Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
per-i

Dag allemaal!

Ik ben in het bezit van een Renault 5 GTE uit 1988. Ook heb ik dus te kampen met de kwaal dat mijn dorpels verrot zijn. Nou heb ik rond gebeld en er zijn geen overzet dorpels te koop voor renault 5 van na 1985. Ik weet dat dat met die overzet dorpels geen goede oplossing is, maar hij moet binnenkort voor de APK... Nou las ik met veel interesse een andere post over verotte dorpels.

Is het moeilijk/mogelijk om de dorpel om een andere manier te vervangen? Ik heb dat namelijk nog nooit gedaan. Ik kan eventueel wel een plaat laten zetten op een cnc machine. Is dat misschien een optie? Mijn apk keurmeester zei me dat je het maar op 2 manieren mocht doen.

1 dus overzet dorpels en die hoef je dan maar op een paar plekken vast te lassen.

2 het verrotte stuk eruit halen (of een stalen plaat er omheen) over de gehele lengte en die dan helemaal rond om aflassen.

Ik ben echt super blij met dit autootje en wil hem dan ook erg graag repareren. Als iemand mij dus goed advies zou kunnen geven dan ben ik hem eeuwig dankbaar. Ik ben ook nog een beetje huiverig voor dat "helemaal rond om aflassen". Weten jullie misschien een ervaren lasser in Drenthe/Overijssel die dit voor mij zou kunnen doen?

Alvast bedankt!

Per
Job-turbo
Contacteer:

Hi,

Als ik jouw was zou ik gewoon het verrotte stuk eruit flexen en daarna een nieuw stuk erin lassen. Lijkt mij de kortste klap.

Succes!!
per-i

Dag,

Alvast bedankt voor je snelle antwoord.

>Als ik jouw was zou ik gewoon het verrotte >stuk eruit flexen en daarna een nieuw stuk >erin lassen.

Mag dat? Kan ik gewoon het kapotte stuk er tussen weg flexen en er een ander stuk inzetten. Aan de linker kant is hij eigenlijk een heel eind langs de lasnaad verroest. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Kan ik zelf een complete nieuwe koker kloppen/zetten? Ik kan ook wel een nieuwe dorpel kopen bij Renault, maar zo als ik al eerde las is die niet lang genoeg. Dan moet ik er dus nog een extra stuk achteraan maken. Als ik dat moet doen kan ik dan niet beter de complete koker\dorpel op een cnc bank zetten? Misschien is het beter als ik ff een fototje maak...

Zijn er hier meer mensen die deze klus geklaard hebben en misschien foto's hebben?

Gr,

Per
Job-turbo
Contacteer:

Wat ze ook wel eens doen is een stuk uit een goede dorpel flexen van een gewone renault van de sloop. Die zijn meestal in een wat betere staat omdat er geen side skirt op zit. Dan lassen ze die er gewoon in. De dorpel natuurlijk wel goed voor bewerken.
[ This message was edited by: job-turbo on 2002-03-28 17:31 ]
martin rs

hoi je moet maar ff bellen naar het demontage bedrijf in oudehaske bij heerenveen. die reparen ook dat ssort dingen heb ik me laten vertellen. ik woon er een straat vanaf en kijk er wel eens. er liggen veel van die autos dus dat kan je er zo uithalen. zij kunnen dat ook wel voor je doen.
ik zal het tel nummer ff zoeken

martin
martin rs

heb het nummer al :0513 67 72 50
hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben

martin
turboman
Contacteer:

Holtrop Oudehaske....... (ze raken steeds bekender), sponsoring ?
catrinus

Hee turbo dolf,

Kom je vanavond ook naar de mac in groningen?
There will be plenty of time to rest when your dead
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Ah leuk....rotte dorpels....:wink:

Nou, ze zitten er bij mij ook nogsteeds onder hoor!

Ik laat er hoogstwaarschijnlijk nieuwe stukken inlassen.
Geen originele dorpelstukken (zijn errug prijzig bij Reno. En je hebt dan dorpels EN achterschermen nodig als t in de hele lengte rot is!!)

Als je een ervaren hobby-lasser kan vinden die daar tijd en zin in heeft dan is t mogelijk.
Garages beginnen er meestal niet eens aan.
En als ze t doen dan kost t je een behoooorlijke zak met poen! (80-90piek per uur werkloon....en dan doen ze er ook nog-es heeeeel lang over! Kwam bij mij op een schatting van zo'n 2500-3000 piekkies!!!:sad: )

Dus zoeken naar een lasser die dat kan doen voor niet al te belachelijk veel geld.
t liefst iemand die je (via via) kent.

Heel veel succes ermee want ik weet hoe kloterig t is.

eerder.

ps. Ik weet niet hoe ver je hebt gezocht op deze site, maar er is heel veel over gesproken.
Plaats reactie