Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik vroeg me dit af. Wordt deze motor alleen in combie met een turbo gebruikt of ook zonder een turo.. Als misschien in een gts ofzo..

Zo nee is dit dus een turbo only motor... vind ik misschien wat raar. heb je een mooi idee, hee we hebben een serie 5jes en daar willen we een turbo op. Ok, laten we een nieuwe motor daar voor ontwikkelen...

of is het een door ontwikkelde motor, die later speciaal veel vuldig alleen voor gtt's zijn gemaakt...

klinkt toch raar omdat de gtt relatief weinig is gemaakt ten oprichte van normale 1.4 motorige renault auto's

stuff thats swirling trough my mind and more...:lol:

maak me gek en zeg dat dit blok heel veel gebruikt is in andere 5jes en 19's

Abel..
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Het kan wel dat het blok ook gebruikt is bij atmosferische motoren.. alleen moet de interne druk dan omhoog door middel van grotere zuigers ofzo.. anders krijg je er nooit PK's uit..

Verder zou ik er weinig nuttigs over kunnen vertellen.. :smile:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik geloof niet dat een blok ooit zoveel gebruikt is als dat van de GTT. In alle soorten en maten, varieerend van 1000 tot 1400cc. Volgens mij begonnen bij de R4, maar ook in de R5, R6, R9, R11, R12, super5, clio, Twingo, Daf's, Volvo, en vast nog veel meer modellen.
Behalve als 'C' motor wordt ie ook wel aangeduid als Cleon motor.
-----------------

# Too much power is just an ILLUSION .... #

[ This message was edited by: menno on 2002-02-11 20:50 ]
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Volgens mij is het gewoon het doorontwikkelde 1397cc blok?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Dat bedoelk niet..

Ik bedoel is er een type renault wat exact de zelfde motor heeft als een gtt maar dan zonder de turbo..
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nee.

Want bij de gtt is de compressieverhouding gezakt, speciaal voor de turbo.
En dat is erg ongunstig voor een normaal aangezogen motor.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dus andere zuigers er in en klaar??? bv een tr morotblok?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

het zou me niet verbazen.
misschien nog een andere nokkenstok.
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Denk het wel, waarom zou Renault 2 verschillende 1,397 cm3 motoren maken.....?
Ze gebruiken alle motoren tot in den treure in alle modellen om kosten te besparen...
Ik weet wel dat de GTT motor uit de 11 Turbo komt (correct me if I'm wrong), en dat leeftijdsverschil geeft al wel aan dat die motor veelvuldig gebruikt is geweest...in diverse Renault 5 modellen (GTS, TSE, GTL)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee joh bij een gewoon blokkie zit er een klein bakkie naast de kop
daarin wonene de kaboutertjes die de lucht in het spruitstuk blazen
bij een turbo heb je die alleen niet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

en ikke maar denken dat die kabouters op de krukas zaten te springen. (mazda)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

en tegewoordig erg hip: de gasgeefkabouter (aka: drive by wire / E-gas)
rev it like a rental
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

zo noemen ze mij ook wel eens. (gout d'ail)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

:lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

bedankt voor de bijstand mannen
kijk nu kan iedereen nou een zien dat dat kabouter verhaal geen gelul is
3 technische mannen met een aanluitend verhaal
nog ff een waarschuwing die niet geheel relevant aan dit topic is als je je deurpaneel van een auto met zogenaamde elkrtische ramen losneemt lopen de sadomasogistiche kaboutertjes weg die krijgen namelijk hun opdracht via elektro shock en ja na een paar jaar zijn ze dat ook wel zat dus ze zetten het zo op een lopen dus daarom altijd een fijnmazig netje bij de hand en goede handschoenen aan (ja ze bijten ook)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

hey sven, dat apotheek kastje van jou is ook lekker gevuld!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik gebruik niks / die is leeg
alleen biertje sla ik niet over
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wat rook je?? en dat bier klinkt naar delerium!!

pas maar op.. :wink:
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Het blokje wat in een GT ligt is het oerblok van Renault, want je vindt hem al in de 4CV, dus dat is al jaren 50.Maar alleen 600cc:grin:. Alleen door de jaren heen is het verder ontwikkelt.
-----------------
RENAULT 5 GT TURBO GORDINI
[ This message was edited by: Rick on 2002-02-11 23:56 ]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:lol:

Ik dacht meer aan k#t mijn blok is stuk.. Zoek een renault 5 XX op de sloop haal daar de motor uit, andere zuigers er in, zet je turbo prut over en klaar...

sim-pel
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

sim-pel, maar ook duurste en meest tijdrovende optie.
rev it like a rental
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Tsja, als je vakantie hebt en je verveelt je heb je er wel een leuke hobby aan...
Anonymous

Oh, dus het verschil tussen mijn motor en die van een GT Turbo is dus dat mijn kaboutertjes minder anabole sterioden hebben geslikt....

Als ik dan een turboblokkie kan regelen en een versnellingsbak van een diesel of een 16V, met bijbehorende assen en kleine dingetjes, dan krijg ik toch ook sterke kabouters.... :lol: :lol:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

kaboutertjes?, kaboutertjes?!.......
Zitten jullie soms allemaal in een paddo-trip achter t stuur?!?!??!!??!?!

Dat moeten jullie ECHT niet doen hoor...
heb je zo een ongeluk met een "roze olifant" op de weg!

[grinnik]

drive safely guys.....

Ik heb verder (weer eens!) niet veel nuttigs te melden.

eerder.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

er groeien momenteel wel paddos OP mijn stuur! :sad: :sad: (sven: getuige)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

aaaaaahhh....dat verklaard een hoop!

wel cool....je eigen paddo-kwekerij in je gtt!!!

Best een puik plan eigenlijk....
Nu nog een wiet plant in de achterbak en je zit gebakken!!!

en...driver safely guys....


eerder.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nee die staan achter in de tuin, ook goed?
(vorig jaar 100 gr pp, droog :grin: )
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

VET!

Eindelijk een mede 'home-grower"!!!!

ik had afgelopen zomer 125gr. WW!!!!
van 1 PLANT!! HAHAHAHAHAAAA!
Wel 'indoors' onder lamp.

dat is ook nog een van mijn favoriete hobbies!!

eerder.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

On 2002-02-12 15:13, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
VET!

Eindelijk een mede 'home-grower"!!!!

ik had afgelopen zomer 125gr. WW!!!!
van 1 PLANT!! HAHAHAHAHAAAA!
Wel 'indoors' onder lamp.

dat is ook nog een van mijn favoriete hobbies!!

eerder.
Op de een of andere manier had ik dat al zelf bedacht...

ik vond je al wat zweverig.. en al dat spul over karma :lol: Dacht ff dat je harekrisna was ofzo..

Die zien er ook zoooo stoned uit.. Kan het weten had in A'dam zo'n colegae..

:grin::grin:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ja per ongeluk een goeie zomer gehad. :grin:
Ik had een zaag nodig om ze om te halen. 4 stuks van 2 m hoog en 1 m doorsnee. WW indeed. Was wel een weekje ermee beeezzzzig.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

he! he! he!!

die shit over boeddhisme en zo...dat komt NIET omdat ik vaak stoned ben!!!
dat vind ik gewoon ECHT interressant!

T is gewoon vet leuk om je eigen sheit te groeien (EN te roken!hahahahaha).

Maar eigenlijk wil ik deze topic niet verpesten met allerlei gelul over dope!
anders moeten we effies een chat-topic maken...
Want ik denk dat er nog wel meer replies van anderen zullen komen op dit soort onderwerpen!


eerder.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ok, we geven willem s gewoon de schuld. :smile:
Hij begon over kabouters.

oja die turbo, er zijn gt blokken genoeg te vinden, ik zou gewoon zon blok pakken.

Als je blok niet zo best is, zijn vaak de zuigers op. Dus die overzetten heeft niet zon zin. smarties!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Kijk dat is de info die ik zoek... Zo'n blok van een gtl heeft veel minder te lijden gehad dan een turbo volgens mij...
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Het verschil in compressieverhouding haal je nooit uit de pakking. Dan moet die wel 2 mm ofzo dikker zijn! (of issie zo dik?)
tjsa, dat hij dus het verschil in de zuigers niet ontdekt heeft geeft al te denken, niet?

NATUURLIJK zullen r geen grote en makkelijk zichtbare verschillen zijn. Zie jij verschil in nokkenastiming, zo op het oog?
En zuigerspeling, omdat die heter wordt?
en,en,?

Wat wil je nog meer horen:
Ja hoor geen probleem, je kan et zo overzetten.

Pingelt alleen ietsjes. :grin:
Anonymous

Hou 't erin, ben ook benieuwd of het een beetje heel blijft. 'K zit er ook over na te denken. 'T is in ieder geval gemakkelijker dan een hele motor over te mikken.

Effe een ander vraagje, als ik het hele turbo gebeuren overzet, kan ik dan nog steeds gebruik maken van m'n monopoint injectie? Als het past natuurlijk.
Plaats reactie