Verwijderen airbag clio3 RS

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
PeteRS250
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 20:31
Car: MeganeRS265CUP
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Hallo daar!

Afgelopen week stuurnaaf verlenger binnengekregen en wilde gister mijn sabelt sportstuurtje gaan monteren. Nu heb ik al ff lopen pielen om mn airbag los te krijgen en dat is nog ff lastig zo blijkt. YouTube filmpje erbij gezocht om me 'in te lezen' en ik snap hoe het zit. Maar het lukt me niet om de borging over het heveltje te krijgen lijkt het. Hier nog handige Harry's die het al vaker hebben gedaan en tips hebben? Ik voel dat ik op het juiste beugeltje aan het drukken ben en druk hem met veel kracht in maar kan airbag niet lostrekken. Navraag bij dealer gister leerde dat ook zij er ook nogal eens mee aan het tobben zijn...

Tips dus van harte welkom!

Groeten,
Peter
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan niet meer zeggen dan dat het inderdaad een gepiel is. Zorg dat je een goed stevige schroevendraaier hebt en dan maar gewoon rommelen :p
PeteRS250
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 20:31
Car: MeganeRS265CUP
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Hi Tutuur, dat ben ik nu dan ook maar aan het doen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, schroevendraaier nog niet.... in beschrijving van Renault geven ze een torks schroevendraaier aan. Zal vanavond nog eens kijken wat schroevendraaier doet.

Moet je dat ijzeren borg beugeltje heel ver wegdrukken voor jouw gevoel?

Zit dat RS3 blok er al in bij jouw eigenlijk? Ben benieuwd... is wel de ultieme vorm van een Clio :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je moet inderdaad aardig hard drukken om het lipje aan de kant te duwen, accu loshalen is ook geen overbodige luxe als je de buren niet tot last wilt zijn :X

Nee, die staat er nog netjes voor, heb nog wat meer klusjes te doen....
Plaats reactie