Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Floris
Contacteer:

Sjonnie is een begrip in het westen van het land. Sjonnie is de vriend van Anita, lekker erop uit, samen op de Citta... Sjon draagt een trainingspak en heeft een mat in zijn nek, Anita is een blondje met een vetkuif, gepaart met een legging, sportschoenen en een stem als een viswijf...
catrinus

On 2002-01-08 20:19, Xedrah
wrote:
On 2002-01-08 19:53, catrinus
wrote:
Zie dat maar eens bij Vw rijders en Opel rijders. Dat zie je dus niet bij hun.
Wij (als Opelrijders :smile:
Bij ons heb ik ze dat nog nooit zien doen. Ze hebben hier een ego van hier tot tokio. Gelukkig hebben niet alle andere merken rijders hier last van. Het gaat altijd om een bepaald groepje die denken dat ze alles zijn en hebben bovendien veel air aan de kont. Ik ken ook een opel rijder die ik op het werk eens heb ontmoet en dat is echt een strakke gast. Heel relaxed en aardig. Hij rijd in een groene opel kadett gsi en hij woont in ureterp. Misschien een bekende Xedra?
There will be plenty of time to rest when your dead
Bart V

Tja we weten allemaal wat we met "sjonnie" bedoelen. Uiteraard zijn er eikels die in een renault rijden en goeie gasten in opels en vw's, maar die hebben nou eenmaal een bepaalde reputatie.

De echte opel en vw liefhebbers die met echt mooie auto's rond rijden zijn gewoon toffe gasten en liefhebbers, net als alle renault liefhebbers hier. maar die gastjes in afgetrapte gsi tjes en GTI tjes zijn de sjonnies die de reputatie naar beneden halen. En je ziet gewoon niet veel afgetrapte rag reno's als GTI's en GSI's
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-08 20:55 ]
Xedrah

On 2002-01-08 20:51, Bart V
wrote:
maar die gastjes in afgetrapte gsi tjes en GTI tjes zijn de sjonnies die de reputatie naar beneden halen. En je ziet gewoon niet veel afgetrapte rag reno's als GTI's en GSI's
Eens!

Hij rijd in een groene opel kadett gsi en hij woont in ureterp. Misschien een bekende Xedrah?
Ken ik wel. Was ook bij de sprints in Drachten.
Heino

Er zit inderdaad ook een wereld van verschil in opel en vw rijders,doorgaans kan ik zeggen dat de sjonnies in roestbakken rondrijden en de echte liefhebbers in keurig nette en strakke auto's zonder NO FEAR stickers op de achterruit.Ik heb drie collega's die in hele nette collorado's rondrijden en daar kan ik een heel goed gesprek mee hebben over auto's,daarnaast kom ik natuurlijk ook regelmatig van die aso's tegen in wat voor auto dan ook met verrotte wielkasten enzo,die lui verliezen het ook altijd bij een stoplichtsprint omdat ze duidelijk niet bepaald zuinig op hun vehikel zijn.(dus in slechte staat enzo)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

On 2002-01-08 20:07, Just the Cook
wrote:
On 2002-01-08 20:03, VinceVega
wrote:
Just The Cook: Wel eens in Oss geweest? :wink:

Ik zat toch net te denken, dat bedoelde ik dus ook in eerste instantie...
:lol::lol::lol:
[ This message was edited by: VinceVega on 2002-01-08 21:45 ]
Robert dB.

wrote:
Wat mij wel veel opvalt aan renalt rijders in het noorden is dat clio 16v rijders mij nooit groeten als ik in mijn gtt rij. Als ik een gtt tegen kom dan groeten ze (meestal)altijd. Clio rijders daarentegen groeten nooit. Vreemd. Maar als ze groeten dan groet ik uiterraard terug. Wel mooi dat sportieve renault rijders elkaar groeten als motor rijders.
Zo groet ik ook weleens sportieve megané coupé rijders...maar dan kijken ze meestal heeeeel raar aan!!???

Btw: ik groet altijd alle snelle Renault's.

[ This message was edited by: Robert dB on 2002-01-08 22:02 ]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat het gewoon zo is dat mensen die een relatief schaarse Renault hebben elkaar eerder groeten dan mensen met een Renault die je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat ziet...
[ This message was edited by: VinceVega on 2002-01-08 21:59 ]
catrinus

Dat denk ik ook.
There will be plenty of time to rest when your dead
Bart V

Mijn vader heeft als hobby een Volkwagen Kever, in perfecte staat, ape trots op dat ding en altijd er mee bezig. Die gasten zwaaien ook allemaal naar elkaar. Toen ik er voor het eerst mee reed viel me op dat alle kever-rijders naar elkaar zwaaien, wist ik niet dus ik maar denken, waar ken ik die gasten van.
Just the Cook
Contacteer:

Ik denk ook dat het een bep. slag volk is dat in een bep. type auto rondrijdt. Net als dat vrachtwagen chauffeur elkaar vaak aan het uitwuiven zijn. Zou wel ooit een stuk prettiger zijn als iedereen het zou doen. Al die aggressie en wanblikken op de weg wordt je ooit helemaal flauw van.
Zj*rZ

wrote:
Wat mij wel veel opvalt aan renalt rijders in het noorden is dat clio 16v rijders mij nooit groeten als ik in mijn gtt rij. Als ik een gtt tegen kom dan groeten ze (meestal)altijd. Clio rijders daarentegen groeten nooit. Vreemd. Maar als ze groeten dan groet ik uiterraard terug. Wel mooi dat sportieve renault rijders elkaar groeten als motor rijders. Zie dat maar eens bij Vw rijders en Opel rijders. Dat zie je dus niet bij hun.
Waarschijnlijk wachten ze tot jij als 1ste groet en vertellen ze nu hetzelfde verhaal
op bv het het pcd forum :smile: (als ze die hadden)
Volgens mij zijn er ook echt wel normale GSI en GTI rijders. Xedrah bijvoorbeeld valt best wel mee (lol). Omdat er gewoon veel meer GSI/GTI's rondrijden is de kans gewoon groter dat je een keer een Sjonnie in zo'n "ding" tegen komt.
Helemaal compleet mee eens, er zijn ook genoeg (te veel eigenlijk, lol) "normale" Opel en VW rijders.
Maar als "een sjonnie" ook maar een beetje geintereseerd is in auto's, kooptie meteen een van de populairste stoere auto's :smile:
En ik zie ook best wel vaak ëen Sjonnie" in een supestrak gemaakte VW golf, corrado, Honda civic/crx, Opel kadet/astra etc.. en zelfs wel eens (heel, heel soms) een clio of een gtturbo.

Volgens mij zijn er mensen die auto's kopen omdat ze de auto mooi vinden (er verliefd op zijn) en er zijn mensen die auto's kopen omdat ze willen dat andere mensen hun auto mooi vinden.

En die gene die dit niet met me eens is, heeft een blad voor z'n kop! (dit is natuurlijk een grappie! zeg het er maar ff bij voor het geval dat :smile: )

Groeten met handen en voeten!
[ This message was edited by: ZjorZ on 2002-01-08 22:33 ]
Just the Cook
Contacteer:

hey, hey, we gaan strak gemaakte Golfjes III toch niet afkraken he?:smile: Dat vind ik wel leuke autootjes, 'k heb er zelf een gehad uit '92. Kijk, dat daar veel Sjonnies in rijden vind ik simpelweg jammer. Maar op zich, mits optisch getuned (bijvoorbeeld deurposten volledig weggewerkt, bla bla), zijn het toppie wagentjes.

Maar ja, ik ben het met je eens. Gelukkig ben ik er 1'tje met verliefdheid...
-----------------
Hallo? Oh!
[ This message was edited by: Just the Cook on 2002-01-08 22:42 ]
Bart V

Nee, de echte sjonnie-diehards rijden in een golf II Golf III kunnen ze niet betalen, dan kunnen ze geen shag meer roken :lol:
Jasper16v

best wel veel van de lui die ik in mijn omgeving zie rijden in snelle golfjes, kadetts en civics zijn sjonnies...of aso's (volgens de standaard termen aso en sjonnie)

en als ik dan een clio 16v of 5gtt zie, zie ik daar een meer doorsnede mens in zitte

dit is geen flame ofzo...is gewoon iets wat mij opvalt
Just the Cook
Contacteer:

On 2002-01-08 22:44, Bart V
wrote:
Nee, de echte sjonnie-diehards rijden in een golf II Golf III kunnen ze niet betalen, dan kunnen ze geen shag meer roken :lol:

Humor! :lol:
Zj*rZ

On 2002-01-08 22:40, Just the Cook
wrote:
hey, hey, we gaan strak gemaakte Golfjes III toch niet afkraken he?:smile: Dat vind ik wel leuke autootjes, 'k heb er zelf een gehad uit '92. Kijk, dat daar veel Sjonnies in rijden vind ik simpelweg jammer. Maar op zich, mits optisch getuned (bijvoorbeeld deurposten volledig weggewerkt, bla bla), zijn het toppie wagentjes.

Maar ja, ik ben het met je eens. Gelukkig ben ik er 1'tje met verliefdheid...
-----------------
Hallo? Oh!
[ This message was edited by: Just the Cook on 2002-01-08 22:42 ]
Als je uit mijn verhaal opmaakt dat ik iets afkraak dan heb ik iets verkeerd gedaan. Dat was namelijk helemaal niet mijn bedoeling.
Als ik ik zeg "super strak gemaakte auto" dan bedoel ik dat ik die auto dus mooi vind!

GroetjeZ :->
Just the Cook
Contacteer:

Waarvan akte! Was niet zo, hoor:smile:
-Ray-
Contacteer:

jongens jongens, waar is het motto respect is everything?? :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Just the Cook
Contacteer:

On 2002-01-08 23:01, Ray
wrote:
jongens jongens, waar is het motto respect is everything?? :lol:
Tja, da's waar. Maar ja, er is daarnaast ook een motto, en ik denk dat dat zo'n beetje voor iedereen geldt: Wie mij geen respect toont hoeft het van mijn kant ook niet naar hem te verwachten. Is dat effe sterk uitgesproken of wat? :smile:
Bart V

Al dat gelul over respect. Tuurlijk is respect everything. maar als mensen mijn hobby niet waarderen (bijv een renault GTT) JAMMER dan voor ze toch. Als hier mensen zitte die graag andermans auto willen afzeiken, laat ze dan lekker. Ik zeik ook wel eens andermans auto af. Ik denk dat iedereen voor zichzelf vind dat hij/zij de mooiste beste auto heeft (opel, renault, vw, lada) Tja sommige mensen denken daar anders over, logisch want smaken verschillen nou eenmaal.
Just the Cook
Contacteer:

En zi is het maar net
Riël
Über-Spammer

Gelul. Verschil tussen GolfGTI en renault5 gtturbo rijders!!

Waarom? Euh. Mocht het net zo zijn dat ik EN een GTi heb EN een R5GTT en verschil tussen mij is er niet :smile:

De gti is gewoon een ram fijne auto om in te rijden, mag je je mee tonen, nix mis mee, maar veel saaier als een gtturbo.

Ja en over dat naar rechts hangen aan het stuur, daar betrap ik mij ook vaak op!! Weet ik veel waardoor dat komt, ruimte binnen? Grotere stoelen ofzo of ja misschien voel je je wel sjonnie. Relaxt cruisen, zo'n gti rijdt sowieso fijner als een gtturbo!

Maarja als ik moet kiezen de gtturbo hoor jongens ben niet bang, maar die is nog ff kaduuk en kom ook wel van A tot B in de golf. Dus,

Mzzls.
Xedrah

On 2002-01-09 02:54, Riël
wrote:

Ja en over dat naar rechts hangen aan het stuur, daar betrap ik mij ook vaak op!! Weet ik veel waardoor dat komt, ruimte binnen?
Wel leuk dat je dat zegt, ik doe het ook wel eens, maar dan in de lease-auto. Ik doe het maar niet in de Kadett, omdat ik anders denk dat mensen mij een aso/sjonnie vinden. Zwak he?
Robert dB.

hehe

trouwens ken je Peter?? - zie andere topic Peter's 16v
Abel
Über-Spammer

Wie?? ons geweten???? :grin:
Xedrah

On 2002-01-09 08:20, Robert dB
wrote:
hehe

trouwens ken je Peter?? - zie andere topic Peter's 16v
Heb al even gereplyed daar... :smile:
Anonymous

Die Sjonnies reden vroeger toch altijd in een ouwe Manta met dobbelstenen aan de binnenspiegel?
Pieter
Contacteer:

Wij willen dit forum graag houden om over onze liefhebberij te praten. In dit topic gebeurt dat niet meer.

Als je een bepaalde mening hebt over GTi- of Gsi-rijders, al dan niet terecht, bespreek dat dan op een andere manier dan op dit forum. Nu heb je de kans dat je mensen voor het hoofd stoot.

In het verleden zijn er over dit soort zaken al discussies geweest en we hebben besloten om onze clubleus in acht te nemen en dit soort discussie te stoppen.

Topic gesloten!!
Gesloten