Ik ben bezig de bussen waarop de Mcpherson draagarm scharniert aan het subframe te vervangen.
Nu kan ik nergens in de Renault vraagbaak vinden hoever deze erin geperst moeten worden.
Heeft iemand met een Haynes hier misschien een afbeelding/beschrijving van en zo ja zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze voor me te scannen of de waarden hierneer te zetten?
Of is er wellicht een renault-autist aanwezig die dit uit zijn hoofd weet en het me zo kan vertellen?
De dank is zeer groot.
[5gtt] Bushing afstand in Mcpherson draagarm
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
ok, ik heb echt geen flauw id waar je t over hebt maar wil je toch graag van dienst zijn.
Ik kom in de Haynes alleen "bushes" tegen die aan de achterkant zitten.
1) "Rear suspension bearing bracket bushes".
2) "Rear suspension trailing arm bushes".
En volgens mij (do correct me if i'm wrong!!) zit de Mcpherson aan de voorzijde. (of nie?!?!?!)
Als ik weer-es onzin zit te brabbelen zeg dan gerust dat ik me bij dit probleem maar beter even aan de zijlijn kan begeven.
mazzl.
Ik kom in de Haynes alleen "bushes" tegen die aan de achterkant zitten.
1) "Rear suspension bearing bracket bushes".
2) "Rear suspension trailing arm bushes".
En volgens mij (do correct me if i'm wrong!!) zit de Mcpherson aan de voorzijde. (of nie?!?!?!)
Als ik weer-es onzin zit te brabbelen zeg dan gerust dat ik me bij dit probleem maar beter even aan de zijlijn kan begeven.

mazzl.
Haynes Hoofdstuk 9 Suspension and steering
8 Front lower suspension arm
- removal and fitting
"4 If the inner pivot bushes are to be renewed this can be done using suitable lengths of tube and a press or wide-opening vice. Renew the bushes one at a time so that the distance between the bush inner edges is maintained at 146.5 to 147.5 mm (5.77 to 5.81 in)."
Zoiets zocht je?
- removal and fitting
"4 If the inner pivot bushes are to be renewed this can be done using suitable lengths of tube and a press or wide-opening vice. Renew the bushes one at a time so that the distance between the bush inner edges is maintained at 146.5 to 147.5 mm (5.77 to 5.81 in)."
Zoiets zocht je?
-
- Über-Spammer
sorry maar ik zou niet eens weten waar het over gaat.. 

Yep, super dank je. Van de een weet ik nog welke afstand hij erin geperst zit dus dit is top!Matijs schreef:Haynes Hoofdstuk 9 Suspension and steering
- removal and fitting
Zoiets zocht je?
Mcpherson draagarm, dus de draagarm voor, daar waar ook je torsiestaaf op gemonteerd zit.spir@l schreef:
Als ik weer-es onzin zit te brabbelen zeg dan gerust dat ik me bij dit probleem maar beter even aan de zijlijn kan begeven.![]()
Maar maakt niet uit, ik heb het antwoord al, en meedenken is altijd welkom.
Laatst gewijzigd door Marius op za 4 mei 2002 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog even voor de mensen die dit ook willen gaan doen, voor dit klusje heb je wel een pers nodig.
Eruit halen van de oude bushings lukt wel door de boel te verhitten, maar dat kan niet bij het inbrengen van de nieuwe, omdat je anders de nieuwe rubbers sloopt.
Eruit halen van de oude bushings lukt wel door de boel te verhitten, maar dat kan niet bij het inbrengen van de nieuwe, omdat je anders de nieuwe rubbers sloopt.
Was dat een stukje trial and error, of was je al tot deze conclusie gekomen voordat je nieuwe rubbers in rook waren opgegaan?
Staat toch ook niet in de Hayes dat je de boel in de fik moet zetten? er staat duidelijk "with a press or wide opening vice" Toch handig zo'n boek

Staat toch ook niet in de Hayes dat je de boel in de fik moet zetten? er staat duidelijk "with a press or wide opening vice" Toch handig zo'n boek

als je je email geeft zal ik je het betreffende deel uit het werkplaatshandboek mailenMarius schreef:Ik ben bezig de bussen waarop de Mcpherson draagarm scharniert aan het subframe te vervangen.
Nu kan ik nergens in de Renault vraagbaak vinden hoever deze erin geperst moeten worden.
Heeft iemand met een Haynes hier misschien een afbeelding/beschrijving van en zo ja zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze voor me te scannen of de waarden hierneer te zetten?
Of is er wellicht een renault-autist aanwezig die dit uit zijn hoofd weet en het me zo kan vertellen?
De dank is zeer groot.