-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Locatie: Ospel
Hallo,
Mag je voor de apk ook een uitlaat hebben die bestaat uit een pijp van voor naar achter met alleen een sierstukje erop?
gr Tom
Mag je voor de apk ook een uitlaat hebben die bestaat uit een pijp van voor naar achter met alleen een sierstukje erop?
gr Tom
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
En dan binnen de geluidlimiet blijven???
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Jij wel, omdat jij geen KAT hebt.. zou je deze wel gehad hebben dan zou die er speciaal voor de APK weer tijdelijk onder moeten..On 2002-03-26 23:38, experience
wrote:
jij wel
Trouwens die Db limiet zul je met je turboblok van de GTT niet snel overschrijden..
Klopt. DB limiet valt best mee.... de turbo "dempt" al een beetje geluid.
Ik kan maar een ding aanraden: DOEN
vind het super klinken en het geld voor een REMUS of DEVIL echt niet waard! Geen dempers is echt even strak of strakker soundje!!
Ik kan maar een ding aanraden: DOEN
vind het super klinken en het geld voor een REMUS of DEVIL echt niet waard! Geen dempers is echt even strak of strakker soundje!!
Ook ik ga maar een poging wagen ,ik heb er nog wel een (pijp met een devil eindstuk )
Alleen dan lijkt het wel een tank zo gaat hij tekeer, weet iemand met zekerheid te zeggen wat een beetje de geluids limiet is bij een APK keuring .ze gaan er toch ook mee rijden en als ze dan een beetje de gas intrappen dan komen er toch aardig wat decibelen vrij .
:lol:
Alleen dan lijkt het wel een tank zo gaat hij tekeer, weet iemand met zekerheid te zeggen wat een beetje de geluids limiet is bij een APK keuring .ze gaan er toch ook mee rijden en als ze dan een beetje de gas intrappen dan komen er toch aardig wat decibelen vrij .

-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
APK rijden ze niet met je auto.. ze zetten hem op de brug, bekijken hem en doen een remtest op de testbank..
Nou dan ligt het misschien aan mijn auto maar met de mijn auto's gaan ze altijd rijden .

Nee ik denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je gaat ????


Nee ik denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je gaat ????
Die van mij wordt volgende week met een open Devil gekeurd, en ik verzeker je..die komt er wel doorheen hoor. Ze rijden inderdaad niet met je auto als je bij de echte dealer gaat, soms vragen ze natuurlijk wel ff of ze een stukkie mogen.
Bij een beunhaassie heb ik het wel eens meegemaakt dat er na de keuring 50km extra op stond. vaag...
Bij een beunhaassie heb ik het wel eens meegemaakt dat er na de keuring 50km extra op stond. vaag...
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Boodschappen
Niet vaag maar uiteraard wel lachen zo'n GTT, alleen vrees ik dat hun het blokje niet goed warm laten lopen voordat je voluit planken.

apk test niet op geluid. Tis een veiligheidkeuring.
Ik denk dat als de politie je op straat aanhoudt en meeneemt voor een technische keuring dan kan het wel. Maar dan kunnen ze je niet op teveel geluid pakken, maar op het feit dat je een technische verandering hebt aangebracht. Op procedureel gemiereneuk dus.
Maar in het algemeen gebeurt dit als de politie je perce wil aanpakken, omdat je het ergens wel heel bont gemaakt hebt (zoals uitsloverij bij FNB). Normaal worden technische veranderingen 'getolereerd'. Ze zijn ook niet zo makkelijk te ontdekken. (zoals aantal cilinders weer wel makkelijk is, dat staat gewoon in de papieren) Iedereen weet wel dat een 100dBa "vlammenrohr" niet orgineel is, maar toon dat maar eens aan met papieren!
Misschien kunnen we TUBODJ eens vragen hoe dit zit? Tenslotte moeten alle burgers (wettelijk!) verplicht op de hoogte zijn van de wet, dus vragen staat vrij, niewaar.
Ik denk dat als de politie je op straat aanhoudt en meeneemt voor een technische keuring dan kan het wel. Maar dan kunnen ze je niet op teveel geluid pakken, maar op het feit dat je een technische verandering hebt aangebracht. Op procedureel gemiereneuk dus.
Maar in het algemeen gebeurt dit als de politie je perce wil aanpakken, omdat je het ergens wel heel bont gemaakt hebt (zoals uitsloverij bij FNB). Normaal worden technische veranderingen 'getolereerd'. Ze zijn ook niet zo makkelijk te ontdekken. (zoals aantal cilinders weer wel makkelijk is, dat staat gewoon in de papieren) Iedereen weet wel dat een 100dBa "vlammenrohr" niet orgineel is, maar toon dat maar eens aan met papieren!
Misschien kunnen we TUBODJ eens vragen hoe dit zit? Tenslotte moeten alle burgers (wettelijk!) verplicht op de hoogte zijn van de wet, dus vragen staat vrij, niewaar.
Ik rij met mijn 11 turbo met een EPS uitlaat met 1 holle einddemper. Deze demper versterkt volgens EPS alleen maar het geluid. Toch komt ie zo door de APK, bij de Renault dealer. De turbo dempt het geluid inderdaad behoorlijk.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Locatie: Ospel
Ok dan zal ik de beun eens inschakelen een een rvs pijp laten lassen van voor naar achter. eens kijken of we een lekker geluidje kunnen krijgen...



Bij de apk word heus niet je aantal decibels gemeten. Alleen een roetmeting dus kan heel soms link zijn zonder kat. Als de politie je aan houdt om dat ze denken dat je te veel decibels produceert en je komt er boven, krijg je vanzelf een acceptgiro. Dit soort controle`s worden eigenlijk alleen maar uit gevoerd als er een carvan controle wordt gehouden.
huh,in mijn auto's hebben ze nog never gereden,ik zou niet weten waarom?On 2002-03-27 10:19, Nick 2
wrote:
Nou dan ligt het misschien aan mijn auto maar met de mijn auto's gaan ze altijd rijden .![]()
Nee ik denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je gaat ????
keuren,alles oke,tekenen die hap en afmelden.
maar rijden?????
Weet je wat een holle einddemper is. Ik wil binnenkort namelijk zelf een einddemper (voor zover sprake is van demperOn 2002-03-27 17:01, Arjen
wrote:
Ik rij met mijn 11 turbo met een EPS uitlaat met 1 holle einddemper. Deze demper versterkt volgens EPS alleen maar het geluid. Toch komt ie zo door de APK, bij de Renault dealer. De turbo dempt het geluid inderdaad behoorlijk.

[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Dit is correct. Tevens kijken ze nog de uitlaat een veilige constructie is.On 2002-03-27 17:34, catrinus
wrote:
Bij de apk kijken ze alleen of de uitlaat wel gasdicht is(is mij verteld) op het uitlaat lawaai kunnen ze hem niet afkeuren.
De apk-keuring is niks meer dan een veiligheidskeuring. De keuring is ooit opgezet om de auto's op de Nederlandse wegen te keuren op veiligheid, zodat er geen gevaarlijke mobielen meer op de wegen rondrijden.
Veel geluid uit een uitlaat is volgens mij vrij veilig.....
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Er zat bij mij al een sporteinddemper onder. Bij EPS ontdekte ze dat hij helemaal leeg was. Al het glaswol zal er wel uitgebrand zijn. Er zit verder ook geen binnenwerk in. Je kunt er zo doorheen koekeloeren.
Ok bedankt. Dat is nog wel zelf te produceren dan.
In principe functioneert de demper dan dus als een soort lege klankkamer.
In principe functioneert de demper dan dus als een soort lege klankkamer.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Ik zou toch kiezen voor iets van demping. Ik rij er alleen in het weekend mee en dan is het wel uit te houden. Maar op lange afstanden kom je helemaal gek uit de auto gerold. Zeker bij gas loslaten maakt het VEEL lawaai. Bij constante snelheid valt het wel mee.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Zo een rechte buis mag niet als je een belg bent, of ik zal zeggen je in belgië woont,
Ik moet volgende week ook naar de keuring, en heb mijn stalen buis terug moeten omwisselen met een demper.
We wonen misschien wel samen in europa maar blijkbaar komen ze nog niet op alles overeen.
Ik moet volgende week ook naar de keuring, en heb mijn stalen buis terug moeten omwisselen met een demper.
We wonen misschien wel samen in europa maar blijkbaar komen ze nog niet op alles overeen.
Kevin, heb jij onder je GTT een lange buis naar achteren of toch nog een demper in het uitlaatsysteem?
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Als je zonder demping rijd dan kun je net zoals een collega van me met oorkleppen op rijden:lol:. Ik ben 1 keer met hem meegereden we reden 120 op de snelweg en we konden elkaar niet verstaan. Zoveel lawaai heeft die bak van hem.On 2002-03-27 21:28, Arjen
wrote:
Ik zou toch kiezen voor iets van demping. Ik rij er alleen in het weekend mee en dan is het wel uit te houden. Maar op lange afstanden kom je helemaal gek uit de auto gerold. Zeker bij gas loslaten maakt het VEEL lawaai. Bij constante snelheid valt het wel mee.
There will be plenty of time to rest when your dead
En dat is ook een turbo. Want ene turbo dempt van zichzelf al veel geluid?
Hoe zit het dan bij die dempers van devil (bijvoorbeeld) die ook alleen een sierstuk hebben en verder een buis? Weet iemand dit?
Hoe zit het dan bij die dempers van devil (bijvoorbeeld) die ook alleen een sierstuk hebben en verder een buis? Weet iemand dit?
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Ik heb er een buis van voor naar achter opstaan van devil, zonder dempers, En ik moet zeggen dit maakt een vreselijk geil geluidje, er is maar 1 nadeel:On 2002-03-27 21:35, TimTurbo
wrote:
Kevin, heb jij onder je GTT een lange buis naar achteren of toch nog een demper in het uitlaatsysteem?
Iedereen in de straat weet hoe laat je thuis was de avond voordien.
Als je van plan bent om zoiets te doen, stel ik voor je gewoon zelf iets maakt, is veel goekoper, zoiets dat ik heb(devil) kost iets van een 220 euro's is eigenlijk vrijveel voor een paar stukken buis, niet?
Ik dacht zelfs dat, als ik het goed voorheb,
een gewoon 5-je van voor '86 geen middendemper heeft, misschien kan je daar iets van gebruiken?
Ik heb zelf al een rvs middendeel. Alleen de einddemper (nu sebring en niet zo gek veel geluid) is rot aan het worden. Al diverse keren gelast. Zal binnenkort toch echt iets nieuws op moeten komen. Wil ik zelf zoiets maken net als devil. Zit hier verder helemaal geen klein dempertje in? Gewoon een rechte buis met sierstuk eraan.
En kevin, wat voor soort geluid maakt je GTT dan. Echt gewoon hard, of ook vrij zwaar?
En kevin, wat voor soort geluid maakt je GTT dan. Echt gewoon hard, of ook vrij zwaar?
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Het is gewoon een rechte buis, van het begin tot het einde!
Als je gewoon rijd valt het geluid wel mee, maar als je hoog terug schakeld komen er soms serieuze knallen uit!, vuur heb ik nog niet gezien
Het zal niet het zelfde effect gevan als een V8 zonder dempers, maar het klinkt best stoer voor een klein wagentje!
En genoeg bekijks krijg je zeker!
Als je gewoon rijd valt het geluid wel mee, maar als je hoog terug schakeld komen er soms serieuze knallen uit!, vuur heb ik nog niet gezien
Het zal niet het zelfde effect gevan als een V8 zonder dempers, maar het klinkt best stoer voor een klein wagentje!
En genoeg bekijks krijg je zeker!
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
zeker rijdt je een stukje zo kan je al een heleboel dingen controleren 

Bij mij rijden ze hem alleen naar binenn en naar buiten. Maar erin rijden doen ze echt niet. Anders heb ik ze wel bij hun nek. Wil absoluut niet dat iemand erin rijdt. In de blauwe dan. In de witte mag zelf mijn vriendin rijden. Van mij dan, van de wet nog niet.
Maar in de blauwe rijdt echt niemand zonder mijn toestemming. Laat staan zonder mij ernaast. Ben zowiezo bang dat als die klaar is en de keurmeester gaat erin rijden, dat die hem of ergens tegen aan parkeert, of gewoon iets molt. Komt namelijk een sintermetaal segment koppeling in en heel veel paarden. Dus zal zelfs voor mij heel veel wennen worden om er een beetje in te kunnen rijden(optrekken voornamelijk dan). Ben daarom ook aan het denken om een conversie te maken naar soft pedal. Eventueel hydrolische koppeling zoals de 21T.
Maar dat zien we later wel.
mzzl
Maar in de blauwe rijdt echt niemand zonder mijn toestemming. Laat staan zonder mij ernaast. Ben zowiezo bang dat als die klaar is en de keurmeester gaat erin rijden, dat die hem of ergens tegen aan parkeert, of gewoon iets molt. Komt namelijk een sintermetaal segment koppeling in en heel veel paarden. Dus zal zelfs voor mij heel veel wennen worden om er een beetje in te kunnen rijden(optrekken voornamelijk dan). Ben daarom ook aan het denken om een conversie te maken naar soft pedal. Eventueel hydrolische koppeling zoals de 21T.
Maar dat zien we later wel.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538