Bezemer Rally Team (Clio RS & AX GTI)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
clio_rally
Contacteer:

4500 euro voor een kooi? Als je WRC gaat rijden zeker? :D Wij waren iets van 1500 euro kwijt voor een vrij uitgebreide rolkooi, geen standaard apparaat. Niet gespoten natuurlijk, maar we moesten het hele interieur toch nog spuiten. Voor 2000 euro krijgen je al een kooi die ook nog eens helemaal naar de veerpoten voor is doorgetrokken, waarschijnlijk last hij dan zelf alles door als je de kit zelf even weg borstelt...bij Biesheuvel konden we best wel het een en ander regelen, en zijn zoon is echt een hele goede lasser...

Gijs

PS: Standaard kooi is op zich best ok, het is in ieder geval goed genoeg voor de Fia. Maar ja, zeker als je wat harder gaat wil je wel wat meer zekerheid. De ax is wat dat betreft wat schamel, maar ja, ding weegt ook helemaal niks en dat telt ook mee. Wat trouwens ook een handig extraatje is, is de bevestiging van de kuipjes. Daar moet verstevigingen voor gemaakt worden. Als je dan per kuip twee balkjes dwars tussen de deuropening en de middenconsole last (waar de kuipjes met opzetstukje op geschroefd worden), dan helpen deze je ook bij een goeie side-impact...
Tijn
Contacteer:

Hmmm.. vraag de prijzen bij renault-sport maar eens op voor een Gr. A kooi...

Wij hebben een gr.A matter-kooi er in zitten en dat is, geloof me, echt heel duur. 6-punts valt inderdaad wel mee, maar hier staat bijvoorbeeld een EVO 5 in de garage waar de kooi ongeveel 6000 euro van kostte om er in te zetten... maar die is maximaal stijf en veilig.
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:Hmmm.. vraag de prijzen bij renault-sport maar eens op voor een Gr. A kooi...

Wij hebben een gr.A matter-kooi er in zitten en dat is, geloof me, echt heel duur. 6-punts valt inderdaad wel mee, maar hier staat bijvoorbeeld een EVO 5 in de garage waar de kooi ongeveel 6000 euro van kostte om er in te zetten... maar die is maximaal stijf en veilig.
Je bent op zo'n moment wel in de positie dat je kan betalen voor je veiligheid.

als je in de kreukels ligt is het helemaal onbetaalbaar. (als het nog te repareren is)
clio_rally
Contacteer:

Tijn, ik geloof je zo. Maar als je toch een volledige groep A kooi erin gaat zetten, laat hem dan lassen. Dan ben je uiteindelijk goedkoper uit. Zeker als je bij Reno spullen gaat halen, wel eens gekeken wat voor 'n idiote prijzen die vragen voor al hun GroepN/GroepA spul, slaat echt helemaal nergens op. Bodemplaten van gewoon alu voor meer dan 600 euro, dank je de koekoek. Dat ding hadden we in een dagje nagemaakt, voor misschien een tiende van die prijs. Kijk, je kunt natuurlijk altijd zoveel geld als je maar wilt in je kooi steken. Maar als ik onze kooi zie, ben ik al heel tevreden, is al beter dan al die standaard kooien, die je toch veel ziet. En stijfheid, ach, als ik hem linksvoor opkrik komt linksachter bijna tegelijk mee omhoog, dus veel stijfer hoeft ook weer niet, krijg je van die micra-tjes die van de weg af stuiteren :D .
Ik zit nu even te denken, maar ik weet even echt niet wat ik nog meer zou willen versterken bij onze kooi,behalve het doortrekken naar de voorste veerpoten. Zeker niet voor 3000 euro extra, maar ok, alles kan...

Gijs
Menno

Tijn schreef:Hmmm.. vraag de prijzen bij renault-sport maar eens op voor een Gr. A kooi...

Keb me laten vertellen dat zo'n Clio Matter kooi zo'n 6500 gulden kost, niet te flauw dus.

ps. Tijn, hij loopt bij mij idd ook aan de voorkant nog omhoog naar de veerpoten :)
Tijn
Contacteer:

lopen er vanaf de hoofdbuis ook buizen naar de tunnel bij jullie?

een Gr. A kooi wordt trouwens ook gelast hoor, alleen koop je dan de delen al op maat speciaal voor jouw type auto. (in dit geval gelast in een nieuwe kitvrije koets uit dieppe)
there is no spoon.
clio_rally
Contacteer:

Mmm, voorbeeldje, een Heigo-veiligheidscel, da's dus een hele uitgebreide kooi, kost zonder montage/laswerk al bijna 2000 euro. Die is bijna identiek aan die van ons, wij hebben alleen twee extra buizen voor en die kooi twee extra achter. Verder is die kooi wel naar voren doorgetrokken. Voor 2000 euro kun je die hele kooien ook erin gelast krijgen bij bijvoorbeeld Biesheuvel. Die maakt exact dezelfde kooi, maar dan al gemonteerd...

Gijs

PS: Waar de kosten vaak vandaan komen zijn de lichtere materialen. De echt dure kooien zijn gemaakt uit wat lichter materiaal, niet zozeer sterker. Nou ja, ik denk dat wij op ons niveau nog niet op die paar kilo hoeven te letten...
martin rs

dat is iets wat ik er in ieder geval in wil hebben dat ie doorloopt naar de veerpoten. verder heb ik de prijs gekregen van een schroefkooi maar die kon je ook lassen volgens die man. dus lassen lijkt mij zowieso steviger toch??? en ik denk ook dat als ie klaar is dat ik er veel mee ga rijden op het industrieterrein en nog geen wedstrijden. maar wat verkoopt renault dan. kooien en bodemplaten voor rally??? mijn pa werkt bij renault en krijgt 40 tot 50 procent korting? mischien kan ik hem even vragen bestel je een kooi dan gewoon bij de dealer en is die dan fia gekeurd???
clio_rally
Contacteer:

Mmm, even denken wat je bedoelt met de hoofdbuis. Je bedoelt de boog die net achter de kuipjes rondloopt, en met tunnel bedoel je? De as van de wagen?

Gijs
clio_rally
Contacteer:

Ja, in principe kun je bijna alles voor je rallybak via Renault kopen, alleen is het kneiterduur, zelfs met korting...

Gijs
martin rs

oh en daarvoor kan je gewoon de daeler bellen of niet??? dan moet ik dat ook ff informeren. en eh hoe moeilijk was het voor jou om een sponsor te krijgen? heb je presentaties gegeven of langsgegaan of brieven geschreven? want eh 8000 euro per maand vind ik best veel hoor. maar dat zal wel voor twee auto's zijn of niet
clio_rally
Contacteer:

Nou ja, 't is niet 8000 euro per maand. We hebben in het begin errug hard moet lullen, folders sturen, presentaties geven. Toen kregen we twee sponsors die samen al 3/4 van het jaarbudget wilden neerleggen, dus zijn we aan de slag gegaan. We hebben toen drie maandjes al onze tijd in de Clio gestopt. Die is nu af, maar we hebben dus nog 1/4 van ons budget (liever meer natuurlijk) nodig om goed door te gaan. Nou ja, na Hulst hadden we geen werk meer aan de auto en hebben we eindelijk weer tijd voor het sponsor gebeuren...

Gijs
martin rs

begrijp ik nou goed dat je bij groep n niks aan e motorblok mag veranderen???? ik kan allen krijgen lichtere zuigers aluminium pakking. rally koppeling en een 6 versnellingsbak helaas handgeschakeld maar wel voor competitiegebruik. :( :( en dat mag er dus niet in als ik het goed begrijp
martin rs

oh ik zou al zeggen das best veel. met sponsors wordt het zowieso veel leuker natuurlijk he
Tijn
Contacteer:

martin rs schreef:begrijp ik nou goed dat je bij groep n niks aan e motorblok mag veranderen???? ik kan allen krijgen lichtere zuigers aluminium pakking. rally koppeling en een 6 versnellingsbak helaas handgeschakeld maar wel voor competitiegebruik. :( :( en dat mag er dus niet in als ik het goed begrijp
nee, 6versn. bak da's groep A .... koppelling mag wel hoor.

in groep N mag je wel de standaard JC5 bak van b.v. de williams modificeren met sper, rechte vertandingen , dat soort dingen... als de verhoudingen en het huis maar gelijk blijven.

de motor mag geblueprint worden, injectoren mogen licht gemodificeerd worden, electronica mag aangepast (de willie doet 190 pk)

veren en dempers zijn vrij (zit meer winst in dan in vermogen) ... er mag nog best wel wat hoor, maar niet zomaar alles en de gebruikte delen moeten wel gehomologeerd zijn.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

clio_rally schreef:Mmm, even denken wat je bedoelt met de hoofdbuis. Je bedoelt de boog die net achter de kuipjes rondloopt, en met tunnel bedoel je? De as van de wagen?

Gijs
tunnel is die bult die door de langteas van je auto loopt, waar je uitlaat doorheen loopt enzo... hoofdbuis is inderdaad diegene die aan de B-stijl vast zit.
there is no spoon.
clio_rally
Contacteer:

Wat Tijn inderdaad zegt, richt je eerst maar op het onderstel. Rally blijft meer een kunst van goed remmen en bochtenwerk dan van gasgeven, dat kan iedereen. Zorg dat je je remmen goed in orde hebt en dat je onderstel degelijk een strak is, dan win je echt tijd. De pk's ga je lekker daarna pas doen. Aan de injectie mag je idd het een en ander doen, de bak blijft een beetje lastig. Je hebt bij de ClioRs keuze uit een aantal eindoverbrengingen die in de groep N gehomologeerd zijn, daar zijn wij ook naar aan het kijken...

Gijs
martin rs

veel geleuter dus nou eerst maar eens de hofdeisen voor elkaar weten te boksen zodat ie in ieder geval gekeurd is en dan zien we wel weer verder voor idd de pk's
clio_rally
Contacteer:

Hoi Iedereen,

Het rallyverslag van de BHV Expo Sprint in Roosendaal is net op onze site geplaatst. Deze keer helaas weinig foto's, maar we hebben wel wat anders leuks in petto. Via wat contacten bij Sony Europe hebben we een zgn 'lipstick' camera weten te regelen. Deze gloednieuwe camera wordt hopelijk voor de sprint in Amsterdam (8 september) op het dak gemonteerd icm de camera op de kooi. We willen dan in het vervolg op de site wat filmpjes gaan plaatsen vanuit beide camera's :p , ik laat wel weten of het lukt!
Verder vroegen we ons af of iemand nog foto's heeft gemaakt? Door een kleine crew zijn er dit keer weinig foto's tijdens de proeven geschoten, en da's toch een beetje jammer. Oh ja, als je door de foto's kijkt, ik ben dit E.T. in het rooie pak die wat wazig richting de camera waggelt...

:lol: Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

klopt het dat je site het niet doet als je klikt op de button om verder te gaan. (heb Netscape 6.2.3)
clio_rally
Contacteer:

Niet bij mij, maar ik gebruik IE 6.XX?
Hij zou het moeten doen...

Gijs
Bezemer Rally Team

Anonymous

clio_rally schreef:Niet bij mij, maar ik gebruik IE 6.XX?
Hij zou het moeten doen...

Gijs
ik krijg dit te zien na oop de button te hebben geklikt:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Bezemer Rally Team -- Stichting TU Delft rally</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./">
</head>

<frameset rows="100,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="frame1" scrolling="no" noresize target="hoofd" src="1.asp" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="frame2" src="2_home.asp" scrolling="auto" noresize>
<noframes>
<body>

<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
clio_rally
Contacteer:

Hmmm, misschien dat iemand anders daar iets van weet? Ik ben zelf niet zo'n whizzkid met compu's...

Gijs
Bezemer Rally Team

clio_rally
Contacteer:

Nog een kleine tip voor alle beginnende rallyrijders, met al die vragen enz....

"Nieuws
BIESHEUVEL RALLY INFO DAG

Wegens groot succes geprologeerd: Zondag 13 oktober 2002 Rally Info Dag

Wil jij ook alles weten over de Ins en Outs van de Rallysport?????

Geef je dan op voor de Rally Info Dag welk georganiseerd wordt door: Biesheuvel Autosport, i.s.m. Prodrive Race & Rally school, de KNAF en Nederlands meest ervaren Rally navigator: André Schoonnwolf.

Het programma bestaat uit een brokje Theorie - een aanlooproute via het bekende bol/pijl en het rijden van een echte klassementsproef op z.g. "Pace Notes". Dit gebeurt alles in het schitterende gebied rondom de Brabantse Biesbosch.

Tijdschema: Zondag 13 oktober Adres: Biesheuvel Autosport - Rijksweg 37 te Nieuwendijk

10:30u Ontvangst met koffie + gebak

11:00u Aanvang theorie gedeelte rally

Uitleg opbouw en kosten van een rallywagen

12:30u Lunch

13:30u Uitreiking van routeboek

Start aanloop route via bol/pijl naar klassementsproef

14:00u Start klassementsproef

16:00u Vervolg theorie gedeelte

17:00u Einde Rally Info Dag

Inbegrepen: Routeboek, Koffie en Lunch

Wil jij ook meedoen? Meldt je aan door een e-mailtje te sturen naar info@biesheuvel.nl. Wees er wel snel bij want er worden Max. 120 personen toegelaten en VOL = VOL "

Allemaal te vinden op rally2000.nl ....

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

jammer dat het zo ver weg is zeg. anders was ik erbij geweest. dat lijkt me echt gaaf een auto moet kooi en kuipjes erin.
Tom
Moderator
Car: MB

@clio_rally

Ik hoorde net van een maat van mij die op TU in Delft zit dat ze afgelopen vrijdag een puzzelrit hadden. Zegt ie: er reed ook een clio rs mee, een rally uitvoering. Ikke vragen, was dat er een van bezemer..........ja........lachen man!!! (jullie gingen wel hard zei die).

(die jongen reed in een focus)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio_rally
Contacteer:

Heren,

Bij deze goed nieuws, het Bezemer Rally Team gaat nog een jaar door. Na een eerste jaar vol hard werken en leren hebben we de begroting voor dit jaar bijna zeker weer rond. Dat betekent dat er dit jaar weer een Clio RS in de rally wereld rond rijdt!!! Dit jaar gaan we met de RS voor het nationale rally kampioenschap in de N3. Verder gaan we voor het debutantenkampioenschap. Met de AX Gti blijven we lekker rondtoeren op de sprintjes voor de ervaring. Je kunt op onze site meer info vinden. Misschien leuk voor de rally fans, we hebben van Barneveld een mini DVD gemaakt. Ik geloof dat hij 10 euro kost ofzo, heb hem zelf nog niet gezien, maar wellicht leuk. Nou ja, was hem weer, we zijn het nu even aan het vieren!!!! 8)

Gijs
Bezemer Rally Team

Chrisv

Leuke filmpjes :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
martin rs

idd gaaf man die filmpjes. kom je ook met die auto naar de openingsmeeting??????
clio_rally
Contacteer:

martin rs schreef:idd gaaf man die filmpjes. kom je ook met die auto naar de openingsmeeting??????
Nee, helaas, ben er niet bij...

Gijs
Bezemer Rally Team

clio_rally
Contacteer:

martin rs schreef:idd gaaf man die filmpjes. kom je ook met die auto naar de openingsmeeting??????
He, ik had die filmpjes nog niet gezien. Die nieuwe DixX dingen zijn echt veel beter dan die eerste paar... Volgend jaar wat leuke beelden als we de grote rally's gaan doen... Renault heersen....

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

haha had je jezelf nog niet gezien dan haha
Anonymous

heb ook nog wel wat op video van de RS..van de sprint in Hengelo...lache hoor, door de chicane... (schrijf ik dat goed?)...alleen niet online, tis ook niet veel maar wel grappig.
martin rs

he gijs ga je in maart de 21 en de 22 ste ook naar emmeloord zuiderzeerally??? dat is de rally waar ik altijd ga kijken namelijk.
Plaats reactie