Hulp gevraagd Mégane 1 electronica

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Goeiemiddag!
Ik ben al geruime tijd bezig om een 2.0 IDE om te bouwen naar een normale 2.0 16v.
Om precies te zijn heb ik een compleet blok, met motorkabelboom en kabelboom voor achter het dashboard van een F4r-746 uit een Mégane cabrio, welke ik in mijn F5r-740 aan het bouwen ben.
Motorblok en motorkabelboom liggen er in. En daar beginnen de problemen... de stekker van de kabelboom ( die witte ) is anders. Dus ik heb ook de kabelboom die achter het dashboard hoort.
Maar ook hier kom ik alweer een niet passende stekker tegen: die bij de aansluiting naar achteren...
Omdat ik er weinig voor voel om ook deze kabel te moeten vervangen, ben ik gestopt met het uitbouwen van het dashboard.
Mijn vraag is de volgende;
Wie heeft er hier genoeg kennis van deze bekabeling en kan mij helpen om dit alsnog werkend te krijgen?
Ik hoor het heel graag....
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Wat is er mis met je IDE, als je de egr afdicht is het een probleemloze auto.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Het IDE blok bleef in noodloop. Ik heb alles gedaan wat je maar kunt doen om hem weer goed te krijgen; sensors vervangen, egr afgedicht, injectoren laten reinigen, motorflush gedaan, lambda vervangen etc etc.
Nu liep het blok wel, maar bleef hij steeds stotteren bij het doorgassen. Nu was het waarschijnlijk de brandstofdruk regelaar. En zó kon ik aan de gang blijven.
Ik heb dus een ander blok ingebouwd, compleet met kabelboom en computer en al. Alleen de aansluiting met de binnen kabelboom is anders en daar heb ik hulp bij nodig..
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Niemand met kennis van electronica die het aandurft om met mij de motorkabelboom om te bouwen?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kan het hier nog eens proberen https://turborenault.co.uk
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie