Ok dan.....
Ben gisteren de hele dag in de weer geweest met mijn wagentje. Wilde niet meer starten (zie topic benzinepomprelais). Dus benzine pomp op accu aangesloten, top doet het, en naar Mr reno geweest om te kijken of het relais kaduk was. Was lachen voor Mr Reno.....Alle relais die ik bij me had (5 uit het zekeringen akstje) waren geen van alle het benzinepomprelais. Oftewel, relais pleite....nergens te vinden.
Wie heeft een Duitse importwagen en weet waar het benzpomprelais zit.
2e ellende:
Lionksvoor zit een grote stekker bij de wielkast. Ik kijken, misschien zat daar een stekkertje los/oxidatie, pleuris de pleuris, complete stekker geoxideerd+ al verscheidene draadjes klungelig doorgelust. Ik de oxidfatie beetje verwijderd+ contactspray-> doet ie helemaal niks meer. Schijtzooi!!!!!
Hoe kun je zorgen dat die draadjes weer goed contact maken. Volgens mij is er geen ruimte (draadjes te kort) om ze direct aan elkaar te verbinden. Misschien een nieuwe boom voor dat stuk?
Wie o Wie.....Hellup
geen idee waar dat relais zit, maar moet toch wel een GT'er hier zijn die je dat kan vertellen. Anders wordt 't draadjes volgen 
Voor die stekker zou ik 't volgende doe: knip dat smerige ding er tussen uit. Ga naar de sloop, en knip uit een beetje nieuwe, dus bv een schade auto, een stekker (beide kanten), met voldoende pennetjes. Deze soldeer je aan de draden, en klaar is klara.

Voor die stekker zou ik 't volgende doe: knip dat smerige ding er tussen uit. Ga naar de sloop, en knip uit een beetje nieuwe, dus bv een schade auto, een stekker (beide kanten), met voldoende pennetjes. Deze soldeer je aan de draden, en klaar is klara.
rev it like a rental
-
Ja, maar dat is dus het probleem... De vorige eigenaar heeft een aantal draadjes doorgelust en daar nogal veel ruimte voor gebruikt, dus van elke kant 3 cm van het draadje af. Dus ik heb nooit genoeg ruimt om die stekker goed aan elkaar te krijgen.On 2001-11-01 10:43, Menno
wrote:
geen idee waar dat relais zit, maar moet toch wel een GT'er hier zijn die je dat kan vertellen. Anders wordt 't draadjes volgen
ik bedoelde daarom dat je een stekker met voldoende draad uit een auto knipt. Je soldeert dan de draadjes van die stekker aan je kabelboom, en hebt zo voldoende lengte, en weer een correct werkende stekker.
rev it like a rental
-
Hmmmm, ok dan, dat zal wel werken. Effe wat uitbouwen denk ik zo om er beter bij te kunnen. Gewoon volsmeren met soldeer dan maar....On 2001-11-01 11:06, Menno
wrote:
ik bedoelde daarom dat je een stekker met voldoende draad uit een auto knipt. Je soldeert dan de draadjes van die stekker aan je kabelboom, en hebt zo voldoende lengte, en weer een correct werkende stekker.
<font size=1>[ This message was edited by: Davy on 2001-11-01 11:57 ]</font>
-
Nee, niet voljoppen met soldeer, gewoon netjes maken. Solderen is de beste, netste en meest storingsvrije manier. En met zon`SLOOP`stekker kun je m nog altijd makkelijk loskoppelen als je motor eruit moet. Anders moet je dan weer gaan knippen. Die originele stekkers zijn niks waard helaas.
Hier moet ik helaas effe iets over zeggen. Solderen is inderdaad goed, maar niet het beste. Het beste zijn knijp/krimp verbindingen. Ij solderen heb je met een chemische reactie te doen welke op den dur negetieve invloed gaat hebben op de verbindingen. Krimp/knijp verbindingen, met een hulsje ofzo, zijn het beste. Door de grote kracht wat je zet op een klein oppervlakte kan de bovenste laag korststondig wel 400 graden worden en daardoor vloeien de materialen een klein beetje in elkaar. Zonder enige chemische toevoeging. Dit gaat dus niet zo snel oxideren. Maar voor een 5je is solderen perfect als je het tenminste goed doet.On 2001-11-02 00:48, canonballman
wrote:
Nee, niet voljoppen met soldeer, gewoon netjes maken. Solderen is de beste, netste en meest storingsvrije manier. En met zon`SLOOP`stekker kun je m nog altijd makkelijk loskoppelen als je motor eruit moet. Anders moet je dan weer gaan knippen. Die originele stekkers zijn niks waard helaas.
groetjes
-
Hier moet ik helaas effe iets over zeggen. Solderen is inderdaad goed, maar niet het beste. Het beste zijn knijp/krimp verbindingen. Ij solderen heb je met een chemische reactie te doen welke op den dur negetieve invloed gaat hebben op de verbindingen. Krimp/knijp verbindingen, met een hulsje ofzo, zijn het beste. Door de grote kracht wat je zet op een klein oppervlakte kan de bovenste laag korststondig wel 400 graden worden en daardoor vloeien de materialen een klein beetje in elkaar. Zonder enige chemische toevoeging. Dit gaat dus niet zo snel oxideren. Maar voor een 5je is solderen perfect als je het tenminste goed doet.
groetjes
[/quote]
Hee Mc Lain, hoe zien die knijp/krimp verbindingen eruit. is het een soort huls met aan de buitenkant plastic en aan de binnekant ijzer.
Heb je geen foto ervan.
Waar haal je die krimp verbindingen?
Lijkt me iig makkelijker dan solderen or am I wrong?
groetjes
[/quote]
Hee Mc Lain, hoe zien die knijp/krimp verbindingen eruit. is het een soort huls met aan de buitenkant plastic en aan de binnekant ijzer.
Heb je geen foto ervan.
Waar haal je die krimp verbindingen?
Lijkt me iig makkelijker dan solderen or am I wrong?
-
Ja, maar McLain, is dat soort verbindingen niet meer iets voor de computerbusiness????
ZO goed hoeft het voor een GTT nou ook weer niet te zijn. Met gewoon solderen heb je denk ik al een 20 % ofzo betere verbinding als de stdrd stekkers.
ZO goed hoeft het voor een GTT nou ook weer niet te zijn. Met gewoon solderen heb je denk ik al een 20 % ofzo betere verbinding als de stdrd stekkers.
-
En Davy, solderen moet wel meevallen. Gewoon intercooler, grille en koplamp eruit halen, kun je er goed bij.