Bla

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Steven
Car: M536

Ok ik heb al iets van 2 uur met de search engine zitten rommelen maar ik heb niet echt veel kunnen vinden (nooit goed geweest in zoeken :smile: )

Maargoed ik ben dus nog een echte n00b in het kopen van R5GTT'tjes dus ik moet nog ff wat hulp hebben.

Ik heb in Alkmaar een R5GTT gezien (staat op autotrader voor 3950) Nou was ik gister even wezen kijken.

Op het zicht (lag veel sneeuw op) zag ie er nog redelijk uit maar er mankeerde toch een hoop aan. Zo zaten de skirds niet helemaal perfect op de dorpels en zat er een gat in de achterbumper. De motorruimte was nogal zwart dus viel niet veel te zien. Interieur ging ook nog wel, alleen bestuurdersstoel was een beetje opengeript.

Nou had ie de motor ff laten lopen en die klonk op zich wel redelijk (zit btw devil systeem van spruitstuk tot achter onder), ik heb er niet in gereden omdat heel Alkmaar smiddags 1 ijsbaan was en dat test niet zo lekker.

Nou wou ik ff weten weten waar de roest allemaal te vinden was.
-achter achterlichtunit? (simpel los te halen?)
-dorpels (vanaf onderen bekijken en skird wat naar achter trekken?)
-Aan de binnenkant van de achterklep (langs de randen ?)
-Rond de voorruit (als de verf opgebobbelt is, toch?)

Motorisch:
-de turbo is kaput als drukmeter niet meer in buurt van het rooie komt?
-bij volgas zwarte wolken was gare zuigerveren?

Nu ga ik dus morgen weer kijken en ik wil kijken of het wat is. De 3500 die hij ervoor vraagt issie niet waard denk ik, ik dacht zelf eerder aan 2750-3000 maar dan wil ik dus wel ff weten wat eraan mankeert.

Dus mijn vraag: hebben jullie nog antwoorden/tips voor mij? Alvast bedankt!

grtz,

Stevie
-----------------
If you can't beat them, BURN them.
[ This message was edited by: E-volv on 2001-12-23 18:44 ]
[ This message was edited by: E-volv on 2001-12-23 18:47 ]
Laatst gewijzigd door Steven op ma 25 jul 2016 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Hmm ok niet veel reacties :smile:

Maargoed ik heb erin gereje vandaag (of gister eigenlijk), reed beetje beroerd. Hij stotterde bij volgas volgens gast was dat ontsteking... Naja zal wel.

De bak was echt flink uitgehold (je kon wel met 3 poken in de 1) Waar had dit ook alweer mee te maken? Schakelt flink ruk iig...

Lampje van remvloeistof/handrem bleef knipperen, aldus gast was dit een los contactje dat op het frame contact maakte?

Ok dorpels waren nog ok, roest in achterklep viel ook bestwel mee.

Stuurhuis zat flink speling in, zou stuurkogel zijn en eventueel fusee.

Verder zaten er std clio 16v velgen onder, stond best mooi.

Als ik em voor 3500 zou kopen zit er een APK bij, hier zou het stuurhuis en die onsteking wel gefixt worden.

Verder zag ie er best mooi uit en leek he tme op zich best redelijk. Alleen die vernellingsbak vond ik nogal klote, is daar nog iets aan te doen?

Kunnen jullie ff adviseren en tips geven plz?

thnx alvast....

grtz,

Stevie

-----------------
If you can't beat them, BURN them.
[ This message was edited by: E-volv on 2001-12-25 00:59 ]
Menno

Belangrijkste bij een 5 is naar mijn idee toch wel een harde carresorrie. De rest is met een beetje enthousiasme wel te fixen.

Rottig schakelen kan behalve aan de bak ook aan de schakelstang of aan de koppeling liggen.
rev it like a rental
Anonymous

onsteking die stottert bij volgas vind ik beetje onlogisch, is eerder bij lage toerentallen en stationair
de versnellingsbak lijkt me ook niet al te gezond, alhoewel speling wel meer voorkomt

maar ook met APK erbij vind ik 3500 voor deze wagen toch wel (te) veel hoor
marco

dat stotteren zal wel de carburateur zijn ,maar daar heb je ook revisie setjes voor ,
Dirk (CRX)

Tja.. Ik heb zelf ook nogal veel geld aan een niet al te beste GT Turbo uit gegeven.. en kom nu steeds weer voor nieuwe verrassingen te staan.. Niet dat ik het erg vind, ik bedoel, het is een blijft mijn auto, maar je moet er maar net de financiele middelen voor hebben om elke keer weer dat andere onderdeel te laten vervangen.

Als ik jou was, zou ik doorzoeken naar een auto die al zijn onderhoud netjes heeft gehad, betaal ietsjes meer, maar scheelt wel in de ergernis van de auto telkens in de shop.
turboman
Contacteer:

2000 piek is wel het maximum voor deze GTT, denk ik
Anonymous

On 2001-12-25 12:07, turboman
wrote:
2000 piek is wel het maximum voor deze GTT, denk ik
dat lijkt me ook, hij mag er dan nog mooi uitzien langs buiten
Steven

Whoei wat een reply's allemaal :smile:

Jah ik was al van plan wat andere GTT's te testen. Deze zag er op zich best redelijk uit. Echte roest kon ik niet (direct) vinden.

de 118000 die op de teller stond vertrouwde ik niet helemaal, aangezien die nog wel eens vervangen worden.

Trouwens ik kreeg er ook geen garantie bij, die vent deed daar niet meer aan omdat ze altijd gesloopt terugkwamen.

Maargoed wat betekent zo'n uitgeholde versnellingsbak? Ik zet em in z'n 1 en hij valt zover opzij dat het net leek alsof ie in z'n 5 stond. Das vast duur om te fixen ofnie?

Naja ik zoek gewoon verder, thnx voor de hulp :smile:

Stevie
Steven

On 2001-12-25 01:15, Menno
wrote:
Belangrijkste bij een 5 is naar mijn idee toch wel een harde carresorrie. De rest is met een beetje enthousiasme wel te fixen.

Rottig schakelen kan behalve aan de bak ook aan de schakelstang of aan de koppeling liggen.
Ik zit me net te bedenken dat de koppeling ook wel erg hoog aangreep, ik kreeg em op het gegeven moment niet in 1 en moest iets verder trappen, maar echt veel trapslag was er niet meer over. Dit houd toch in dat koppeling op is? (het zware trappen schijnt normaal te zijn las ik.)

En wat kan die uitgeholde bak nou betekenen? Het was dus zo extreem dat het niet lekker schakelde. (als je em in 1 zette viel ie zover opzij dat het leek alsof ie in z'n 5 zat)

grtz,

Stevie
Riël
Über-Spammer

Dat schakelen, ligt dat niet aan dat plaatje waar de pook doorheen botert, om 'm de goeie weg te leiden?? Heb ik bij mijn auto ook gehad is lastig schakelen. Lijkt me stug dat de bak kapot is, dat DAT kapot gaat lijkt me vrij onmogelijk. Anders is het zo'n nieuw plaatje op de sloop 5 piek ofzo en echt geen werk hoor. Lijkt mij wat er aan de hand is...
Anonymous

Renault 5 GT Turbo, 1986, Blauw metalic5 bak, Benzine, Lm-Velgen, Recaro Int, Verlaagd, wat schade. f 1250,-- (Euro 567,22) GJ Cars Tel: 0577-462925

(ook autotrader)

hou je i.i.g meer geld over om in je auto te stoppen :smile:
Steven

On 2001-12-26 21:01, Riël
wrote:
Dat schakelen, ligt dat niet aan dat plaatje waar de pook doorheen botert, om 'm de goeie weg te leiden?? Heb ik bij mijn auto ook gehad is lastig schakelen. Lijkt me stug dat de bak kapot is, dat DAT kapot gaat lijkt me vrij onmogelijk. Anders is het zo'n nieuw plaatje op de sloop 5 piek ofzo en echt geen werk hoor. Lijkt mij wat er aan de hand is...
Zou kunnen...

Iemand anders?

Stevie
Maarten GTT

On 2001-12-26 21:09, extreme
wrote:
Renault 5 GT Turbo, 1986, Blauw metalic5 bak, Benzine, Lm-Velgen, Recaro Int, Verlaagd, wat schade. f 1250,-- (Euro 567,22) GJ Cars Tel: 0577-462925

(ook autotrader)

hou je i.i.g meer geld over om in je auto te stoppen :smile:
idd daar heb je gelijk in darom heb ik er een gekocht voor 750.- piek een 86er :wink:
-Ray-
Contacteer:

als ik dit zo allemaal lees zou ik zeggen: laat staan die bak en steek je nek uit voor een andere.

me pa zegt altijd: Jongen, het is net als met vrouwen:

Geen hand vol, maar een land vol.... :wink:

Leer hiervan!!
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Hehe, jah kijk ik weet niet als het allemaal kleini dingetjes zijn...

Hij zag er nog wel mooi uit.

Maar ik was sodemieso al aan het verder zoeken hoor. (misschien ga ik ff naar die van Eerdepeer kijken)

hooi,

Steven
Steven

Nou ik heb dus gekeken, die van Eer is nog wel ok.

Loopt lekker, lekker geplof in uitlaat bij gas los, is niet erg toch? (er is iig geen CAT die te slopen is) Open filtertje, een niet nader gedefineerde pijp en hier een daar en klein roestplekkie.

Alleen zijn de koppelingsplaten heel duidelijk op: Gas in 2 bij 30 kmu en de toerenteller springt naar 6000 rpm en de snelheid komt wel maar met een beetje vetraging.
Goed daar moeten dus een drukgroep en een set koppelingsplaten van vervangen worden. Nu kan ik wel iets, maar dit vind net iets te moeilijk. Is er iemand hier die het voor mij (zwart) kan doen (ik wil wel meehelpen als het moet uiteraard)? Zoja mail me en name your price.

Of moet ik het bij een achteraf dealertje laten doen? Zoja, waar hier de omgeving van Beverwijk? (een uurtje of 1,5 rijden is geen probleem) En wat kost dat?

thnx 4 help,

Stevie
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-01-03 21:30, E-volv
wrote:
Nou ik heb dus gekeken, die van Eer is nog wel ok.

Loopt lekker, lekker geplof in uitlaat bij gas los, is niet erg toch? (er is iig geen CAT die te slopen is) Open filtertje, een niet nader gedefineerde pijp en hier een daar en klein roestplekkie.

Alleen zijn de koppelingsplaten heel duidelijk op: Gas in 2 bij 30 kmu en de toerenteller springt naar 6000 rpm en de snelheid komt wel maar met een beetje vetraging.
Goed daar moeten dus een drukgroep en een set koppelingsplaten van vervangen worden. Nu kan ik wel iets, maar dit vind net iets te moeilijk. Is er iemand hier die het voor mij (zwart) kan doen (ik wil wel meehelpen als het moet uiteraard)? Zoja mail me en name your price.

Of moet ik het bij een achteraf dealertje laten doen? Zoja, waar hier de omgeving van Beverwijk? (een uurtje of 1,5 rijden is geen probleem) En wat kost dat?

thnx 4 help,

Stevie
Op je vragen kan ik niet antwoorden. Ik zou er wel 1 kopen die zover mogelijk opgknapt is. Is wel iets duurder maar wel de moeite waard. Wat moet je voor dit turbotje betalen als ik vragen mag. Suc6 met de aankoop.
Steven

Ik dacht aan fl. 2500,- incl. geragde koppelinsplaten.

-Er zit 1 apk tot nobvember op.
-1 dorpel is gelast andere moet over een jaartje ofzo ook gelast worden denk ik. (probeer ik misschien zelf)
-kleine roestplekjes bij wisser en bij spatbordverbreders. Scheur in bumper. (plamuren-spuiten) voorbumper is ook pietsie verf afgebladdert.
-Verlaagd (in mijn ogen iets te extreem, al erg stijf met de 13" ori. velgen)
-Open luchtfilter en een onbekende roggelpijp :smile:
-2000 km mee gereden door Eer, daarvoor van onderhousmonteur van BMW garage geweest.
-160.000 km

Hij vroeg er fl. 3000,- voor. Nu wil ik weten wat dat koppelingsplaten vervangen gaat kosten en kijken of me bod omlaag moet of dattie goed is.

grtz,

Stevie
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ik zou voor de 900 euro gaan. Dat lijkt me een redelijk bedrag. Je moet er tenslotte nog veel aan doen. Suc6
Patrick

ik heb de mijne nog te koop,89er,kleur blauw metalic,ziet er prima uit.
ik ben net terug van vakantie,hij kan er voor een leuke prijs uit,en hij is top in orde,als je een goeie zoekt moet je deze hebben!!!!!!!!
Steven

Ik zal em onhouden voor als deze van Eer nix wordt. (moet er dan wel flink voor sparen)

Maar iemand iets over die koppelingsplaten cheap vervangen?

grtz,

Stevie
Anonymous

de mijne gaat ook voor de koppeling, eind van de maand, de Renault garage rekent 1500.- ex btw, (zelf omrekenen naar euro's), en ik heb nu iemand die doet het voor 1200.- inc.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Dat scheeld je in ieder geval toch redelijk wat geld. Ik vind de renaultdeler toch al zo duur. Ik zou daar dus ook niet mijn auto laten maken. Suc6 Monique
Anonymous

tnx :smile:

je vind trouwens niet snel iemand die het onder de 1000.- doet denk ik (tenzij misschien iemand van de club) ik heb me namelijk laten vertellen dat het veel werk is, m.a.w het hele blok moet er uit..
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Dat weet ik niet. Ik heb dat nog nooit gedaan. Ik ga vanaf nu proberen zo veel mogelijk zelf te doen. Scheeld veel geld. De monteur waar ik hem altijd heb gebracht komt niet meer aan mijn auto. Dat heeft hij verknalt. Misschien effe een berichtje zetten of het blok er uit moet dan weet je het zeker. Mazzel. Oja dit trouwens mijn 200ste berichtje :grin:
Anonymous

slechte ervaringen heb ik ook al, de kachelradiateur is vervangen (net voor de kerst) omdat het een moeilijke klus is dus gewoon bij renault laten doen. Ik kreeg 'm terug met: een niet werkende toerenteller, niet werkend oliemetertje, een piepende aanjager, twee kachelstanden minder (knop laat zich niet meer draaien) geen werkend lampje voor gewoonlicht, een erg scheef ingebouwde radio (de Sub heb ik ook zelf opnieuw moeten aansluiten) en een achterruitenwisser met een eigen leven (doet wat ie zelf wil, maar reageert niet meer op de knop) dus hij gaat de 14e nog even terug naar meneer Stam in huizen zodat ze af kunnen maken waar ze aan begonnen zijn...
JW

Vaak is het probleem bij de dealer dat ze er niet echt tijd voor willen maken. De laatste keer dat ik een 5 GTT er naartoe bracht heeft het 5 weken geduurd voordat hij echt klaar was. Daarnaar was hij wel weer echt toppie in orde. Ze zijn daarnaast wel echt correct geweest: ik heb van de 5 weken 3,5 week een leenauto gehad (een hele nieuwe Scenic) EN ik heb de factuur niet hoeven te betalen (was volgens mij wel zo'n NLG 3.000,00).

Ondanks het lange wachten toen, ben ik er wel weer naartoe gegaan met mijn huidige Willie. Deze was sneller gerepareerd (1 week, is eigenlijk helemaal uit elkaar geweest) en rijd weer fantastisch, ik denk niet dat een niet Renault dealer c.q. zwartwerker het zo goed voor elkaar had gekregen.

JW
Anonymous

ow, ze gaan het ook keurig herstellen voor me, daar maak ik me geen zorgen over, ik heb niet ruim 600.- arbeidsloon betaald om het daarna nog een keer over te kunnen laten doen, en de kachel opzich werkt weer prima :smile:

ik laat de koppeling alleen uit financieel oogpunt ergens anders maken (scheelt 500.-)
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Tja als het 5 meier scheelt dan zou ik het ook ergens anders laten doen (mits ik het niet zelf zou doen)
Anonymous

Ik heb trouwens wel het idee dat ze bij de renaultdealer wat slordiger gewerkt hebben omdat het geen splinternieuwe auto is, voor hun is het gewoon zo'n 'kutvijfje' van veertien jaar oud, en dat vind ik een beetje jammer..
robert

en het moet natuurlijk vlugvlugvlug om zo min mogelijk tijd kwijt te zijn. Want mensen met een veertienjarig kutvijfje hebben geen poen.
Pas op, als je zelf niet zo handig bent, is de kans groot dat je leegloopt met een ouwe auto. Oh sorry, een klassieker.
Tijd om een handige harry op te zoeken, monique!
r
Anonymous

joh, ik had 'm gekocht om de winter te overbruggen, maar het is inmiddels wel m'n kindje hoor, Mo is echt wel van plan dit wagentje te houden :smile:
robert

nou, volgens mij heb je nog steeds een negatief beeld van je vijfje!
Anonymous

?!?

echt niet, 'kutvijfje' is wat ze bij de dealer zeggen als ze DENKEN dat de klanten het niet kunnen horen..
Plaats reactie