jahoor het is zo ver
al een tijdje start mijn 19 niet echt lekker vlot de startmotor moet eerst 2 a 3 x rond wil hij pas aan slaan. ik dacht nou dat komt door het koude weer.
maar nu wil ik hem net starten 7:00 en nope geen eens rond he wel beetje geluid maar verder helemaal niks.
ff met start kabels geprobeerd maare me accu is goed dus dat was het niet.
ik denk nu dat mijn startmotor overleden is wat denken jullie en waar zit dat ding inhemels naam?
wat zou het kosten een nieuwe inclusief arbeidsloon of is het makkelijk zelf te doen?
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Controleer je relay en je contact eerst.
Dan pas je startmotor.
Het kan zijn dat vocht of iets dergelijks je relay vergalt heeft.
In het ergste geval is, zoals je het zelf zet, je startmotor kapot...
Bij mijn weten is het een rotklus bij een 16V en bij de dealer ben je zeker niet goedkoop uit....
succes
-----------------
Willem Snoek AKA Snoekie
Een Renault 19 met een 60 pk sterke C-motor, nu nog een turbo en een paar aanpassingen........
[ This message was edited by: Willem Snoek on 2001-12-17 09:58 ]
Dan pas je startmotor.
Het kan zijn dat vocht of iets dergelijks je relay vergalt heeft.
In het ergste geval is, zoals je het zelf zet, je startmotor kapot...
Bij mijn weten is het een rotklus bij een 16V en bij de dealer ben je zeker niet goedkoop uit....
succes
-----------------
Willem Snoek AKA Snoekie
Een Renault 19 met een 60 pk sterke C-motor, nu nog een turbo en een paar aanpassingen........
[ This message was edited by: Willem Snoek on 2001-12-17 09:58 ]
Je startmotor loshalen is opzich niet zo'n probleem, 3 boutjes, 2 kabels en hij is los. Maar ik heb geen 16V dus ik weet niet in hoeverre je erbij kan, zal wel lastig zijn.
Hoor je trouwens wel je relais tikken als je start???? of doet ie helemaal niks??
Succes
Hoor je trouwens wel je relais tikken als je start???? of doet ie helemaal niks??
Succes
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
het recher voorwiel dus en het spatscherm moet ik hier nog opp speciale dingen letten
en is dat spatscherm makkelijk te verwijderen?
ps: het relais tikt wel maar start motor gaat nu echt niet meer rond.
zou ik allleen de koolbortsels vervangen?
en kan je die zo kopen bij de brezan of moeten die besteld worden
thanks
en is dat spatscherm makkelijk te verwijderen?
ps: het relais tikt wel maar start motor gaat nu echt niet meer rond.
zou ik allleen de koolbortsels vervangen?
en kan je die zo kopen bij de brezan of moeten die besteld worden
thanks
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
maar dan praat je over het linker voor wiel toch war er af moet tenminste als je voor de auto staat?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bestuurderkant is in nederland altijd de linker kant....
suc6 ermee!!!!
Grtz Paul
suc6 ermee!!!!
Grtz Paul
de startmotor verwisselen is op zich geen probleem als je er de tijd voor neemt,niet dat het lang duurt maar gewoon om de simpele reden dat je ff op je gemak moet werken omdat je niet veel ruimte hebt,rechter voorwiel eraf,als je voor de wagen staat links,en sleutelen maar,is eigenlijk hetzelfde als bij de turbo alleen heb je iets meer ruimte.
ik zou het lekker zelf doen,startmotor kost ongeveer 165 tot 185 gulden als ik me niet vergis.
let wel heel goed op dat je de centreer bussen erin zet anders maakt de startmotor een geluid dat je nog nooit van je leven hebt gehoord,succes.
ik zou het lekker zelf doen,startmotor kost ongeveer 165 tot 185 gulden als ik me niet vergis.
let wel heel goed op dat je de centreer bussen erin zet anders maakt de startmotor een geluid dat je nog nooit van je leven hebt gehoord,succes.