde bij deze auto :-* :-* :-* :-* :-*
-Sachs powerkoppelingetje
-V-bak reviseren met nieuwe lagers, synchro ringen en keerringen
Mn turbo is nog maar 200 km geleden gereviseerd dus die laat ik toch echt zitten!
En dan maar hopen dat ie weer een tijdje heel blijft!
groeten Reinier
Fok fok fok, mn zuiger is gaan vreten
Strax istie weer als nieuw en dan rijd jij weer rond met een vette smile op je bakkes 
Sterkte met de financien!

Sterkte met de financien!
Wat dacht je van een nieuwe oliepomp en een nieuwe Renix 209!!
Dat van die zuiger heeft natuurlijk een oorzaak of niet genoeg olie druk of je ontsteking heeft gehaperd. Bij GTTuning, BB Performance en Achterberg zeggen altijd na een motor revisie/tuning een nieuwe Renix kopen!!!!
En bij een revisie hoort ook een nieuwe oliepomp hè!
Sander


Sander

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dat van die oliepomp ben ik helemaal met je eens, maar dat van die Renix eigenlijk niet zo. Is natuurlijk altijd beter, maar die ik heb kan gewoon nog niet zoveel geleden hebben. Altijd in plastic behuizing aan de goede kant gehangen.
Vanwege de prijs van zon nieuwe Renix ben ik dit dan ook niet van plan.........
Vanwege de prijs van zon nieuwe Renix ben ik dit dan ook niet van plan.........
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En jongens............... bedankt voor de aanmoedigingen!!!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Damn right 

Maar wel de leukste 

een blokje van Vege kost +/- 1100 pleuro (met inruil van oude blokkie).canonballman schreef:Ja, vandaag mn krukas eruit gehaald om de krukas, drijfstanglagers, en hoofdlagers te vervangen. Hij tokkelde namelijk gigantisch na een nachtelijke laagvlucht met nieuwe turbo (alweer een half jaar geleden).
Blijken mn lagers nog redelijk goed uit te zien. Ik denk, wat was dan dat geluid. Ga verder kijken en kom tot de ontdekking dat de 2de zuiger is gaan vreten. Vette groeven in de cilinderbus en vette op de zuiger.
Ring weekend gaat dus niet met de GT lukken ben ik bang. Dan maar met de Fiesta, motor, of Seat GTI van mn moeder.
Raak wel weer aardig geirriteerd nu het weer tegen zit met die auto, maar ja, ik kende de kwaliteit (of gebrek aan) van die autos al wel.
Heb nu het volgende plan:
1 motor echt helemaal toppie maken om te beginnen:
-nieuwe hoofdlagers
-nieuwe drijfstanglagers
-nieuwe zuigers/bussen (misschien gesmede van Mecaparts, moet nog effe naar de prijs kijken :-* )
-WEER een nieuwe koppakking natuurlijk, de derde bij deze auto :-* :-* :-* :-* :-*
-Sachs powerkoppelingetje
-V-bak reviseren met nieuwe lagers, synchro ringen en keerringen
Mn turbo is nog maar 200 km geleden gereviseerd dus die laat ik toch echt zitten!
En dan maar hopen dat ie weer een tijdje heel blijft!
groeten Reinier
Maybe een optie

En weet je toevallig wat zo'n versnellingsbak revisie +/- kost?
GrtZ!
Ze zijn niet goed koop die Renixs, maar elektronica veroudert/slijt ook! Maar een gereviseerde motor ook niet en ze happeren alleen als je hoog in toeren rijd. Maar het kan aan zo veel dingen hebben gelegen!canonballman schreef:Dat van die oliepomp ben ik helemaal met je eens, maar dat van die Renix eigenlijk niet zo. Is natuurlijk altijd beter, maar die ik heb kan gewoon nog niet zoveel geleden hebben. Altijd in plastic behuizing aan de goede kant gehangen.
Vanwege de prijs van zon nieuwe Renix ben ik dit dan ook niet van plan.........
Suc6 met je motor
Sander
P.s. wat kost dat nou een reviseren van je v-bak, nieuwe lagers, synchro ringen en de keringen vervangen?
wat verandert er dan aan 't gedrag van zo'n ontstekingsunit als ie ouder wordt?[/quote][/quote]Menno schreef:[quote="Sander]
maar elektronica veroudert/slijt ook!
Setpoints verlopen door dat weestand waardes ver anderen.
Sander
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, okee. Ik kan wel een revisie motor van Vege ofzo kopen, maar ik weet al hoe dat gaat. Ik werk zelf bij een revisiebedrijf en daar worden vanwege de concurrentie (en lage prijzen daarvan) ook vaak goedkope, minder goede zuigers (italiaans spul bijv.) gebruikt. ALS er al nieuwe zuigers ingaan........
Doe het daarom ook zelf, liefst met Mahle zuigers/bussen
Ik reviseer voor de kost versnellingsbakken, dus die revisie kost me alleen de onderdelen.
Onderdelen zal in de buurt van 200 euro liggen schat ik.
Doe het daarom ook zelf, liefst met Mahle zuigers/bussen
Ik reviseer voor de kost versnellingsbakken, dus die revisie kost me alleen de onderdelen.
Onderdelen zal in de buurt van 200 euro liggen schat ik.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En ik zag dat iemand een prijs voor een revisie bak op ongeveer 1000 euro raamde??
Waar ik werk begint een revisie bak bij 750 euro ex, tot max.een 1300 euro ex. 1 jaar garantie.
Dan heb je een bak die volledig gestraald is en daardoor toppie uitziet
Ik kan dat natuurlijk voor veel minder voor jullie...........

Waar ik werk begint een revisie bak bij 750 euro ex, tot max.een 1300 euro ex. 1 jaar garantie.
Dan heb je een bak die volledig gestraald is en daardoor toppie uitziet

Ik kan dat natuurlijk voor veel minder voor jullie...........
Renix of Bendix RE is de ontstekingsmodule (iig van een 5 gt turbo).Thomas megane coupe schreef:mischien een domme vraag hoor maar wat is een "renix"
grtz Thomas