Geeft afzagen van veren problemen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
cliomaniac

ff twee dingen een reno 25 heeft veren die drie keer zo lang zijn dus is niet te vergelijken en punt twee wanneer je een winding afzaagt staat de veer nog steeds onder spanning of course anders zou je bij een drempel lomp te nemen je auto voorgoed verlagen not duzz
Frank V.

ik heb ook mijn verlagingsveren afgezaagd, ik merk niets van verandering met rijden. alleen je ziet dat ie wat lager staat.
B: APK mag alleen maar gebeuren op een vier koloms brug, sommige keurmeesters maakt het niet uit, maar die keus is aan hun.
C: als je het goed doet liggen je veren niet los als de auto optilt.
punt ik heb gezegt
Haas
Car: Megane RS

Frank V. schreef:ik heb ook mijn verlagingsveren afgezaagd, ik merk niets van verandering met rijden. alleen je ziet dat ie wat lager staat.
B: APK mag alleen maar gebeuren op een vier koloms brug, sommige keurmeesters maakt het niet uit, maar die keus is aan hun.
C: als je het goed doet liggen je veren niet los als de auto optilt.
punt ik heb gezegt
UUGH.....opperhoofd heeft gesproken......:lol:;)
Riël
Über-Spammer

Ja zeg, clio-rally, rijdt ie nou goed dan??

Zo ja: No Problem
Zo Nee: Wel een problem

Afzagen kan zekers, en over die punt in de schotel, nou dan zet je ze ff op de slijpschijf!

Mzzl
jacco 16v

als je bij een 25 de bovenste bout losdraait die op je veerpoten zit staat de auto ineens een meter hoger.

en volgens mij om de veren goed af te kunnen zagen moet je de veerconstante weten.
of een apparaat waarmee je deze kunt meten.
zodat je kunt meten wat er gebeurd met deze constante als je een winding van de veer afzaagt.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Patrick

zaag ze :wink: ik zou het niet doen heb ervaring[helaas negatief]misschien mijn reaktie op deze manier.
ik moet erbij zeggen dat het toen een golf betrof,......eigenlijk niet zo'n ramp dus wwwwooooaaaaaaaahhhaahahaha :D
ach ja,het kan kan niemand ontkennen maar of het verantwoord was was de hoofdvraag.ik heb zeker situaties meegemaakt waar het gedaan was en ik geen onveilig karakter bespeurde,maar ik heb ook anderzijds meegemaakt dat me een veer brak en dan ga je er echt anders over denken en je gaat voorzichtiger worden.
het gaat zich er eigenlijk om dat het kan en ook wel verantwoord maar meestal wordt een verlaging op deze manier door jonge en onervaren verlagers uitgevoerd en dan zeg ik dus niet doen niet verantwoord :wink:
point is made :)
catrinus

een monteur bij de renault garage hiero in de buurt heeft ook een winding van zijn veren geslepen. het ziet er goed uit en het heeft de wegligging van zijn 5je ook veranderd. Hij is nu een stuk stijver en hij heeft geen probs met de veer in de schotel. Ik heb van een renault monteur ook veren gekocht waarvan een winding is afgeslepen. Moest geen probleem zijn volgens hem. Hij wou ze gebruiken voor zijn race gtt dusssss. Ik neem aan dat het geen kwaad kan. Anders gaan ze ook geen windingen afslijpen.
There will be plenty of time to rest when your dead
clio_rally
Contacteer:

Riël schreef:Ja zeg, clio-rally, rijdt ie nou goed dan??

Zo ja: No Problem
Zo Nee: Wel een problem

Afzagen kan zekers, en over die punt in de schotel, nou dan zet je ze ff op de slijpschijf!

Mzzl
Huh, rijdt wat goed? Ik heb het bij de integrale niet gedaan, ik ga het misschien op een oud setje doen. De punt in je veerschotel gaat wel goed. Meeste mensen zetten er even een ring bij, scheelt al weer. En ja, als je bezig gaat moet je minstens je veerconstante weten, maar als je het goed wilt doen moet je ook aan de slag met draad diameter, winding diameter en nog wat leuke dingetjes....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Tim B.

Heeft mn broer ook een hele tijd gehad, afgezaagde veren, heeft Dirk Jan Hofmans gedaan van de Renault Club Sportives. Nooit geen problemen mee gehad.

Een kameraad van mij had zn 5 ook superlaag door het afdraaien van een één of ander iets. Wat weet ik niet meer.....niet de veren maar iets anders....één of ander schroefdraad ofzo...kan het me niet meer herinneren..zal em es vragen.
Plaats reactie