[Clio]snel spruitstuk

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
rasit..

zeeuw bedankt hey..
rasit..

On 2002-02-28 21:46, Zeeuw
wrote:
Gaatie weer, bel achterberg ff 0104602566. Vlaardingen.
achterberg begint er niet aan.. wel als ik nog duizend andere dingen erbij laat zetten..
Anonymous

Nou ja slaat ook nergens op. <Misschien dattie eens een cursus commercieel denken moet nemen.
rasit..

On 2002-03-01 17:53, Zeeuw
wrote:
Nou ja slaat ook nergens op. <Misschien dattie eens een cursus commercieel denken moet nemen.
als ze het doen willen ze het ook goed doen was het verhaal..
Riël
Über-Spammer

experience/gerrit-jan schreef:dakiitos je geeft waarde 3pk voor andere bouchies :grin::grin::grin::grin::grin:
Ja, dat vraag ik me nu ook af :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:wil ik tegendruk? volgens mij heeft een viertaktmotor kleppen, en als de inlaatklep open staat, staat de uitlaatklep ook nog ff open. Heb ik dan tegendruk, dan hinderd dat de vulling van de cilinder. Dus kat eruit = meer koppel onderin, echt waar. Een tweetaktmotor heeft tegendruk nodig, omdat ie geen kleppen heeft, waardoor het mengsel anders weer de uitlaat invliegt. De tegendruk verhinderd dat en een goede pijp zorgt dat die drukgolf op 't juiste moment onstaat zodat de mengselstroming optijd gestopt wordt als de cilinder 'vol' is. Een viertakt regelt de hele vulling met de kleppen en een zo open mogelijke uitlaat zal 't beste zijn. Liefst zelfs met een terugkomde golf onderdruk, zodat aan de uitlaatklep een 'zuig'kracht ontstaat die extra mengsel naar binnen brengt.

Euh... snappen jullie een beetje?
Groeten! Dus.. kat eraf. Ik zweer 't je!

En ja.. wil je hem echt sneller hebben, dan zul je alle kleine dingen moeten doen lijkt me logisch. Hier 3 pk en daar en daar en daar en daar geeft je snel 20 pk extra en DAT merk je wel. Tel maar es: kat, uitlaatbocht, inlaat, vliegwiel, onsteking, bougies, injectiedruk ('t is toch injectie?), luchtfilter zijn zeg 3+3+3+3+3+3+3 = 21 Pk. Heeeeel ruwweg bekeken dan. Kun je nog aan je zuigers, nokkenas, kleppen, krukas, cilinders, toerenbegrenzer :smile:, gaan werken.

Maarja zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van. Laat 'm tunen ofzo?

Groeten nog es he!

<font size=1>[ This message was edited by: dakiitos on 2001-11-14 03:10 ]</font>
Zo werkt het niet he, alles bij elkaar optellen.
Sommige dingen werken juist tegen elkaar, en andere weer met elkaar. Optellen is niet correct, dat deden we op school.

Trouwens een late reactie.... haha
Mzzl....
Riël
Über-Spammer

ArjanR19 schreef:
Riël schreef:wil ik .....
Zo werkt het niet he, alles bij elkaar optellen.
Sommige dingen werken juist tegen elkaar, en andere weer met elkaar. Optellen is niet correct, dat deden we op school.

Trouwens een late reactie.... haha
Mzzl....
Hehe, ja maar toen was ik ook nog niet zo slim als nu :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie