-
- Contacteer:
Ik ben van plan om voor mijn clio op de sloop een einddemper te halen en open te slijpen en compleet leeg te halen en onder mijn clio te hangen. Nu heb ik alleen gehoord dat dit schadelijk voor je blok kan zijn ivm de druk! Is dit zo??? of heeft toevallig nog iemadn een mooi race uitlaatje liggen voor een clio 1.4 RT type 1?
-
- Contacteer:
Er zijn hier heel wat topics over, misschien kun je daar wat in vinden. Persoonlijk zou ik geen lege uitlaat onder mijn wagen hangen, gooi dan de middendemper eruit en zet er een mooi stukkie pijp tussen. Desnoods hang je er dan een sportdemper nog achter, heb je de ideale set-up...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Waarom zet je er niet een Williams uitlaat onder. Zit een bruut geluid in en is bedoeld voor een 150 pk 2 liter blok.
Het toeval wil da'k er eentje heb liggen...
Het toeval wil da'k er eentje heb liggen...
wat ik dus heb gedaan is een einddemper van Remus gekocht 102mm (was toen 750 piek, moet goedkoper kunnen) en bij kwikfit een demperloze tussenpijp van een 1.2 clio laten monteren. mooie brom was het gevolg, wil je echt meer geluid monteer dan een open lucht filter.On 2002-04-17 11:39, Hooliead wrote:
Ik ben van plan om voor mijn clio op de sloop een einddemper te halen en open te slijpen en compleet leeg te halen en onder mijn clio te hangen. Nu heb ik alleen gehoord dat dit schadelijk voor je blok kan zijn ivm de druk! Is dit zo??? of heeft toevallig nog iemadn een mooi race uitlaatje liggen voor een clio 1.4 RT type 1?
tis niet echt een goedkope oplossing, maar het is iig niet schadelijk voor het blok.

Immer wieder die verdammte Holländer
Hmmmm, daarover zijn de meningen verdeeld ray...
Ik heb gehoord dat je met een goed 1.8 16v blok en een open-filter-kitje aanzienlijk meer olieverbruik hebt en de inlaatlucht in verhouding veel warmer is. En daarbij werd nog een opmerking geplaatst over gebruiksduur van het motorblok.
Persoonlijk zou ik aanraden een dikke luchtslang op het orginele luchtfilterhuis aan te sluiten om zo geforceerd extra, maar wel koude, lucht aan te kunnen voeren.
Ik heb gehoord dat je met een goed 1.8 16v blok en een open-filter-kitje aanzienlijk meer olieverbruik hebt en de inlaatlucht in verhouding veel warmer is. En daarbij werd nog een opmerking geplaatst over gebruiksduur van het motorblok.
Persoonlijk zou ik aanraden een dikke luchtslang op het orginele luchtfilterhuis aan te sluiten om zo geforceerd extra, maar wel koude, lucht aan te kunnen voeren.
-
- Contacteer:
wat moet die uitlaat kosten die je nog heb liggen????? maar nu weet ik nog steeds niet trouwens of het schadelijk kan zin voor je motorblok een lege uitlaat!
Ik heb altijd gereden met een open luchtfilter en beviel erg goed, het enigste is dat de motor stat. niet echt meer mooi loopt maar is niet echt schadelijk. En kwa olie verbruik, ging hij er niet meer olie door verbruiken. Mijn uitlaat was gewoon een rechte pijp van voor naar achter (zonder dempers) en merkte geen verschil in de motorloop, alleen dat hij iets sneller opgang komt maar dat is juist mooi, toch? Dus als ik jou was zou ik er lekker een demper loze uitlaat onder hangen. Alleen de herrie is wel even wennen.
Voor 175 euro is van jouw.
Middendemper plus einddemper.
Nieuw kost het setje 350 tot 400 euro ex bij de dealer.
Middendemper plus einddemper.
Nieuw kost het setje 350 tot 400 euro ex bij de dealer.
Heb jij een williams uitlaat voor hem? Volgens mij gaat dat niet passen op een 1.4 want dat is een ander aansluiting. De koppeling bij het uitlaatspruitstuk/kat. is een kwartslag gedraaid als ik het goed heb maar kan het ook fout hebben. Even navraag op het forum, is vast wel iemand die dat moet weten.
Lijkt me handig om dat te checken.
Die uitlaat is prima en zit een gaaf geluid in, echter, of ie past???
Geen idee. Het lijkt me sterk hoor dat ie niet past, maar ja, zeker weten doe je het niet.
Die uitlaat is prima en zit een gaaf geluid in, echter, of ie past???
Geen idee. Het lijkt me sterk hoor dat ie niet past, maar ja, zeker weten doe je het niet.
Oww joh, nou ja, dan moet er ff gelast worden. Of een katvervanger met een horizontale en een vertikale flens.
Wie een brute brul wil, moet daar toch ffies moeite voor doen....
Wie een brute brul wil, moet daar toch ffies moeite voor doen....
-
- Contacteer:
Ja ik begrijp dat jij je uitlaat kwijt wil maar krijg ik dan ook een veel mooier en harder geluid dan bij een lege demper? ik kan namelijk een z.g.a.n. demper krijgen voor 30 euro dus toch nog 140 euro goedkoper (best de moeite dacht ik zo vooral voor een arme student hahahha)
Daarin heb je ook helemaal gelijk.
Ik wil het vel niet over je neus trekken, maar aan de andere kant ben ik ook niet van plan om hem weg te gooien. En daarom wil ik best over een paar euro's praten, maar echt in de papieren zullen dergelijke onderhandelingen niet lopen.
Wat betreft het geluid....
...de laatste keer dat ik met deze uitlaat uitaccelererend door de thorbeckeweg reed probeerde er mensen onder hun auto te kruipen en doken anderen achet elkaar weg omdat ze dachten dat de 3e wereldoorlog uitgebroken was, dus met de sound zit het wel goed, *smile*.
En dat kan je met je demper van 30 euro wel vergeten denk ik.
Maar ik ben ook student geweest, dus ik kan me wel iets erbij voorstellen. Over je beurs kan ik verder niet oordelen.
Ik wil het vel niet over je neus trekken, maar aan de andere kant ben ik ook niet van plan om hem weg te gooien. En daarom wil ik best over een paar euro's praten, maar echt in de papieren zullen dergelijke onderhandelingen niet lopen.
...de laatste keer dat ik met deze uitlaat uitaccelererend door de thorbeckeweg reed probeerde er mensen onder hun auto te kruipen en doken anderen achet elkaar weg omdat ze dachten dat de 3e wereldoorlog uitgebroken was, dus met de sound zit het wel goed, *smile*.
En dat kan je met je demper van 30 euro wel vergeten denk ik.
Maar ik ben ook student geweest, dus ik kan me wel iets erbij voorstellen. Over je beurs kan ik verder niet oordelen.
-
- Contacteer:
On 2002-04-18 17:39, Marinus16V wrote:

Kan inderdaad worden bijgeschreven in de categorie: Goed bezig Herman!!!!!!!!!On 2002-04-18 17:39, Marinus16V wrote:

ps. Hoop ik ook ooit nog eens te bereiken met de mijne...
*BIIIIIIIIG SMILE*
Aangezien m'n buren nogal verstoord begonnen te kijken heb ik daarna een tijdje beschaafder gereden....
Aangezien m'n buren nogal verstoord begonnen te kijken heb ik daarna een tijdje beschaafder gereden....