Het is mij opgevallen dat de laatste tijd in diverse topics de irritaties oplopen. Of dat nu te maken heeft met het koude weer, de korte dagen of wellicht andere oorzaken weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het de laatste maanden steeds drukker wordt qua forumgebruikers. Dat betekent dus ook dat er steeds meer mensen komen met steeds meer verschillende meningen. Dit is goed. Héél goed zelfs, want dat betekent dat deze geweldige site toekomst heeft!
Maar tegelijkertijd nemen daardoor ook de spanningen toe! Zonder hier iemand persoonlijk aan te willen vallen wil ik iedereen dringend vragen de leus "Respect Is Everything" letterlijk te nemen. Als iemand bijvoorbeeld iets te koop aan biedt, ga dan niet ongenuanceerd je mening geven, zo van "wat een belachelijke luchthapper zit er in die motorkap!", of "wat een oerlelijke velgen heeft die gozer toch." Die "gozer" kan best met zijn zuurverdiende centjes naar een winkel zijn gereden om de velgen te kopen waar hij zich al maanden op verheugd! Komt hij op het forum trots zijn nieuwe aanwinst laten zien, vertellen een paar "anders denkenden" dat hij de leijkste velgen heeft gekocht die in hun ogen maar bestaan! Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat hij dat niet leuk zal vinden!
Kijk, iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Je kunt die echter genuanceerd brengen, zo van "dat is niet mijn smaak". Daarmee laat je mensen wél in hun waarde. Je kunt wellicht ook je mening voor je houden. Dit zeg ik niet omdat ik wil dat het hier een saaie bedoening wordt, maar omdat ik bang ben dat de boel vroeg of laat gaat escaleren, en omdat ik wil dat het forum nog véél groter wordt!
Ik spreek namens mijzelf, maar ik denk en hoop zeker dat er meerdere mensen zijn die mijn mening delen!

Als wij wat minder ongenuanceerd op elkaar en op anderen reageren, dan denk ik dat het hier nog véél gezelliger gaat worden!!!