mijn auto begint bij de achterschermen nu lichtjes te roesten.
maar op een aantal plaatsen tussen het achterscherm en de wielkast zit kit volgens mij siliconen kit.
volgens mij om te voorkomen dat de naar binnen gevouwen randjes in de wielkast van het achterscherm gaan roesten.
is dit iets van fabriek af?
het is mij bij andere clio's nog nooit opgevallen.
en op een aantal plaatsen is het tijdens het wassen van de auto eruit gevallen.
opnieuw afkiten?
-
of het origineel is weet ik niet maar bij mij zijn de achterschermen in het binnenste randje ook volgekit.
In ieder geval lijkt mij het wel slim om de stukje goed te onvetten en weer in te kitten. Of de restlaagjes kit eruit en weer 1 nieuwe laag erin.
In ieder geval lijkt mij het wel slim om de stukje goed te onvetten en weer in te kitten. Of de restlaagjes kit eruit en weer 1 nieuwe laag erin.
-
Heb je de roest aan de binnenkant van de wielkast? Dan gaat het nog. Als het aan de buitenkant zit is het zo'n pokkewerk. Dan kun je de boel gaan bij spuiten. Dat is iets meer dan een middagje werk.
Je moet wel zorgen dat je kit hebt ZONDER siliconen is mij verteld. Het schijnt dat je auto anders juist weer sneller gaat roesten ofzoiets, dat vertelde m'n oom in ieder geval die werkt bij een autoschadeherstelbedrijf.