Heb nieuwe remschijven gekocht en blokken.(R5GTTPHII) Maar nu krijg ik mijn (achter)schijf. Heb al met een poelitrekker geprobeerd maar toen brak er een stuk van mijn schijf af En hij is nog steets niet los! Heb ik op mijn werk een kleine poelitrekker gemaakt zodat ik nu aan de wielbouten trek, maar komt nog steeds niet los!!! Je kunt die toch gewoon van die bout af trekken??? Wil hem niet warm stokken als het kan want dan moet ik nieuwe lagers monteren, en ze zijn nog goed.
Volgens de tekeningen moet je hem er zo af kunnen trekken. Maar hij wil niet! Kan hem warm stoken want misschien hebben ze hem met lock. vast gezet. Menno er zit maar een lager in, het is wel een breed lager. Je moet de moer los maken revet er uit en trekken maar volgens mij. Ik de nk dat ik morgen nog meer geweld in de strijd ga gooien!
Heb er nu een af met wat geweld, maar er zitten twee lagers in. Een blijft er op die bout zitten,(hoe ik die er af moet krijgen weet ik nog niet) dat ander lager met een bus blijven in de schijf zitten. Maar die lagers krijg je er nooit heel uit volgens mij. Ik ben bang dat ik maandag bij reno twee setjes moet gaan bestellen denk ik. Ze zij nogal prijzig vond ik(had al geinfomeerd) want die kosten 110,- per setje!! Dit word weer een duur grapje: 180,-(remblokken) 140,-(setje schijven) 220,-(twee setjes wiellagers) =FL540,-
Ja he verstandigst is nieuwe schijven met lagers
je kunt ze ook met geperst lager compleet bestellen bij renault
heb ze pas bij 19 16s achter gedaan en was een eitje..... suczeven
Nou ze zijn er af. Rechts achter was dus een lagerschaal blijven zitten, want met de schijf er af trekken is het lager dus kapot getrokken. Die lagerschaal kreeg ik er dus niet af met een poelietrekker en een gas pit. Ik heb hem dus vandaag gewoon met de slijptol door moet slijpen. Maar dat was dus gelukt, dus ik naar links achter. Mijn eigen gemaakte poelietrekker er op en draaien. Nou die viel er zowat af, dus dat van de rechterkant was dus een uitzondering. Nu morgen de lagers in de schijven persen op mijn werk, en dan hopen dat ze een beetje makkelijk er weer op gaan. Zal eerst wat bussen op mijn werk draaien, voor het persen en een bus zodat ik ze er netjes er op kan tikken. Laat dat nog wel even weten hoe dat verloopt.
P.S. voor het nageslacht als je je schijven gaat vervangen koop dan meteen ook nieuwe lagers, want al zijn ze goed je krijgt ze er nooit heel er uit geperst! (Andersom dus ook!)
Nou hij staat weer op zijn achter pootjes. Had de schijven dinsdag al gemonteerd, en dat verliep allemaal goed. Gisteren wou ik de MINTEX rem schoenen gaan zetten, maar dat ging niet. Want ik kreeg mijn remzuiger niet terug geduwd. Ik de hele rem klauw er af gehaald zodat ik met de rubber hamer de remzuiger terug kon tikken. Fuckie nog niet genoeg ruimte. Nou de handrem kabel ontspannen. En ja hoor hij pasten. Ja de anderen kant was natuurlijk makelijker. Maar omdat ik de remleidingen los had gehad moest ik het remsysteem ook weer ontluchten. De vrouw moest daar bij helpen natuurlijk. (dank u) Ga zo meteen maar eens een rond proef remmen want ik heb de remdrukregelaar iets strakker gezet.
Oja dit is voor het na geslacht : Als je de GTT met zijn achter pootjes van de grond staat kun je wel ontluchten maar je hebt geen remdruk achter!!!! Dus als je denkt hoe kan het je hebt het rempedaal in getrapt en toch kan ik de schijven rond draaien. (achter) Dit komt door de remdrukregelaar. Laat hem zakken zodat hij met een wiel op de grond staat en het anderen wiel net los van de grond. En dan testen. ( Heeft mij ook een paar minuten bezig gehouden smile:
Volgens mij wel, net als ook bij een 19. Let erop dat de gleuf in de zuiger richting ontluchtingsnippel staat. Anders werkt het automatische verstelmechanisme geloof ik niet goed.