m'n broer is aan 't kijken voor 'n auto, als jullie de keuze hadden tussen een prelude en een calibra. wat zouden jullie nemen en waarom???
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
een megane coupe 
als het perse 1 van de 2 moet zijn dan uiteraard de Honda.....
-----------------
<a href=http://www.drive.to/meganefreak target=new><b>I don't drive fast, I only fly low!</a></b>
[ This message was edited by: Michel Meganefreak on 2002-03-29 14:41 ]

als het perse 1 van de 2 moet zijn dan uiteraard de Honda.....
-----------------
<a href=http://www.drive.to/meganefreak target=new><b>I don't drive fast, I only fly low!</a></b>
[ This message was edited by: Michel Meganefreak on 2002-03-29 14:41 ]
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Prelude, ken de exacte verschillen in vermogen niet, maar ligt natuurlijk aan uitvoering. De Calibra is best grappig, maar slecht bochten werk en ik ben niet gek op de motoren die opel levert. Daarentegen heb ik altijd erg veel vertrouwen in de goede techniek van de motoren van honda, echt toppers. Weet niet wat er in de prelude ligt, als je dat weet, weet ik ook over welke motoren we het hebben. Maar ja, op het eerste gezicht zeker de prelude...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
het mooiste is een 2.2 vtec 4 wielaandrijving....185 pk en 212 nm bouwjaar 94/95 of zo 
0-100 7,3 s
top 226
gewicht 1300kg (das iets minder)
ook heb je voor de prelude hele gave spoilerpakketten

0-100 7,3 s
top 226
gewicht 1300kg (das iets minder)
ook heb je voor de prelude hele gave spoilerpakketten
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Oei, inderdaad, die fijne V-Tec motoren, die lopen zo enorm in de toeren, net naaimachines, fantastisch. Een keertje meegereden in een R-Type, ja hoor, door trekken tot 10.000rpm, lijkt wel F1..... en dat maakt Honda weer zo leuk...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
yep, zeker leuk......een snelle jap of zo ooit lijkt me best gaaf, mooi sound hebben ze ook vaak en de topmodellen zijn ook mooi om te zien....de middenklassers uit japan daarentegen 

Prelude! Heeft een ton meer uitstraling dan een Calibra! En inderdaad de techniek.
Weet niet waar je woont, maar <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.totalcarconcept.nl" TARGET="_blank">Total Car Concept</A><!-- BBCode End --> zijn hele enthousiaste gasten met Honda als specialisme.
Toen ik daar kwam met mijn Civic Aerodeck heb ik daar heeeele mooie Preludes zien staan.
Wel grote verschillen in styling tussen de bouwjaren. Sommige mensen houden absoluut niet van het laatste model. Die ervoor is inderdaad iets mooier.
Ik ben benieuwd.
Edo (stiekem toch nog een Honda-enthousiast)
Weet niet waar je woont, maar <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.totalcarconcept.nl" TARGET="_blank">Total Car Concept</A><!-- BBCode End --> zijn hele enthousiaste gasten met Honda als specialisme.
Toen ik daar kwam met mijn Civic Aerodeck heb ik daar heeeele mooie Preludes zien staan.
Wel grote verschillen in styling tussen de bouwjaren. Sommige mensen houden absoluut niet van het laatste model. Die ervoor is inderdaad iets mooier.
Ik ben benieuwd.
Edo (stiekem toch nog een Honda-enthousiast)
ola ola
prelude 100% me buurjongen heeft een hele mooie paarse vtec 2 dikke uitlaten eronder luchtfilterje en voor de rest origineel, optisch wel leuke dingen en dat ding GAAT ALS EEN TREIN!!! Kweet niet welke vtec het is maar er zijn niet veel van.
en als je over japanse topdingen praat dan heb ik het over nissan skyline
is handig als je een skyline hebt en je de mcdrive ingaat hehehe
prelude 100% me buurjongen heeft een hele mooie paarse vtec 2 dikke uitlaten eronder luchtfilterje en voor de rest origineel, optisch wel leuke dingen en dat ding GAAT ALS EEN TREIN!!! Kweet niet welke vtec het is maar er zijn niet veel van.
en als je over japanse topdingen praat dan heb ik het over nissan skyline

is handig als je een skyline hebt en je de mcdrive ingaat hehehe
Ik zou ook voor de honda gaan. De calibra heeft vaak electrische storingen(komt door de grote achterklep. Die rubbers gaan snel lekken waardoor er electrische stoning ontstaat.) en slechte afwerking van de achterschermen waardoor ze sneller gaan roesten. Tevens vind ik persoonlijk de calibra niets uitstralen. Alleen als er een DTM pakket omheen gebouwd word. dan word een calibra voor mij interesant.
There will be plenty of time to rest when your dead
Calibra's die roesten als de pest (zoals Catrinus al zei). en een veel voorkomend probleem met de 2.0I 16v is dat ze heel vaak problemen met de kleppen hebben t.o.v een v6 blok
mzzl
[ This message was edited by: F 16Valve on 2002-03-29 15:31 ]
mzzl
[ This message was edited by: F 16Valve on 2002-03-29 15:31 ]
ik ben het volledig eens met de rest. 2 mensen die ken hebben allebei een calibra gehad en niks dan gezeik ermee !!!!, de een had een 2 liter 4x4 turbo, dat is verrekte snel maar na 120 000 was hij vrijwel overleden. die andere had volgens mij ook net iets meer als 130 000 gelopen en is inmiddels begraven, wegenbelasting van calibra is trouwens ontzettend hoog.
dus......zodoende
let op dat je geen amerikaanse prelude koopt
die is bijna hetzelfde maar toch ook weer niet. bijvoorbeeld een gewone prelude heeft de uitlaat links en de amrikaanse over rechts. Lekker belangerijk, ok, maar er zit ook nog een verschil in prijs
en dat kan best oplopen. Een maat van mij had er een en elke keer was het weer raak.....
die is bijna hetzelfde maar toch ook weer niet. bijvoorbeeld een gewone prelude heeft de uitlaat links en de amrikaanse over rechts. Lekker belangerijk, ok, maar er zit ook nog een verschil in prijs

misschien beetje oneerbiedig maar uh een calibra das toch net een manta? alleen iets ronder et blijft een polderporsche...
Of ga ik nu te ver???


Of ga ik nu te ver???

Lelijk vindt ik ze absoluut niet. Maar de prelude vindt ik niet alleen mooier, maar is ook nog een stukje sneller(als je de goede versie pakt, tenzij je de calibra turbo pakt.)On 2002-03-29 16:56, Ploegah
wrote:
lets face it:
ze zijn allebei spuuglelijk
maar ik zou 200 % voor de prelude gaan.
mzzl en succes met zoeken
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
nee lelijk is misschien niet het juist woord.On 2002-03-29 18:33, Michel S.
wrote:
Lelijk vindt ik ze absoluut niet.
afstotelijk ? hideous ?
geen keuze mogelijk, gewoon Renault
als we dan toch op die toer gaan:On 2002-03-29 18:35, Ploegah
wrote:nee lelijk is misschien niet het juist woord.On 2002-03-29 18:33, Michel S.
wrote:
Lelijk vindt ik ze absoluut niet.
afstotelijk ? hideous ?
Calibra: bijna net zo'n Sjako bak als een corrado.
Prelude: dameskappersauto.