-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Hier even mijn verhaaltje van vandaag:
Kheb mijn bekleding eruit gehaald, die was nat.
Vervolgens mijn voorste isolatiemateriaal. Die was zeiknat, aan allebei de kanten. Op de bodem las gewoon een p[las water....Kennelijk al een langer probleem, want er zityten aan mijn bestuurderkant een paar gaten in de carrosserie geroest. Geen dragende delen, behalve eentje (volgens mij is een stukje voorste chassisbalk aan het roest, gelukkig niet erg.).
Reinier, ik heb begrepen dat u den laskoning bent, zou jij me kunnen bellen voor wat laswerk (06-29084636).
Het isolatiemateriaal achter het dashboard is ook voor het grootste deel zeiknat en dus aan het rotten geslagen. Ik heb dit er voor een groot deel maar uitgesneden. De rest moet je verwijderen door het dashboard eruit e halen.....
Dus wie heeft er nog wat isolatie voor me liggen? Gaat om de isolatioe op de grond (grijze plastic bovenkant) en achter het dasgboard (zwarte soort bitumen bovenkant)
Verder mijn stoelen er ook maar uitgehaald, kan ik in ieder geval de wangen vervangen en mag mammie de bekleding weer heel naaien. Oh ja, de hele dag lekker een kacheltje in mijn wagentje latten snorren, damp kwam uit de raampjes gezet. Zat nogal wat water in dus.
Als alles gelast is etc heb ik denk ik toch wel wat hulp nodig met het vervangen van het isolatiemateriaal achter het dashboard, vnl dashboard verwijderen (gaat wat sneller met twee of meer)
thanx+mazzl
Kheb mijn bekleding eruit gehaald, die was nat.
Vervolgens mijn voorste isolatiemateriaal. Die was zeiknat, aan allebei de kanten. Op de bodem las gewoon een p[las water....Kennelijk al een langer probleem, want er zityten aan mijn bestuurderkant een paar gaten in de carrosserie geroest. Geen dragende delen, behalve eentje (volgens mij is een stukje voorste chassisbalk aan het roest, gelukkig niet erg.).
Reinier, ik heb begrepen dat u den laskoning bent, zou jij me kunnen bellen voor wat laswerk (06-29084636).
Het isolatiemateriaal achter het dashboard is ook voor het grootste deel zeiknat en dus aan het rotten geslagen. Ik heb dit er voor een groot deel maar uitgesneden. De rest moet je verwijderen door het dashboard eruit e halen.....
Dus wie heeft er nog wat isolatie voor me liggen? Gaat om de isolatioe op de grond (grijze plastic bovenkant) en achter het dasgboard (zwarte soort bitumen bovenkant)
Verder mijn stoelen er ook maar uitgehaald, kan ik in ieder geval de wangen vervangen en mag mammie de bekleding weer heel naaien. Oh ja, de hele dag lekker een kacheltje in mijn wagentje latten snorren, damp kwam uit de raampjes gezet. Zat nogal wat water in dus.
Als alles gelast is etc heb ik denk ik toch wel wat hulp nodig met het vervangen van het isolatiemateriaal achter het dashboard, vnl dashboard verwijderen (gaat wat sneller met twee of meer)
thanx+mazzl
dat is shit. Wordt een lange middag Hilvarenbeek zo te horen...
succes ermee!!
succes ermee!!
Was bij mij ook het geval. Zeiknat!! Ruikt lekker he 
Dus ik raad je aan om die matten er gewoon uit te houden.

Dus ik raad je aan om die matten er gewoon uit te houden.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Davy, misschien een spijtige mededeling voor je, maar ik heb het op het moment onnoemelijk druk. Dat is het eerste probleem.
Het tweede is als volgt: Ik ben op het moment bezig een Escort RS turbo te repareren, alleen maar laswerk. beide dorpels zijn 0,5 m rot, linker chassis balk moet compleet verv. worden, rechter moet op diverse plaatsen gerepareerd worden, kortom....EEN HELE HOOP LASWERK.
Ik heb dit karwei voor een vooraf afgesproken prijs aangenomen, en ben nu al zover dat ik er me mee in de vingers snij, qua geld, en ik ben pas op de helft.
Buiten dat krijg ik steeds minder zin om voor andere mensen laswerk te verrichten (sorry!!!) omdat:
-Ik eruit zie als een t*** na 3 uur werken (slijpen/zagen/hakken/borstelen). 2 dagen later komt er bij wijze van spreken nog kit en carrosserie uit mn neus en oren!
-Het superongezond is. Met het lassen blijven er een hoop dampen (smeltende kit en lak e.d.) hangen die ik inadem. Naast die zwarte zooi die met het slijpen e.d. ontstaat ben ik volgens mij zo mn longen naar zn grootje te helpen. En dat allemaal voor die paar centen.
Zit er nou aan te denken om dus alleen nog maar te lassen aan eigen autos, helaas!!
Als ik jou was zou ik de te lassen delen helemaal in orde maken (ontroesten, rotte delen wegzagen, nieuwe plaatjes op maat knippen e.d.) en dan ergens een lasapparaat huren (MIG) of zo de auto brengen naar een lasser.
Neem van mij aan: 70 procent van het laswerk bestaat uit het andere (ontroesten, rotte delen wegzagen e.d.)
Als je dit werk dus zelf doet bespaar je al een hoop geld. Gebruik zo weinig mogelijk een slijptol, want deze geven een hele hoop rotzooi, brand in op je bekleding, lak en ruiten.
Als je nog meer wilt weten moet je het maar laten weten.
groeten, de Laskoning in Ruste
Het tweede is als volgt: Ik ben op het moment bezig een Escort RS turbo te repareren, alleen maar laswerk. beide dorpels zijn 0,5 m rot, linker chassis balk moet compleet verv. worden, rechter moet op diverse plaatsen gerepareerd worden, kortom....EEN HELE HOOP LASWERK.
Ik heb dit karwei voor een vooraf afgesproken prijs aangenomen, en ben nu al zover dat ik er me mee in de vingers snij, qua geld, en ik ben pas op de helft.
Buiten dat krijg ik steeds minder zin om voor andere mensen laswerk te verrichten (sorry!!!) omdat:
-Ik eruit zie als een t*** na 3 uur werken (slijpen/zagen/hakken/borstelen). 2 dagen later komt er bij wijze van spreken nog kit en carrosserie uit mn neus en oren!
-Het superongezond is. Met het lassen blijven er een hoop dampen (smeltende kit en lak e.d.) hangen die ik inadem. Naast die zwarte zooi die met het slijpen e.d. ontstaat ben ik volgens mij zo mn longen naar zn grootje te helpen. En dat allemaal voor die paar centen.
Zit er nou aan te denken om dus alleen nog maar te lassen aan eigen autos, helaas!!
Als ik jou was zou ik de te lassen delen helemaal in orde maken (ontroesten, rotte delen wegzagen, nieuwe plaatjes op maat knippen e.d.) en dan ergens een lasapparaat huren (MIG) of zo de auto brengen naar een lasser.
Neem van mij aan: 70 procent van het laswerk bestaat uit het andere (ontroesten, rotte delen wegzagen e.d.)
Als je dit werk dus zelf doet bespaar je al een hoop geld. Gebruik zo weinig mogelijk een slijptol, want deze geven een hele hoop rotzooi, brand in op je bekleding, lak en ruiten.
Als je nog meer wilt weten moet je het maar laten weten.
groeten, de Laskoning in Ruste

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Yes indeed......retired met de nadruk op tired
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
hoe bedoel je en nu dan?
Geen slijptol gebruiken, o.k. maar hoe krijg je het dan weg? (haakse slijper??)On 2001-11-17 20:26, canonballman
wrote:
Gebruik zo weinig mogelijk een slijptol, want deze geven een hele hoop rotzooi, brand in op je bekleding, lak en ruiten.
haakse slijper, slijptol of flex is 3 keer hetzelfde...
Denk alleen wel goed aan de schijfen die je erin zet. als et te dik word verneuk je de boel heel gouw. dit heeft geen betrekking op eerdere vragen of antwoorden. gewoon wat degene hiervoor vroeg. ben een beetje whisky aan het worden....
Denk alleen wel goed aan de schijfen die je erin zet. als et te dik word verneuk je de boel heel gouw. dit heeft geen betrekking op eerdere vragen of antwoorden. gewoon wat degene hiervoor vroeg. ben een beetje whisky aan het worden....
whiskey in my stomach
lekkellekkel lekkel.
moet kunnen waneer mn vriendin jarig is niet???
lekkellekkel lekkel.
moet kunnen waneer mn vriendin jarig is niet???
Ik heb iets soortgelijks (alleen geen Dremel) maar zoŽn ding heeft toch veel te weinig kracht om een stuk plaatwerk weg te slijpen?!On 2001-11-17 23:31, Bankie
wrote:
haakse slijper is toch hets\zelfde als een slijptol toch,ik heb me zo'n set gekocht van dremel multie,kan je heel goed mee werken,mischien een ideetje.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Shit Reinier das jammer.....
Kan ik je niet overhalen op een of andere manier (bier of een gasmasker ?
)? Of dat ik het hele voorwerk doe en jij alleen de plaatjes erin last....
Een MIG lasset, is het moeilijk om dat zelf te doen? en duur om te huren?
Iemand bij mij in de buurt een adresje om laswerk te laten doen? Tis nie echt veel.
Andere optie is om het met glasvezelmatten te doen (het zijn verder toch geen dragende delen. Of is dat niet goed....Mc Lain jij hebt hier geloof ik nogal ervaring mee.
Ontroesten, doe je dat met zo'n ontroestingsmiddeltje dat je bij de halffords oid kan kopen?
dank weer voor de adviezen en tips
Kan ik je niet overhalen op een of andere manier (bier of een gasmasker ?
Een MIG lasset, is het moeilijk om dat zelf te doen? en duur om te huren?
Iemand bij mij in de buurt een adresje om laswerk te laten doen? Tis nie echt veel.
Andere optie is om het met glasvezelmatten te doen (het zijn verder toch geen dragende delen. Of is dat niet goed....Mc Lain jij hebt hier geloof ik nogal ervaring mee.
Ontroesten, doe je dat met zo'n ontroestingsmiddeltje dat je bij de halffords oid kan kopen?
dank weer voor de adviezen en tips
Je zegt dat het niet veel is. Dacht ik ook. Maar als je eenmaal bezig bent kom je van alles tegen. Dacht dat mijn dorpel verrot was blijkt mijn voorkant van de auto aardig rot te zijn. Zou ik ook maar controleren als ik jouw was.
nee hoor ik heb er geen probleem mee met het slijp,schuur,boor en frees werk met de multie,je moet allen niet te snel klaar willen zijn,ik heb 'm al een paar keer voor m'n wagen gebruikt en het gaat prima met dit ding.alleen de onderdeeltjes zoals kleine slijpschijfjes vindt ik wat aan de duure kant.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Euh Davy...... Mig lassen is zon beetje de simpelste lastechniek die er is. De spanning en de draadtoevoer moet je goed instellen en vervolgens kan zelfs mijn moeder lassen. Het is dan gewoon een kwestie van het laspistool stil houden en je krijgt al redelijk mooie lassen.
Het instellen doe je in 2 minuten. Voor carrosserie gebruik je dikwijls alleen de stand 1 en 2 (spanning).
En over die Dremel...... dat duurt zon beetje een halve dag eer dat je 10 cm geslepen hebt niet??? En dan nog heb je vonken.......
Ik heb sinds kort een Rodac luchtzaag gekocht, een soort decoupeerzaag, alleen dan in de vorm van zeg maar een fles bier
Werkt dus op lucht, maakt iets van 8000 zaagbewegingen per minuut, en GEEN vonken en shit. Heb dat ding nu 2 weken en weet nu al dat ik dat ding 5 jaar terug had moeten kopen. Werkt zo snel en nauwkeurig......
Prijs was iets van 240 ofzo. Probleem is wel dat je een compressor nodig hebt.
En inderdaad, met roest zie je altijd het topje van de ijsberg. Wat je ziet vertegenwoordigt vaak maar 30 procent.
Aangezien er toch gelast moet worden kun je het beste zoveel mogelijk roest weghalen. Dat Halffords spul is niet geweldig. Na het lassen de boel verzinken met zinkspray (superspul, beschermd echt goed!) en dan tectyleren, binnenzijdes met tectyl ML.
Glasvezel matten is mogelijk, net als popnagelen, maar zijn natuurlijk provisorische oplossingen. Voor de apk geld een dichtgepopt gat dan ook gewoon als een gat!
Doe je dit toch, zorg dan dat er een hele dikke laag tectyl op zit, zodat keurmeesters het niet ontdekken!
Het instellen doe je in 2 minuten. Voor carrosserie gebruik je dikwijls alleen de stand 1 en 2 (spanning).
En over die Dremel...... dat duurt zon beetje een halve dag eer dat je 10 cm geslepen hebt niet??? En dan nog heb je vonken.......
Ik heb sinds kort een Rodac luchtzaag gekocht, een soort decoupeerzaag, alleen dan in de vorm van zeg maar een fles bier

Werkt dus op lucht, maakt iets van 8000 zaagbewegingen per minuut, en GEEN vonken en shit. Heb dat ding nu 2 weken en weet nu al dat ik dat ding 5 jaar terug had moeten kopen. Werkt zo snel en nauwkeurig......
Prijs was iets van 240 ofzo. Probleem is wel dat je een compressor nodig hebt.
En inderdaad, met roest zie je altijd het topje van de ijsberg. Wat je ziet vertegenwoordigt vaak maar 30 procent.
Aangezien er toch gelast moet worden kun je het beste zoveel mogelijk roest weghalen. Dat Halffords spul is niet geweldig. Na het lassen de boel verzinken met zinkspray (superspul, beschermd echt goed!) en dan tectyleren, binnenzijdes met tectyl ML.
Glasvezel matten is mogelijk, net als popnagelen, maar zijn natuurlijk provisorische oplossingen. Voor de apk geld een dichtgepopt gat dan ook gewoon als een gat!
Doe je dit toch, zorg dan dat er een hele dikke laag tectyl op zit, zodat keurmeesters het niet ontdekken!
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Mig lassen..... Is dat op elektriek of met gas? Hmmm, ken wel iemand met een elektrisch lasapparaat, maar dat werkt op soort van kortsluiting en hij zei dat dat erg grof is.
Beetje lullig om 240 piek + compressor voor zoiets uit te geven. Kan ik het voor dat geld beter laten doen.
Waar kan je die zinkspray kopen? Gewone autospeciaalzaak? En hoe zit het met dat roestverwijderspulletje is er wat beters dan dat halffordsspul of is weghalen het beste...
Hamerite??? Schiujn je gewoon over roest te kunnen smeren, is dat wat?
Thanx maar weer.
Beetje lullig om 240 piek + compressor voor zoiets uit te geven. Kan ik het voor dat geld beter laten doen.
Waar kan je die zinkspray kopen? Gewone autospeciaalzaak? En hoe zit het met dat roestverwijderspulletje is er wat beters dan dat halffordsspul of is weghalen het beste...
Hamerite??? Schiujn je gewoon over roest te kunnen smeren, is dat wat?
Thanx maar weer.
Davy een maat van mij is lasser
. Hij heeft een lassapparaat thuis staan. Ik denk dat hij het wel wil doen(tegen betaling natuurlijk). Hij heeft mijn onderstel ook gelast en weet al een beetje hoe een 5 in elkaar zit. Laat het maar weten of het wat voor je is.
En mig lassen is toch op gas en stroom? Of ben ik nou in de war?
<font size=1>[ This message was edited by: Roy Steenland on 2001-11-18 21:30 ]</font>

En mig lassen is toch op gas en stroom? Of ben ik nou in de war?
<font size=1>[ This message was edited by: Roy Steenland on 2001-11-18 21:30 ]</font>
zie maar 14 november,lets get loud,ik zit er met een hoop van jullie al vanaf het begin erbij,ik had nog geen pc dus ik heb zeker wat in te halen want,
"IK BEN EEN DIE HARD"en geen newbie of runnerup,ja chris ik heb nog ff te gaan,maar hou je maar vast hehe
"IK BEN EEN DIE HARD"en geen newbie of runnerup,ja chris ik heb nog ff te gaan,maar hou je maar vast hehe
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
He Reinier, kan je moeder het niet voor hem doen dan??en vervolgens kan zelfs mijn moeder lassen

Kom maar op!On 2001-11-18 21:58, Bankie
wrote:
zie maar 14 november,lets get loud,ik zit er met een hoop van jullie al vanaf het begin erbij,ik had nog geen pc dus ik heb zeker wat in te halen want,
"IK BEN EEN DIE HARD"en geen newbie of runnerup,ja chris ik heb nog ff te gaan,maar hou je maar vast hehe![]()
