Effe 2 vraagjes: Devil einddempers voor een GTT: zijn die ALTIJD van RVS??????
En wat kost ie ongeveer nieuw??? Kan er misschien 1 secondhand kopen. Mooi geluid???
En nog een vraag over wat Improve spullen:
-In car adjustable bleedvalve kosten 149,-......goed merk???? welke kleuren evt.???
En moet je voor die dingen 3 slangetjes je interieur in laten lopen????dacht ik....
-Apex verlagingsveren 50mm
Waar zit die man van Improve en hoe kan ik het voordeligste aan boven genoemde spullen komen, laten opsturen of ophalen in .....met een diesel????
Heeft hij doorgaans veel op voorraad van dat GTT spul????
groeten Canonballman
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Cannonballman,
Hij zit in Almelo.
Frans is een aardige gozer, je kunt hem ook rustig bellen voor vragen enzo.
Hij zit in Almelo.
Frans is een aardige gozer, je kunt hem ook rustig bellen voor vragen enzo.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Voor zover ik weet heb je er niet een speciale aansluitset voor nodig, alleen drie dunne hittebestendige slangetjes en een T stukje, gewoon bij een automaterialenzaak te halen. Ik denk dat ik het deze week nog willen hebben dat spul, zodat het er voor de ring dag nog op zit.
En yes Stefijn, die overbodige slangetjes liggen al bij de reserve onderdelen!! Stelt overigens geen kloot voor maar ja.
Die Devil pijp ga ik maandag voor informeren. Ook krijg ik morgen een prijs van een stuk RVS pijp van 3 meter voor evt. alleen een pijp als uitlaat die aan de zijkant voor het achterwiel uitmondt. Is wel effe afwachten of dat geluid lange tijd vol te houden is zonder aangehouden/doof te worden. Maar proberen is weten!!!!
groeten Reinier
En yes Stefijn, die overbodige slangetjes liggen al bij de reserve onderdelen!! Stelt overigens geen kloot voor maar ja.
Die Devil pijp ga ik maandag voor informeren. Ook krijg ik morgen een prijs van een stuk RVS pijp van 3 meter voor evt. alleen een pijp als uitlaat die aan de zijkant voor het achterwiel uitmondt. Is wel effe afwachten of dat geluid lange tijd vol te houden is zonder aangehouden/doof te worden. Maar proberen is weten!!!!
groeten Reinier
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Ben wel benieuwd wat een stuk rvs kost wil het ook proberen onder mijn clio, maar ik denk dat ik het dan na de cat doe maakt ook nix uit.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
prijs zal wel niet zon probleem zijn maar het buigen moet ik helaas uitbesteden. Er hoeft eigenlijk maar 1 90 graden bocht in gemaakt worden, maar lukt niet zelf met een brander. Is namelijk 54 mm pijp en krijg je dus niet warm genoeg.
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Een bon voor te veel lawaai die heb ik nog niet. In een lijstje aan de muur boven mijn bed.
Vindt u het niet mooi, nou oke dat is u mening.

Vindt u het niet mooi, nou oke dat is u mening.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Net als vroeger met de brommert Arjan: Ik weet het niet meneer de Wout, ik heb m zo gekocht!!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Van een RTC lid!!!!
Ome Wout: RTC....oooo, die criminelen!!!
Ome Wout: RTC....oooo, die criminelen!!!
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Kijk wel of ik em op de plek van mijn reserve wiel op de 1 of andere manier vast kan zette.On 2001-10-01 01:19, canonballman wrote:
prijs zal wel niet zon probleem zijn maar het buigen moet ik helaas uitbesteden. Er hoeft eigenlijk maar 1 90 graden bocht in gemaakt worden, maar lukt niet zelf met een brander. Is namelijk 54 mm pijp en krijg je dus niet warm genoeg.
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
On 2001-10-01 01:21, canonballman wrote:
Van een RTC lid!!!!
Ome Wout: RTC....oooo, die criminelen!!!

heb nog een nieuwe bleedvalve liggen met aansluitingen en alles erbij voor 120 gulden . Geïnteresseerden : mailen maar

Bruno
Bruno
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Ik heb dit al eens vaker gevraagd maar niet echt een bevredigend antwoord gekregen:
Ik wil ook een beetje meer turbodruk. 0,9 bar bijvoorbeeld. Is mijn motor daar nog tegen bestand?
Km. +/- 165.000 km, geen olieverbruik, nooit gekleurde wolkjes (blauw/wit/zwart), versnellingsbak zonder speling.
Alleen de koppeling begint wat laat op te pakken, maar goed, die moet ik ook zonder hoger vermogen wel een keer vervangen, dus...
Volgens mij garage knallen de lagers bij na 5000km al uit, maar volgens mij valt dat wel mee. Het is natuurlijk alleen maar een piekbelasting en 90% van de tijd staat - bij mij althans - de beeldvalve toch op standaard (of misschien zelfs lager).
Motor wordt altijd perfect warm gereden en zo.
Als ik de verhalen hoor dan gaat ie nog best 50.000 km mee met hogere druk - mits goed verzorgd uiteraard.
Graag een iets beter onderbouwd antwoord dan: "doen!" of iets dergelijks
Ik wil ook een beetje meer turbodruk. 0,9 bar bijvoorbeeld. Is mijn motor daar nog tegen bestand?
Km. +/- 165.000 km, geen olieverbruik, nooit gekleurde wolkjes (blauw/wit/zwart), versnellingsbak zonder speling.
Alleen de koppeling begint wat laat op te pakken, maar goed, die moet ik ook zonder hoger vermogen wel een keer vervangen, dus...
Volgens mij garage knallen de lagers bij na 5000km al uit, maar volgens mij valt dat wel mee. Het is natuurlijk alleen maar een piekbelasting en 90% van de tijd staat - bij mij althans - de beeldvalve toch op standaard (of misschien zelfs lager).
Motor wordt altijd perfect warm gereden en zo.
Als ik de verhalen hoor dan gaat ie nog best 50.000 km mee met hogere druk - mits goed verzorgd uiteraard.
Graag een iets beter onderbouwd antwoord dan: "doen!" of iets dergelijks

OI OI,
Als je nog lange tijd met je auto wil rijden Stefijn zou ik het niet doen. Ik heb een vergelijkbare GTT maar vond wel dattie al een tijdje niet echt genoeg power had (vergeleken bij toen ik m net kocht) dus heb ik er een bleed valve en dump valve op gezet. En nu is m'n blok kappot!
Dit komt natuurlijk niet 100% door die bleed en dump-valve maar ik denk zeer zeker dat het het hele proces van totale destructie van mijn blok versneld heeft.
Dus als je van plan bent om binnenkort een nieuw/gereviseerd blok te kopen moet je het doen, ben je dit niet van plan zou ik het ook niet doen!
Groeten!
-----------------
Happy 5GTTurbo Owner (not driver at the moment) looking for a decent tuner!
Als je nog lange tijd met je auto wil rijden Stefijn zou ik het niet doen. Ik heb een vergelijkbare GTT maar vond wel dattie al een tijdje niet echt genoeg power had (vergeleken bij toen ik m net kocht) dus heb ik er een bleed valve en dump valve op gezet. En nu is m'n blok kappot!
Dit komt natuurlijk niet 100% door die bleed en dump-valve maar ik denk zeer zeker dat het het hele proces van totale destructie van mijn blok versneld heeft.

Dus als je van plan bent om binnenkort een nieuw/gereviseerd blok te kopen moet je het doen, ben je dit niet van plan zou ik het ook niet doen!
Groeten!
-----------------
Happy 5GTTurbo Owner (not driver at the moment) looking for a decent tuner!
Laatst gewijzigd door Zj*rZ op ma 1 okt 2001 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
ja ok, maar jij geeft al aan dat jouw motor minder werd en dat je m toen maar opgevoerd heb. Ik heb niet het idee dat mijn motor minder is/presteert dan 2 jaar terug, tegendeel, net zo goed. Alleen ik ben dŽr aan gewend.
Waarom kan een revisiemotor er wel tegen dan?
Waarom kan een revisiemotor er wel tegen dan?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Gewoon DOEN Stefijn

Nee, effe zonder gein: Meer vermogen door hogere turbodruk verkort de levensduur van je motor. Maar dit is ook weer niet gigantisch. Om een voorbeeld te noemen: een maat van mij reed vorig jaar december een circuitdag op Zandvoort. Die GTT van hem had ik onder handen genomen. Voor meer vermogen waren er maar twee dingen gebeurd: druk op 1 bar en een grotere sproeier (125). Wel zat er net een nieuwe koppakking tussen en was de kop licht gevlakt omdat ie wat krom was. Die auto heeft 4 manches van 20 min voluit gereden die dag, en liep in april dit jaar nog als de brandweer, echt supersnel, schat een sec of 7 naar 100.
Dus:
-grotere sproeier erin, altijd doen.
-niet lange stukken met volle druk op de snelweg rijden.
-auto goed onderhouden, maar dat is al het geval neem ik aan!


Nee, effe zonder gein: Meer vermogen door hogere turbodruk verkort de levensduur van je motor. Maar dit is ook weer niet gigantisch. Om een voorbeeld te noemen: een maat van mij reed vorig jaar december een circuitdag op Zandvoort. Die GTT van hem had ik onder handen genomen. Voor meer vermogen waren er maar twee dingen gebeurd: druk op 1 bar en een grotere sproeier (125). Wel zat er net een nieuwe koppakking tussen en was de kop licht gevlakt omdat ie wat krom was. Die auto heeft 4 manches van 20 min voluit gereden die dag, en liep in april dit jaar nog als de brandweer, echt supersnel, schat een sec of 7 naar 100.
Dus:
-grotere sproeier erin, altijd doen.
-niet lange stukken met volle druk op de snelweg rijden.
-auto goed onderhouden, maar dat is al het geval neem ik aan!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Shit zeg, heb ik net die Bruno gemaild voor die bleedvalve van m, blijkt dat Ploeger m al voor mn neus heeft weggekaapt!!!!!!
En Improve kan ze wel leveren maar dat gaat nog enkele weken duren. Daar kan ik eigenlijk niet op wachten. Lowering springs heeft ie wel op voorraad maar die kan ik hier in de buurt ook wel voordelig krijgen denk ik.
Dus, waar vind ik een bleed valve. Heeft Biesheuvel die?? Iemand? of hebben zij een site waar ik op kan kijken??
groeten Canonballman
En Improve kan ze wel leveren maar dat gaat nog enkele weken duren. Daar kan ik eigenlijk niet op wachten. Lowering springs heeft ie wel op voorraad maar die kan ik hier in de buurt ook wel voordelig krijgen denk ik.
Dus, waar vind ik een bleed valve. Heeft Biesheuvel die?? Iemand? of hebben zij een site waar ik op kan kijken??
groeten Canonballman
Yep, Van Biesheuvel heeft ze, ik heb m daar ook vandaan. Geen in-car adjustable maar gewoon een T-stuk met een draaiknop.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, heb nou een mailtje gestuurd naar Wouter Bollen, de Frod koning. Hij heeft ook bleedvalves op de site staan. Slechts 1 type en kost maar 66 piek. Weet niet of die In car adjustable zijn. Moet wel voor mij. Zal wel weer niet...........
En op die van een pneumatiek zaak zit niet zon mooie alu knop op zeker. Had ik dat maar geweten, 4 jaar terug. Had ik er wel 1 op school `geleend`
En op die van een pneumatiek zaak zit niet zon mooie alu knop op zeker. Had ik dat maar geweten, 4 jaar terug. Had ik er wel 1 op school `geleend`

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Trouwens, een Bailey zuiger-dumpvalve is bij Bollen enkele tientjes goedkoper als bij Improve!