Vorige week men motor er helemaal uitgehaald om men versnellingsbak te laten afdichten. Tijdens de demontage van de olieleidingen zag ik dat 2 slangen van de retourleiding van de olie van de turbo versleten zijn. dit zijn 2 slangen, een die aan het carter wordt aangesloten en een die aan de turbo zelf zit. Daartussen zit een voorgevormde metalen buis.
Nu wil ik deze 2 leidingen bestellen, en het blijkt dat dat zowel de diameter als de vorm van de slangen niet klopt. De slang aan de turbo zou een slanggetje zijn van +/-1.5cm dia met 2 bochten in. De andere slang is een bocht van 90° met waarschijnlijk de zelfde dia. Bij mij is dit anders, ik heb 2 bochten van 90° met ongeveer een diameter van 2.5cm.
Ze hebben bij renault zelf gekeken bij verschillende types van R5 GTT motors en telkens was dit hetzelfde.
Wie kan mij even helpen, zou het kunnen dat deze stukken van een andere turbo motor komen R11 bvb?
-
Kweet wel dat die slang met twee knikken die op de turbo zit erg prijzig is(120 piek). Dat bochtje wat op de carterpan zit valt erg mee.
Die ene is zo duur omdat er aan de binnenkant een soort van plastic is ingegoten, geen rubber in ieder geval.
Hij heeft bij mijn weten ongeveer dezelfde binnendiameter als dat 90 graden bochtje en twee knikken erin van plusminus 120 graden
groeten
Die ene is zo duur omdat er aan de binnenkant een soort van plastic is ingegoten, geen rubber in ieder geval.
Hij heeft bij mijn weten ongeveer dezelfde binnendiameter als dat 90 graden bochtje en twee knikken erin van plusminus 120 graden
groeten
Idd erg duur 120piek of 2560BEF, maar ik heb er niks aan. Ik moet weten waarom der bij mij iets anders opzit met een andere diameter. Waar komt dit vandaan en waar haal ik het?
-
je ne sais pas
Is het niet handiger om het originele systeem terug te plaatsen?
De slangen weet je nu te vinden en die metalen leiding moet op de sloop wel te vinden zijn....
(Ik ken die buisjes wel, heb net 2 weken op die 90° bocht zitten wachten...)
De slangen weet je nu te vinden en die metalen leiding moet op de sloop wel te vinden zijn....
(Ik ken die buisjes wel, heb net 2 weken op die 90° bocht zitten wachten...)
Ik heb hetzelfde. 2 slngen van +/- 2.5cm dia in een 90 graden hoek en een stalen leiding ertussen. Misschien anders bij watergekoelde en nietwatergekoelde turbo's, maar dan zouden niet alle motortypes aan moeten geven wat je omschreef.
Bij mij waren ze ook versleten. Heb gewoon twee voorgevormde universele slangen gekocht bij Brezan met een hoek van 90 graden. Kostte in totaal geloof ik 30,-. even op maat snijden en klaar.
Bij mij waren ze ook versleten. Heb gewoon twee voorgevormde universele slangen gekocht bij Brezan met een hoek van 90 graden. Kostte in totaal geloof ik 30,-. even op maat snijden en klaar.
Heb ik ook gehad. Was bezig met het in bouwen van oliekoeler,
en ik dacht even allen slangenklemmen aan draaien. En toen zag ik dat hij slecht was
Ze waren ongeveer 2cm doorsnee. Maar je kunt toch zien aan de doorsnee van dat pijpje en je slangen nippel aan de turbo, welke doorsneede de slang moet hebben? 
:d Gegroet :d

:d Gegroet :d
OK, dus jullie vervangen deze slangen door standaard slangen. Maar zijn deze wel bestand tegen motor olie en de hoge temperaturen? Er moet een reden zijn waarom deze slangen zo duur zijn, het zijn trouwens silicone slangen, aan de binnenkant zijn ze wit en aan de buitenkant zijn ze zwart bekleed. Als ik ze morgen niet heb dan zal ik het eens broberen. Brezan, is dat die auto onderdelen winkel?
Het zijn wel natuurlijk speciale olieslangen, maar dan in een universele maat en in een hoek van 90 graden. Ik vond 30,- voor 2 stukjes slang al niet goedkoop. de kwaliteit is echt wel goed. De slangen zijn echt heel dik en zijn gemaakt voor hoge temperaturen.
de reden dat die dingen zo duur zijn is, omdat er 'Renault' op staat. Bovendien ging het hierbij om het hele stuk en niet alleen de slangetjes toch?
Brezan is die automaterialenzaak, maar iedere automaterialenzaak kan dit leveren., APS is ook een hele goeie met slangen...
Een bedrijf die speciaal leidingen maakt heeft dit soort dingen ook altijd liggen (bijv. Pirtek, ik weet niet of die in Belgie bestaan)
de reden dat die dingen zo duur zijn is, omdat er 'Renault' op staat. Bovendien ging het hierbij om het hele stuk en niet alleen de slangetjes toch?
Brezan is die automaterialenzaak, maar iedere automaterialenzaak kan dit leveren., APS is ook een hele goeie met slangen...
Een bedrijf die speciaal leidingen maakt heeft dit soort dingen ook altijd liggen (bijv. Pirtek, ik weet niet of die in Belgie bestaan)
Whoehoew, gevonden
De slangen blijken van een R11 turbo te zijn, waarom, weet ik ook niet, maar ze hebben ze gevonden.
De slangen van brezan, zijn niet geschikt voor olie, dus opletten geblazen!!!
De slangen blijken van een R11 turbo te zijn, waarom, weet ik ook niet, maar ze hebben ze gevonden.
De slangen van brezan, zijn niet geschikt voor olie, dus opletten geblazen!!!