Ik heb voor dit probleem al gezocht in veschillende topics, maar ik kon geen antwoord vinden.
Mijn GT Turbo stottert, vooral bij weinig gas geven rond de 2000 toeren. Ik heb de ontstekingsunit al verwisseld. Dat had wel wat effect, maar niet veel. Verder zijn de verdelerkap en bougies ook nog oppietoppie.
- stationair looptie goed
- bij hard optrekken ook
- Als ik op halve choke rijd looptie goed
- Ik heb geen zomer/winterklep op het luchtfilterhuis, hij zuigt dus koude lucht aan
- Sinds kort ruik ik bij veel gas geven een sterke benzinegeur in de cockpit. Verder zijn de bougies mooi bruin. Daarom ga ik er vanuit dat hij in ieder geval genoeg benzine krijgt. Het benzinefilter bij de pomp ziet er vanaf buiten gezien schoon uit.
Kan het de mengsel verhouding zijn? (waar kan ik die bijstellen?)
Of een lekkende carburateur? (valse lucht bij weinig gas, benzine lekkage door overdruk bij veel gas)
Of die zomer/winterstand?
mzls, Maarten
Als je naar een garage bedrijf gaat met een 4-gassen meter (CO-meter delux) kunnen ze je CO meten en of hij valse lucht aan zuigt. Het kan dat je carb. of je inlaatspruitstukpakking kapot is!

-
volgens mij als je valse lucht hebt zit er veel o2 in de uitlaatgassen
Als 'ie valse lucht trekt loopt 'ie ook rot stationair af en toe. Had ik ook, bleek dus een pakking tussen de inlaat en de gasklephuis te zijn.
CO is dan torenhoog (6,5% in mijn geval) en hij zuipt benzine alsof het bier is.
Je kunt ook ff de vacuumslangen controleren, ik weet weinig van een 5 GT Turbo, maar controleer alle rubber slangen die op het inlaatspruitstuk zijn aangeloten en in ieder geval die van de rembekrachter.
Als je het zelf wil checken, neem een bus carb cleaner en spuit het op de pakkingen als de motor loopt, heb je een lek, dan weet je precies waar die lekt doordat de motor rot gaat lopen
CO is dan torenhoog (6,5% in mijn geval) en hij zuipt benzine alsof het bier is.
Je kunt ook ff de vacuumslangen controleren, ik weet weinig van een 5 GT Turbo, maar controleer alle rubber slangen die op het inlaatspruitstuk zijn aangeloten en in ieder geval die van de rembekrachter.
Als je het zelf wil checken, neem een bus carb cleaner en spuit het op de pakkingen als de motor loopt, heb je een lek, dan weet je precies waar die lekt doordat de motor rot gaat lopen
Ik hoorde vandaag ook een verhaal van een collega, dat je pakking bij het inlaatspruitstuk en ook de carb lek kunnen gaan door terugslag, backfire. Hij vertelde dat je die terugslag krijgt als je de choke te vroeg uitzet. Ik zet m'n choke altijd vrij vroeg uit... (ik denk: condenserende benzine op m'n cilinderwand=weg oliefilm!)
Verder vertelde diezelfde collega mij dat je bij een lopende motor Imal of WD40 of remmenreiniger op die plek moet spuiten waar je het lek verwacht. Als de motor valse lucht aanzuigt, zuigt hij brandbaar gas aan en zal hij eventjes ietsje harder gaan lopen. Dus dat ga ik vanavond allemaal even proberen
mzls, M
Verder vertelde diezelfde collega mij dat je bij een lopende motor Imal of WD40 of remmenreiniger op die plek moet spuiten waar je het lek verwacht. Als de motor valse lucht aanzuigt, zuigt hij brandbaar gas aan en zal hij eventjes ietsje harder gaan lopen. Dus dat ga ik vanavond allemaal even proberen
mzls, M
GO WITH THE FLOW OF DA TURBO!
On 2001-12-17 09:52, Willem Snoek
wrote:
2 zielen, 1 gedachte.On 2001-12-17 17:24, Maarten
wrote:
mzls, M
hey, heb dat geintje since vandaag ook!
grrrrrrrrrrrrrrrrr:evil:
wilde eigenlij nieuwe topic maken, maar hij bestond al
kijk gelijk ff carb na.
maar ik heb het continu, het ergst bij constand toerental als je in lage versnelling rijdt, in z'n 2 rond de 50 km/uur rijden (beetje hoog toerental dus)...
alvast bedankt u all..
ga ff snuffelen........ onder de kap.......
grrrrrrrrrrrrrrrrr:evil:
wilde eigenlij nieuwe topic maken, maar hij bestond al
kijk gelijk ff carb na.
maar ik heb het continu, het ergst bij constand toerental als je in lage versnelling rijdt, in z'n 2 rond de 50 km/uur rijden (beetje hoog toerental dus)...
alvast bedankt u all..
ga ff snuffelen........ onder de kap.......
Laat me ff weten als je wat vind!
Ruik jij ook benzine bij stevig optrekken?
Ik ga zo ook aan de gang (marius kom je ook naar KRS knutselwalhalla?). Als ik verder kom dan post ik vanavond nog wel ff.
Ruik jij ook benzine bij stevig optrekken?
Ik ga zo ook aan de gang (marius kom je ook naar KRS knutselwalhalla?). Als ik verder kom dan post ik vanavond nog wel ff.
Pakkingset kost ongeveer 120 piek geloof ik, alleen dan heb je alle 5 de pakkingen voor inlaat en uitlaat spruitstukken.
Als je het laat doen, reken dan maar op een halve dag werk
Als je het laat doen, reken dan maar op een halve dag werk
Zo, net het inlaatgedeelte gecheckt. Kon nix vinden. Maar de vacuum-slang van de carb naar de rembekrachtiger was lek. Die heb ik gemaakt, en ik hoopte datie het nu deed. Niet dus...
Verder hoorde ik gepiep bij de onstekingsunit. Onderzoek wees uit dat... Het slangetje niet lek was. Dan moet het potje haast wel lek zijn, toch? Na 5 minuten rijden was er helemaal nix meer te horen. Vreemd.
De rest van de slangetjes leken nog wel in orde. Er zit alleen niet op elke slang een slangeklem.
Verder heb ik nog even m'n voorwiel lager gecheckt, veel speling. BUH! En wel gloeiende ..., toen vloog m'n krik ook nog door de bodem heen. Nu heb ik het dus weer ff helemaal gehad. Eerst naar huis en lekker bier drinken.
Mzls!
Verder hoorde ik gepiep bij de onstekingsunit. Onderzoek wees uit dat... Het slangetje niet lek was. Dan moet het potje haast wel lek zijn, toch? Na 5 minuten rijden was er helemaal nix meer te horen. Vreemd.
De rest van de slangetjes leken nog wel in orde. Er zit alleen niet op elke slang een slangeklem.
Verder heb ik nog even m'n voorwiel lager gecheckt, veel speling. BUH! En wel gloeiende ..., toen vloog m'n krik ook nog door de bodem heen. Nu heb ik het dus weer ff helemaal gehad. Eerst naar huis en lekker bier drinken.
Mzls!
Proost.
Slangklemmetjes om al die dunnen slangen is natuurlijk wel netjes, maar niet echt belangrijk. (klein slangetje=klein oppervlak= heel veel druk nodig om los te schieten.)
Het membraanjte in je onstekingsunit wil wel eens lek gaan. Gewoon op de slang blazen. Kan je er doorheen blazen, dan is ie lek.
Succes
Slangklemmetjes om al die dunnen slangen is natuurlijk wel netjes, maar niet echt belangrijk. (klein slangetje=klein oppervlak= heel veel druk nodig om los te schieten.)
Het membraanjte in je onstekingsunit wil wel eens lek gaan. Gewoon op de slang blazen. Kan je er doorheen blazen, dan is ie lek.
Succes
rev it like a rental
trouwens, over dat membraampje: ik kan niet echt veel door het slangetje blazen. Het is niet zo van: JA, DIE IS LEK.
Als het membraampje lk is, moet je dan hard door het slangetje kunnen blazen? (die lucht zou dan ook ergens uit het membraam-potje moeten kunnen komen, toch?)
Als het membraampje lk is, moet je dan hard door het slangetje kunnen blazen? (die lucht zou dan ook ergens uit het membraam-potje moeten kunnen komen, toch?)
dat lekt ergens stiekum in een hoekje weg. Als 't membraan ok is, kan je even blazen, zover als 't membraan beweegt, en dan nix meer. Als je dan harder blaast, zet je er meer druk op, en lekt 't niet weg. Als je gewoon door kan blazen, is ie lek.
rev it like a rental
-
Als je membraam in je ontstekingsunit lek is, kun je die vervangen dan? En als mijn motor af en toe stottert, zeggen sommige dat het aan de carterontluchtingssysteem dat ie daar ergens valse lucht aanzuigt. Where the &#$ zit dat?