Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Kan iemand hier wat technische info posten. 0 - 100 enzo.
Kan het niet vinden op inet.

p.s. geen vreemde dingen gaan denken :lol:
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

eeuuuhhh
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

http://www.kadettgsiclubholland.nl

Daar kun je het eens vragen in het forum.

advies: zeg niet dat je een renaultrijder bent, want dat veroorzaakt doorgaans nogal wat opschudding :lol:
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Juist wel doen dus!
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Of gewoon even wachten totdat Xedrah dit topic gezien heeft.. die zelf GSi rijdt en het dus uit je blote hoofd kan vertellen.
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Of kijk op <a href="http://www.autoweek.nl" target="_blank" target="_new">http://www.autoweek.nl</a>

Later
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Dit is de 2.0 8V

ALGEMEEN
nieuwprijs € 17.466 (ƒ 38.490)
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting (3mnd) € 50 - € 52
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
aandrijving voor
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie januari 1989
einde september 1991

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 86,0x86,0 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 85 kW (116 pk)/5200tpm
max. koppel 170 Nm/2600tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,00 m
breedte 1,66 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,52 m
draaicirkel 10.5 m
bandenmaat 185/60HR14
massa leeg 940 kg
laadvermogen 520 kg
aanhangermassa geremd 1200 kg
aanhangermassa ongeremd 450 kg
inh. bagageruimte 390 - 1000 l
inh. brandstoftank 52 l

PRESTATIES
topsnelheid 200 km/h
acceleratie 0-100 km/u 9,0 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
CO2 uitstoot - g/cm

VEILIGHEID
ABS-remsysteem nee
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder nee
airbag passagier nee
zij-airbags nee
hoofdairbags voor nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling nee
elektrische ramen nee
stuurbekrachtiging nee
cruise control nee
airconditioning nee
navigatiesysteem nee

INTERIEUR
hoogteverst. stoel nee
elektr. stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
leer bekleed stuurwiel nee
verstelbaar stuur nee
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun nee
leeslampje(s) ja, voor
toerenteller ja
buitentemp.met. nee
boardcomputer nee
stereoinstallatie nee

EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen nee
schuif/kanteldak nee
metallic lak nee
bumpers in carrosseriekleur ja
elektrische spiegels nee
mistlampen voor nee
xenon koplampen nee
inbraakalarm nee


-----------------
RENAULT 5 GT TURBO GORDINI
[ This message was edited by: Rick on 2002-03-14 09:25 ]
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

En dit is de 2.0 16V

ALGEMEEN
nieuwprijs € 20.008 (ƒ 44.092)
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting (3mnd) € 64 - € 67
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
aandrijving voor
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie januari 1989
einde september 1991

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 86,0x86,0 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6000tpm
max. koppel 196 Nm/4800tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,00 m
breedte 1,66 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,52 m
draaicirkel 10.5 m
bandenmaat 185/65VR14
massa leeg 980 kg
laadvermogen 510 kg
aanhangermassa geremd 1200 kg
aanhangermassa ongeremd 500 kg
inh. bagageruimte 390 - 1000 l
inh. brandstoftank 52 l

PRESTATIES
topsnelheid 217 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,0 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 7,5 l/100km
CO2 uitstoot - g/cm

VEILIGHEID
ABS-remsysteem nee
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder nee
airbag passagier nee
zij-airbags nee
hoofdairbags voor nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling nee
elektrische ramen nee
stuurbekrachtiging nee
cruise control nee
airconditioning nee
navigatiesysteem nee

INTERIEUR
hoogteverst. stoel nee
elektr. stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
leer bekleed stuurwiel nee
verstelbaar stuur nee
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun nee
leeslampje(s) ja, voor
toerenteller ja
buitentemp.met. nee
boardcomputer nee
stereoinstallatie nee

EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen nee
schuif/kanteldak nee
metallic lak nee
bumpers in carrosseriekleur ja
elektrische spiegels nee
mistlampen voor nee
xenon koplampen nee
inbraakalarm nee
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Lees ik net de specs van een gtt en ik zie dat er volgens autoweek geen turbo opzit...

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1397cm3
boring x slag 76,0x77,0 mm
compressieverh. 7,9:1
max. vermogen 88 kW (120 pk)/5750tpm
max. koppel 165 Nm/3750tpm
brandstofsysteem carburateur
turbo nee ?
katalysator nee
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Damn....die gsi'tjes zijn dus ook fokking snel!(16v dan!!)
Misschien zelfs nog wel sneller dan menig gtt'tje!!!!

Iemand wel eens een sprintje gemaakt tegen zo'n Gsi 16v?!?!

En GEEN turbo in een GtTURBO?!?!?!
hhhhhmmmmmmmm.........
Dan zou t dus een GTGT zijn!
Oftewel GtGEENturbo!! :lol:

eerder.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

jep ikke, en kan je vertellen dat ze best snel zijn. gaat zo'n beetje gelijk op als je standaard gtt hebt.
My_Key
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 17 dec 2001 0:00
Locatie: n-brabant

een standaard gtt doet er toch maar 7.8 sec over om aan de honderd te komen, dus in principe zou je het moeten kunnen winnen van een gsi 16v
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ZEKER met een beetje opgeschroefde turbo druk dus!!!:grin:

eerder.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

jazeker wel, maar die verschil in tijden zijn dan ook maar autolengtes. maar winnen is winnen.
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Koste zo'n auto toen rond de 45.000,- ... duur ding of niet en dan heb je nog maar een opel.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

hee Nick RESPECT man! hahahaha
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

respect en opel? volgens mij gaat dat niet samen :smile:
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Jongens.. een goede vriend van mij rijdt Kadett GSi maar die ziet er echt netjes uit hoor!!!
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

Een vriend van mij is helemaal OPEL KADETT GSI <B>FREAK</B>

En die heeft em dan ook helemaal uitgebouwd. Hij heeft een 2.0 8v en die rijdt mij (clio 16v) helemaal zoek!!! Hij is nu bezig met een 2.0 16v en die gaat heeeeeeeeeeel erg snel worden (en waarschijnlijk ook prijzen winnen).

btw zijn broer heeft een GSI die al 3 keer de mooiste (gnegne) van nederland is geweest. Moet ik zeggen dat die wel aardig is. Hij heeft het blok helemaal vergroomd. Accu achterin, dus dan zie je helemaal <B>geen</B> draden onder de motorkap. Dat is wel wijs :smile:

Gr.

JP
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Over die opel die al 3x mooiste is van de GSI club stond toch laatst een stukje in de krant. (artikel over de illegale races)
Da's toch een blauwe met 4 van die vierkante koplampen. Hij was er in Zandvoort ook wel.
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

Met Yokohama op de achterbumper
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

On 2002-03-14 11:32, Nick
wrote:
Koste zo'n auto toen rond de 45.000,- ... duur ding of niet en dan heb je nog maar een opel.
niet gaan schrikken maar mijn 19 uit '93
koste ook rond de 43a44 duizend gulden
en dat is een 1.8 rt
-----------------
ik ben niet gek,ik ben een VLIEGTUIG
[ This message was edited by: Sven 5 Alpine Turbo on 2002-03-14 19:13 ]
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

On 2002-03-14 11:21, My_Key
wrote:
een standaard gtt doet er toch maar 7.8 sec over om aan de honderd te komen, dus in principe zou je het moeten kunnen winnen van een gsi 16v
Hehe. Hijg hijg, daar ben ik dan! :smile:

Volgens mij droom ik 's nacht van de technische gegevens van de GSi want ik ken ze allemaal uit mijn hoofd (denk ik :wink: )

Leuk dat jullie interesse hebben in de Kadett :wink:

Job-turbo en ik hebben vaak tegen elkaar gesprint toen we beiden nog standaard reden. In de eerste en de tweede gingen we gelijk op en in de derde begon ik uit te lopen. Op de snelweg bleef hij redelijk bij, maar ik liep wel behoorlijk uit. Vooral op top, bij 198/200 hield het voor de 5GTT gewoon op.

We hebben het nooit gemeten, maar we vermoedden dat job zijn turbo meer druk leverde dan standaard. In Drachten waren altijd veel 5jes, maar die waren veel trager dan die van Job-turbo. Heel vreemd.

Ik denk dat de meeste vijfjes een Gsi 8V wel aan kunnen. Maar een 16V gaat (standaard) harder dan een 5GTT (standaard).

Voor alle technische specs kun je kijken op mijn site. <a href="http://drive.to/gsi16v" target="_blank" target="_new">http://drive.to/gsi16v</a> Daar heb ik van de meeste oudere sportieve auto's de gegevens op één overzicht gezet. Heb ik ook altijd in de auto liggen! :smile: Let vooral op de pk/gewicht verhoudingen. Die zeggen vaak best veel.

Genoeg getypt :wink:
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Damn, dan moet ik toch niet een te grote mond hebben dadelijk. Vriend van me heeft namelijk een gsitje...... :smile:
Paanz
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: In a Laguna

On 2002-03-14 19:13, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
On 2002-03-14 11:32, Nick
wrote:
Koste zo'n auto toen rond de 45.000,- ... duur ding of niet en dan heb je nog maar een opel.
niet gaan schrikken maar mijn 19 uit '93
koste ook rond de 43a44 duizend gulden
en dat is een 1.8 rt
-----------------
ik ben niet gek,ik ben een VLIEGTUIG
[ This message was edited by: Sven 5 Alpine Turbo on 2002-03-14 19:13 ]
Mmmm, vaag man, voor dat geld kocht je in '94 een laguna 2.0 rt. Met elec ramen/elec&verw.spiegels/en nog wat shit
Ik raak meer en meer overtuigd, met een laguna koop je heel veel auto voor je geld.

:smile:
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

On 2002-03-14 20:59, Chrisv (pookie)
wrote:
Damn, dan moet ik toch niet een te grote mond hebben dadelijk. Vriend van me heeft namelijk een gsitje...... :smile:
Als ie niet kan rijden, dan ben je toch wel sneller, dus veel oefenen! :wink:
Plaats reactie