[R5GTTph2] 2 vraagjes
-
- Contacteer:
Ik heb momenteel 2 probleempjes waarover ik graag wat info wil.
1) Een lek bij de bestuurderskant: natte voeten. Ik heb het middenstuk weggehaalt en zie duidelijk waar de lek vandaan komt.
Je hebt dat plastic dekseltje met die twee vijsjes. Daarachter bevind zich het probleem ergens. Kan ik die twee vijzen zonder probleem losmaken en het dekseltje verwijderen? Loopt dan heel de boel onder waten?
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20052.jpg[/img]
2) Ik vermoed een probleem dat wel meer voorkomt. De zetels die losstaan. Vooraan aan het scharnier is het gat zo groot geworden dat de hele zetel een schommelstoel is geworden. Wat kan ik daaraan het beste doen?
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20053.jpg[/img]
ThanX voor de info!!
1) Een lek bij de bestuurderskant: natte voeten. Ik heb het middenstuk weggehaalt en zie duidelijk waar de lek vandaan komt.
Je hebt dat plastic dekseltje met die twee vijsjes. Daarachter bevind zich het probleem ergens. Kan ik die twee vijzen zonder probleem losmaken en het dekseltje verwijderen? Loopt dan heel de boel onder waten?
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20052.jpg[/img]
2) Ik vermoed een probleem dat wel meer voorkomt. De zetels die losstaan. Vooraan aan het scharnier is het gat zo groot geworden dat de hele zetel een schommelstoel is geworden. Wat kan ik daaraan het beste doen?
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20053.jpg[/img]
ThanX voor de info!!
Dat 1e is heel slecht nieuws 
Je hebt een lekke kachelradiateur en om die te vervangen moet je hele blok eruit! Je kan em geloof ik wel ff als noodoplossing afsluiten van je koelsysteem, maar dit gaat wel voor een klein deel ten koste van je koeling.
En die schommelstoelen komt idd vaker voor, ik heb hier zo ff geen oplossing voor.

Je hebt een lekke kachelradiateur en om die te vervangen moet je hele blok eruit! Je kan em geloof ik wel ff als noodoplossing afsluiten van je koelsysteem, maar dit gaat wel voor een klein deel ten koste van je koeling.
En die schommelstoelen komt idd vaker voor, ik heb hier zo ff geen oplossing voor.
Nou nou nou, niet overdrijven.
Je hoeft alleen het middelste deel van je dashboard te ontmantelen, is ook een knappe berg werk, maar de motor en versnellingsbak hoeven er toch echt niet uit hoor...
Tenzij de Haynes manual liegt natuurlijk
Je hoeft alleen het middelste deel van je dashboard te ontmantelen, is ook een knappe berg werk, maar de motor en versnellingsbak hoeven er toch echt niet uit hoor...
Tenzij de Haynes manual liegt natuurlijk

Ow mijn fout, ik dacht ooit es gelezen dat bij Moniek de hele motor eruit moest? (vond ik toen al ene beetje vaag, toen ik de motor ernaast had liggen kon ik niet zo snel een toegang tot de kachelrad vinden)
Hmm okeej, weten we dat ook weer.
Hmm okeej, weten we dat ook weer.
Ik heb het boek maar ff op de scanner gegooid en de betreffende pagina's op het net gezet.
HaynesHeater.zip (1MB)
HaynesHeater.zip (1MB)
-
- Contacteer:
De Printer staat hier niet meer stil de laatste dagen.
ThanX voor het scannen!!
Bestaan er niet van die prullen die je bij het water kan toevoegen en die lekken dichten van een radiator. Of ben je dan verkeerd bezig (wat ik vermoed)

ThanX voor het scannen!!
Bestaan er niet van die prullen die je bij het water kan toevoegen en die lekken dichten van een radiator. Of ben je dan verkeerd bezig (wat ik vermoed)
-
ThanX voor de info!![/quote]
Stoel was ook een probleem voor mij..... Bekleding eruitgesloopt (met beledi natuurlijk
Stoel eruit en lassen maar. Nee niet zelf gedaan...laten doen. Maar bij de Bo-Rent kan je ook lasapparatuur huren dus kan je ook zelf doen. lasnaad eraf schuren en klaar is klara. Ik heb nu geen problemen meer.
ThanX voor de info!![/quote]
Stoel was ook een probleem voor mij..... Bekleding eruitgesloopt (met beledi natuurlijk

-
- Über-Spammer
IK heb ook een vraagje.. ook voor phase2.
Ik heb nieuwe dempers/veren. maar nu vraag ik me af hoe de boven schotels bij een phase 2 erop moeten...
want ik heb phase 1 en gaat naar phase2...
snappen jullie hem nog?
anders maak ik wel ff een fototje...
Ik heb nieuwe dempers/veren. maar nu vraag ik me af hoe de boven schotels bij een phase 2 erop moeten...
snappen jullie hem nog?
Geen dank.XtronX schreef:De Printer staat hier niet meer stil de laatste dagen.![]()
ThanX voor het scannen!!
En wat dat spul betreft: is misschien een tijdelijke oplossing tot je een nieuwe hebt, maar zeker niks voor de lange termijn. Zelf zou ik er denk ik helemaal niet aan beginnen, spul in je koelwater lijkt mij toch een beetje linke soep...
Ik zat net nog even te lezen, en het is een hele klus om dat stomme radiateurtje te vervangen... Ik zei dat je het midden van het dashboard uit elkaar moet halen, maar je moet het hele dashboard eruit halen om er bij te kunnen... Heb je ff de tijd?
Als je van plan bent dit echt te gaan ondernemen (wat zal dit wel niet kosten als je het bij de garage laat doen ?!), dan heb je eigenlijk ook nog een paar andere pagina's uit de Haynes nodig. Laat maar ff weten of ik die ook nog voor je moet scannen. Het betreft blz. 3-7 en 3-8 voor de choke knop, pag. 9-12 en 9-13 voor het stuur en de stuurkolom en pag. 11-9 voor de knoppen en het klokje.
Man wat een klus!
Als je van plan bent dit echt te gaan ondernemen (wat zal dit wel niet kosten als je het bij de garage laat doen ?!), dan heb je eigenlijk ook nog een paar andere pagina's uit de Haynes nodig. Laat maar ff weten of ik die ook nog voor je moet scannen. Het betreft blz. 3-7 en 3-8 voor de choke knop, pag. 9-12 en 9-13 voor het stuur en de stuurkolom en pag. 11-9 voor de knoppen en het klokje.
Man wat een klus!
Tis inderdaad een klote werk.
simpel samengevat:
haal de renault weg om de kachelradiateur en bouw hem weer op om de nieuwe kachelradiatuer. :-D
simpel samengevat:
haal de renault weg om de kachelradiateur en bouw hem weer op om de nieuwe kachelradiatuer. :-D

-
- Über-Spammer
Maik (WOOFER) schreef:IK heb ook een vraagje.. ook voor phase2.
snappen jullie hem nog?
staat hierover misschien in het hayes boek matijs? of iemand anders?
wagff, ik zal even snel kijken
Chapter 9 Suspension and steering
Er staat vanalles in, met diagrammen en foto's. Als je aardig bent wil ik nog wel ff scannen...
Er staat echter in hoofdstuk 12 (Supplement: Revisions and information on later models) niets over een andere opbouw van de veerpoot dan bij een phase I, behalve dan een ander maat van de veer.
Er staat vanalles in, met diagrammen en foto's. Als je aardig bent wil ik nog wel ff scannen...
Er staat echter in hoofdstuk 12 (Supplement: Revisions and information on later models) niets over een andere opbouw van de veerpoot dan bij een phase I, behalve dan een ander maat van de veer.
Je dashboard moet inderdaad eruit. Dan kan je kachelunit los worden gemaakt en dan de radiateur eruit. Renault had dit probleem kunnen voorkomen door een iets andere radiateur te instaleren. Of een ander systeem te gebruiken.
Wat betreft die middeltjes. Daar ben ik zelf ook niet zo kapot van. Maar omdat ik mijn GTT nog maar een klein tijdje nodig had, heb ik het geprobeerd. De lek in mijn kachelradiateur was en is dicht en je merkt vrij weinig van de koeling. Normaal zou je denken dat ook andere ongewenste dingen dicht slippen, maar de koeling bleef hetzelfde.
Dus als je nu geen tijd/geld/zin hebt is het misschien wel een idee. Maar let op, je zult er toch ooit aan moeten geloven.
Wat betreft de stoelen. Meestal is het allemaal een beetje uitgehodeld. Vaak moet het lasapparaat er dan maar een eind/begin aan maken.
mzzl
Wat betreft die middeltjes. Daar ben ik zelf ook niet zo kapot van. Maar omdat ik mijn GTT nog maar een klein tijdje nodig had, heb ik het geprobeerd. De lek in mijn kachelradiateur was en is dicht en je merkt vrij weinig van de koeling. Normaal zou je denken dat ook andere ongewenste dingen dicht slippen, maar de koeling bleef hetzelfde.
Dus als je nu geen tijd/geld/zin hebt is het misschien wel een idee. Maar let op, je zult er toch ooit aan moeten geloven.
Wat betreft de stoelen. Meestal is het allemaal een beetje uitgehodeld. Vaak moet het lasapparaat er dan maar een eind/begin aan maken.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Über-Spammer
Matijs schreef:Chapter 9 Suspension and steering
MMzz... Tnx i.i.g. voor het kijken...

We gaan van het weekend 2 auto's verlagen met nieuwe dempers/veren. 1 daarvan is phase2 en de mijne phase1 dus dan kijke ik wel ff hoe het daar zit..

bedankt i.i.g.
Weten jullie heel zeker dat het dashboard eruit moet.
Ik hoorde nl laatst dat iemand het had gedaan zonder het dashboard eruit te halen.
Op zich als je je kachelunit bovenin los kan schroeven, hem vervolgens iets naar voren kan schuiven en dan je radiator er op zij uit kan trekken moet het toch ook lukken?
Heb vandaag ook net een nieuwe kachelradiator besteld, moet er ook aangeloven..... en dat terwijl ik net 3 week terug mijn dashboard eruit had om wat te lassen...................
Ik hoorde nl laatst dat iemand het had gedaan zonder het dashboard eruit te halen.
Op zich als je je kachelunit bovenin los kan schroeven, hem vervolgens iets naar voren kan schuiven en dan je radiator er op zij uit kan trekken moet het toch ook lukken?
Heb vandaag ook net een nieuwe kachelradiator besteld, moet er ook aangeloven..... en dat terwijl ik net 3 week terug mijn dashboard eruit had om wat te lassen...................
Ik weet alleen wat er in Haynes staat, ik heb er verder geen ervaring mee. Misschien dat iemand even kan kijken wat de vraagbaak er over te vertellen heeft?
Weer terug van de scanner
1x de rest van de info om je dashboard uit te bouwen
HaynesHeater2.zip edit: 1.1MB
en 1x wat de Haynes zegt over de veerpoot
HaynesSuspention.zip edit: 600KB
Laatst gewijzigd door Matijs op wo 1 mei 2002 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hahaha, wel bewaren voor het nageslacht he?! 
Succes met het uitelkaar halen van je wagen...

Succes met het uitelkaar halen van je wagen...
HO STOP!!
Voordat je je een hoop ellende op de hals haalt; voor de normale kachel radiator moet idd je gehele dasboard eruit.
Maar onze vrienden van Auto Citrus (in Den Haag) hebben een kleinere kachel radiator, waarvoor niet je gehele dash er uit hoeft.
Verwijderen van pedalen (en middenconsole) zou voldoende moeten zijn om de kachelradiator kapot te trekken, in 2 delen zodat ie er uit kan.
Vanuit deze beperktere ruimte kan dan de kleinere kachelradiator gemonteerd worden
:)
Dus..... voor geinterreseerden;
Auto Citrus
Sinaasappelstraat 179
Den Haag 070-3239511

Voordat je je een hoop ellende op de hals haalt; voor de normale kachel radiator moet idd je gehele dasboard eruit.
Maar onze vrienden van Auto Citrus (in Den Haag) hebben een kleinere kachel radiator, waarvoor niet je gehele dash er uit hoeft.
Verwijderen van pedalen (en middenconsole) zou voldoende moeten zijn om de kachelradiator kapot te trekken, in 2 delen zodat ie er uit kan.
Vanuit deze beperktere ruimte kan dan de kleinere kachelradiator gemonteerd worden

Auto Citrus
Sinaasappelstraat 179
Den Haag 070-3239511
He Maik, zeker je Apex set van Improve binnen (die voor Ph.1 is)Maik (WOOFER) schreef: Ik heb nieuwe dempers/veren. maar nu vraag ik me af hoe de boven schotels bij een phase 2 erop moeten...

-
- Über-Spammer
Goof schreef:HO STOP!!
Vanuit deze beperktere ruimte kan dan de kleinere kachelradiator gemonteerd worden:)
Auto Citrus
Sinaasappelstraat 179
Den Haag 070-3239511
He Maik, zeker je Apex set van Improve binnen (die voor Ph.1 is)Maik (WOOFER) schreef: Ik heb nieuwe dempers/veren. maar nu vraag ik me af hoe de boven schotels bij een phase 2 erop moeten...
nee niet die voor phase 1 maar voor phase2

of te wel ik heb nu een phase 1,5

-
- Über-Spammer
Matijs schreef:Weer terug van de scanner
Tnx matijs ik heb hier heel wat aan...
Bedankt voor je moeite...
-
- Über-Spammer
Ja ik ook.. want ik ga ongv 2cm naar beneden (vanvoren dan)..
achter hoeft voor mij niet zo..
maar vraagje weet jij wat een Caberateurpakking set kost bij veban?
de site is zo onduidelijk..
achter hoeft voor mij niet zo..

maar vraagje weet jij wat een Caberateurpakking set kost bij veban?
de site is zo onduidelijk..
-
- Über-Spammer
nee dat niet.. maar ik dacht zelf zo iets van 119,- GULDEN.. das dus ongv 54 PLEURO..
maar ik dacht misschien wist iemand het...
tnx anyway.
maar ik dacht misschien wist iemand het...
tnx anyway.
-
- Über-Spammer
Goof email mij jou tel nummer ff... wil je wat vragen...
over grill en andere zooi..
PS: RICK mail dan
over grill en andere zooi..
PS: RICK mail dan

-
- Contacteer:
Opvolging lek verwarmings radiator...
Na het slopen van een deel van het interieur (drogen) en het nogmaals starten van de wagen wist ik direct waar de lek vandaan kwam.
Het klepje aan de bestuurderszijde met de twee vijsjes stond een beetje los, na het losschroeven en verwijderen krijg je hetvolgende resultaat te zien (na het stromen van het water):
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20057.jpg[/img]
Iemand ervaring met het dichtkleven, kitten, vijzen, ... van dit dekseltje?
Zou een gemakkelijke oplossing zijn, moet ik de rest niet meer slopen
Zou die zo niet lekker snel zijn? Weinig gewicht
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20058.jpg[/img]
Na het slopen van een deel van het interieur (drogen) en het nogmaals starten van de wagen wist ik direct waar de lek vandaan kwam.
Het klepje aan de bestuurderszijde met de twee vijsjes stond een beetje los, na het losschroeven en verwijderen krijg je hetvolgende resultaat te zien (na het stromen van het water):
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20057.jpg[/img]
Iemand ervaring met het dichtkleven, kitten, vijzen, ... van dit dekseltje?
Zou een gemakkelijke oplossing zijn, moet ik de rest niet meer slopen

Zou die zo niet lekker snel zijn? Weinig gewicht

[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20058.jpg[/img]
Ik heb mijn blauwe ook eens zo gehad en eens zo gaan rijden. Want de vloerbedekking was nog niet droog. Maar dat merk je enorm goed. Mensen die je normaal gewoon weg rijdt, vlieg je nu weg.XtronX schreef:Opvolging lek verwarmings radiator...
......
Zou die zo niet lekker snel zijn? Weinig gewicht![]()
Is echt heeeeeeel erg leuk om zo te rijden met het ding.
Ik was dan ook nog zo en had maar 1 stoel erin.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.