Ik ben vandaag ff bij de onderdelenboer geweest om mijn voorschokbrekers (Koni) op te halen. Ik verwachtte dus een grote doos met twee veerpoten erin. Bleken het twee "patronen" te zijn, die in de originele Boge schokbrekers zouden moeten. er zit dus geen veerschotel en bevestiging voor aan de fusee aan.
Gelukkig heb ik mijn oude Boge veerpoten nog liggen. Voor zover ik kan zien kan de bovenkant van het dempergedeelte er inderdaad af. Er zit eerst een ring en daaronder is het huis op vier plekken naar binnen getikt. Zou ik dit zo terug kunnen tikken of zou de hele boel dan uit elkaar knallen ?
Gelukkig heb ik mijn oude Boge veerpoten nog liggen. Voor zover ik kan zien kan de bovenkant van het dempergedeelte er inderdaad af. Er zit eerst een ring en daaronder is het huis op vier plekken naar binnen getikt. Zou ik dit zo terug kunnen tikken of zou de hele boel dan uit elkaar knallen ?
Hmmz, ik ga morgen mn 4 nieuwe koni`s ophalen...
En zaterdag monteren, dan kijk ik we ff hoe het moet
Veel suc6, oja als je een handigheidje ontdekt.... tell me!
En zaterdag monteren, dan kijk ik we ff hoe het moet
Veel suc6, oja als je een handigheidje ontdekt.... tell me!
Dat is het nu net. Ik hem mijn auto al een paar dagen op bokken staan en wil hem dit weekend weer de weg op hebben. Als ik nu precies weet hoe het zit met die dempers kan ik ze morgen nog bestellen en zijn ze er zaterdag. Is er nog iemand anders die er ervaring mee heeft ?
Ik heb onderhand de buik vol van al die kl%^&*%^ Koni's. Bij Koni zelf weten ze niets, willen ze niets en doen ze niets ! dat was met mijn achterdempers al net zo. dan wordt het toch maar een setje Bilsteins.
Ik heb onderhand de buik vol van al die kl%^&*%^ Koni's. Bij Koni zelf weten ze niets, willen ze niets en doen ze niets ! dat was met mijn achterdempers al net zo. dan wordt het toch maar een setje Bilsteins.
-
- Contacteer:
bij mijn rt tje had ik gewoon hele dempers
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
bij mijn rt tje had ik gewoon hele dempers
Ik heb net ff op de site van Reichhart gekeken en daar zeggen ze ook dat je ze in de onderpoten van de originele dempers moet schroeven. Maar hoe ? de bovenkant van de originele demper is op vier plaatsen naar binnen geslagen. dat krijg je volgens mij nooit meer goed terug.
-
- Contacteer:
als het goed is kan je er een soort dop van af schroeven
-
- Contacteer:
in de bankschroef zetten en het patroon er uit trekken
als de nieuwe niet tot aan de dop komt maar tot die punten kan je ze met een drevel of schroevedraaier er weer inslaan
als de nieuwe niet tot aan de dop komt maar tot die punten kan je ze met een drevel of schroevedraaier er weer inslaan
-
- Contacteer:
never heard of that
-
volgens mij ga je met die patronen aardig wat wd40 nodig hebben , waarom zijn er niet gewone veerpoten compleet te koop , heb je monroe al eens geprobeerd??
-
- Contacteer:
wij (garage ) nooit
Ik werk bij de BMW en daar zitten dus draaidoppen op die de schokdemper in de poot opsluit, als we die eraf draaien kan hij er zo uit, zit voor de rest geen borging op. Zal even kijken in de vraagbaak van een clio misschien staat daar wat in het is het wel het zelfde principe
-
tja bmw , mijn pa heeft een e28 525i en die heeft het ook .. nou na 19 jaar die dingen loshalen.. brrrr en over de prijs maar te zwijgen.. gelukkig heb ik 50% korting
-
- Contacteer:
t@ring dat ding is net zo oud als mijn at tje
-
tja t waren de orginele nog... 

-
er wordt heel weinig mee gereden de laatste jaren maar 4000km per jaar...
Hey,
Kheb er vandaag(zaterdag dus) 4 nieuwe koni`s onder gezet.
Ik heb er 2 mm van afgezaagt, van de omhulsel zeg maar, je snapt wel wat ik bedoel.
Maar ik merk echt een groot verschil joh, had niet verw8 dat ik het zo goed zou merken!!!
Veel succes nog met je schokdempers, oja als je weet hoe het anders zou moeten met dat ombeugen ofzo,dan is het bij mij te laat
grtz Paul
Kheb er vandaag(zaterdag dus) 4 nieuwe koni`s onder gezet.
Ik heb er 2 mm van afgezaagt, van de omhulsel zeg maar, je snapt wel wat ik bedoel.
Maar ik merk echt een groot verschil joh, had niet verw8 dat ik het zo goed zou merken!!!
Veel succes nog met je schokdempers, oja als je weet hoe het anders zou moeten met dat ombeugen ofzo,dan is het bij mij te laat

grtz Paul
-
- Contacteer:
ikke nee hoor ik werk in een universeel garage bedrijf kijk maarSven jij werkt toch bij de renault? hoe doen jullie dat?
http://www.harrylevering.nl
-
jullie hebben dezelfde soort autos als ons ,van die aparte dingen... http://www.vakgaragehofstra.nl
-
- Contacteer:
leuk ook zo jong?
-
nah meestal ietsje ouder 2 a 3 jaar